שיתוף

הביצועים בארגון פורחים כאשר לעובדים יש תחושת חיבור ושייכות שנובעת מקשרים מצויינים בין חברי הצוות.

עובדים צריכים לדעת על מי הם יכולים לסמוך ואיך התפקיד שהם מבצעים תורם לארגון ומשתלב בתמונה הגדולה. בנוסף, הם צריכים לדעת איך הם יכולים לתמוך בעמיתיהם לצוות.

אחד היסודות המהותיים ביותר של עבודת צוות יעילה הוא תקשורת טובה בין מנהלים ישירים, עובדים וחברים לצוות.

כאשר יש תקשורת בריאה, סביר יותר שלעובדים יש ציפיות ברורות שמתאימות ליעדי הארגון. תקשורת טובה גם מאפשרת לעובדים להבין זה את זה ולשתף פעולה כדי להתגבר על מכשולים ולהשיג מטרות משותפות.

אחרי הכול, עבודת צוות מצוינת מביאה איתה מחוברות גבוהה יותר לארגון, ותוצאות עסקיות טובות יותר הודות לשימור לקוחות וחוויית לקוח טובה, יעילה ומועילה.

הגורם החשוב ביותר לחיזוק התקשורת בין חברי הצוות הוא המנהל הישיר. מנהלים ישירים טובים בודקים באופן עקבי את הקשרים בין העובדים ומסייעים להם לבנות קשרים חברתיים בארגון. הם גם מאפשרים קשרים אמיתיים ושיחות פרודוקטיביות, מניעות ביצועים.

מנהלים ישירים צריכים לתקשר לעובדים את כל העדכונים הנדרשים ולשאול אותם שאלות. הם צריכים להגיע למצב בו העובדים מרגישים שהדעות שלהם חשובות והם יכולים לדון בחופשיות על מכשולים, אתגרים, חסימות דרכים, רעיונות וחששות שיש להם.

במחקר שערכה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ נמצא, כי יש חשיבות רבה למסגרת מעשית של כיצד ומתי מנהלים צריכים לנהל שיחות עם עובדים.

כאשר מנהלים מבצעים את השיחות הללו באופן קבוע, לעובדים יש יותר מוטיבציה, הם מעורבים יותר במשימות ויש להם יותר מידע לגביהן. ומה שיותר חשוב: המטרות המשותפות וההתמודדות עם האתגרים מחזקות את הקשרים ביניהם והופכות אותם לחברים טובים יותר בצוות.

כאשר מנהלים מקיימים לעיתים תכופות ישיבות צוות שבהן כל אחד מחברי הצוות יכול להביע את דעתו בחופשיות, מתחזקים הקשרים ונוצרות חוויות צוות משמעותיות המעודדות מוטיבציה ומחוברות עובדים.

במקביל כדאי לנהל שיחות קצרות ובלתי רשמיות בין המנהל הישיר לכל עובד. למשל שיחות על כוס קפה או שיחות וידאו בנות חמש דקות. שיחות מסוג זה מסייעות לעובדים להישאר מחוברים ולבנות מערכות יחסים תקינות.

לא מדובר בפגישות עבודה, אלא ביצירת קשר מהירה שמהווה הזדמנות לבירור מצבו ומצב רוחו של העובד, ממה הוא חושש, מה מדאיג אותו וממה הוא מתלהב.

מטרת השיחות הללו מנקודת המבט של המנהל הישיר היא להראות שאכפת לו מכל עובד, שהוא מתעניין בעובדים כאנשים ושהוא זמין להם.

במהלך השיחות הקצרות הללו, המנהל יכול גם לתת לעובד הכרה והוקרה בזמן אמת על הצלחה של עובד שהתרחשה לאחרונה, להקשיב לרעיונות של העובד או פשוט לשאול מה עובר על העובד.

כדאי לעודד שיחות קצרות כאלה גם בין חברי הצוות. כאשר חברים לצוות מתחברים באופן לא פורמלי, הם בונים קשרים שלאחר מכן מתורגמים לשיתוף פעולה בין חברי הצוות ולביצועים משופרים של הצוות כולו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה