שיתוף

בכל הקשור לגיוון והכלה, רוב החברות שחרטו על דגלן להמנע מאפליה ולהטמיע בחברה גיוון והכלה, מתמקדות בדרך כלל בגיוס מגוון במונחים של דת, מוצא, מגדר, נטייה מינית, גיל וכדומה.

אבל קיים סוג נוסף של אוכלוסייה שלעיתים קרובות היא מופלית לרעה ועוברת מתחת לרדאר של מגמת הגיוון והיא: מועמדים ועובדים שמגיעים מרקע סוציו אקונומי נמוך.

במילים אחרות, יש צורך בגיוון על רקע חברתי-כלכלי ואיזור המגורים של העובד. זהו תחום שלעתים קרובות מתעלמים ממנו.

מצב סוציו-אקונומי יכול להשפיע על הגישה של אדם להשכלה, על ההעזה שלו לחפש הזדמנויות עבודה ובעיקר על הרשתות החברתיות המקצועיות שלו.

כדי לגשר על הפערים הללו יש חשיבות לכך שחברות ינקטו צעדים כדי לטפל בכך ולהגביר את גיוון העובדים שמגיעים ממצב סוציו-אקונומי נמוך.

בראש ובראשונה, חשוב לתת הזדמנויות שוות למועמדים שמגיעים מרקע סוציו-אקונומי נמוך. חברות יכולות להקים תוכניות חונכות ושיתוף פעולה עם ארגונים קהילתיים כדי לגייס מועמדים מקהילות מוחלשות.

למה נושא זה הוא בעל חשיבות? משום שגיוון חברתי-כלכלי במקומות עבודה הוא היבט של גיוון שמנהלי משאבי אנוש לעיתים קרובות מתעלמים ממנו בתהליך הגיוס.

זה יכול לגרום לחוסר ייצוג של אנשים מרקע של הכנסות נמוכות יותר במקומות העבודה הקודמים שלהם, של מועמדים שיש להם פוטנציאל אבל נהגו לעבוד בתפקידים שלא מיצו את הפוטנציאל שלהם וכדומה.

לכן, כאמור, חברות שמעוניינות להגדיל את המגוון של עובדיהן, יכולות לנקוט בצעדים לטפל בנושא זה על ידי מתן הזדמנויות שוות למועמדים מרקע סוציו-אקונומי מגוון.

איך זה יכול להתבצע בפועל: ראשית, על מנהלי משאבי אנוש להעריך את הכישורים והפוטנציאל של המועמד, בלי להיות מוטים (לרעה) כלפי אלה שאולי לא היתה להם אותה גישה להשכלה או לרשתות חברתיות מקצועיות (נטוורקינג).

שנית, תוכניות חונכות יכולות להיות כלי שימושי בטיפול בהגברת המגוון החברתי-כלכלי. חברות יכולות לספק הזדמנויות לעובדים על ידי הענקת הכשרות למועמדים מקהילות מוחלשות, ולספק להם הדרכה ותמיכה גם לאחר שהם נקלטים בחברה, כדי לעזור להם להצליח במקום העבודה.

דרך שלישית לסיוע לאוכלוסיות מוחלשות להשתלב בתפקידים בעלי הכנסה גבוהה היא שיתוף פעולה בין החברה לבין ארגונים קהילתיים.

שיתוף פעולה זה מאפשר לחברות ליצור קשר עם מועמדים פוטנציאלים המגיעים מרקע מוחלש. הארגונים הקהילתיים יכולים לעזור לזהות מועמדים פוטנציאליים בעלי יכולות שמתאימות לארגון ולספק תמיכה והכשרה כדי לעזור להם להצליח בקריירה שלהם.

בשורה התחתונה, טיפול בהגברת המגוון החברתי-כלכלי הוא לא רק הדבר הנכון לעשות עבור אותן אוכלוסיות שנותרות פעמים רבות בתחתית הסולם בכל הקשור להכנסת ותפקידים.

אלא הוא גם יכול להביא הרבה תועלת ושפע לחברה שמשלבת אוכלוסיות אלה. זה יכול להגביר את החדשנות, היצירתיות והפרודוקטיביות הכוללת, שכן אנשים מרקע מגוון מביאים איתם נקודות מבט וחוויות שונות.

בה בעת, הגברת המגוון בהיבט החברתי-כלכלי יכולה לעזור לארגון לבנות מוניטין חיובי ולשפר את תדמית המותג כארגון אחראי חברתית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה