שיתוף

עמותת ויגן-פרנדלי שהוקמה לפני שבע שנים על ידי עמרי פז (מנכ״ל) ופועלת למען קידום אורך חיים טבעוני בישראל, יצאה לאחרונה עם פרויקט חדש – תו ויגן-פרנדלי לחברות ומעסיקים.

שאלנו את עידו אלישר, מנהל פרויקט תו חברות ומעסיקים בויגן פרנדלי, מה המשמעות של להיות חברה בעלת תו ויגן-פרנדלי מבחינת תרומה לאקולוגיה, לבריאות העובדים, ולרווחתם.

"הרעיון מאחורי התו הוא לפעול כדי להנגיש את הטבעונות", אומר אלישר. "כלומר להוסיף לעובדים אלטרנטיבות. כך למשל, על חברה שמעוניינת בתו להוסיף למטבחון אופציה טבעונית על כל מוצר שהיא מספקת לעובדיה.

"אם היא מספקת גבינה צהובה לדוגמה, צריכה להיות גם תהיה גבינה צהובה טבעונית. הדבר יוצר עבור העובדים את האפשרות לבחור ולנסות מוצרים שככל הנראה לא היו קונים בעצמם אם אינם טבעונים ואולי אפילו לגלות שזה טעים להם.

"עבור העובדים הטבעונים, הדבר יוצר שוויון ומראה שהחברה בה הם עובדים מודעת לצרכיהם.

"מה שקורה בפועל זה שכתוצאה מהכנסת מוצרים טבעוניים למקררים ולחדרי האוכל, באופן טבעי עובדים נוספים מתנסים במוצרים.

"ובסוף השנה ניתן למדוד כמה חלב \ ביצים \ ריהוט-עור חסכנו. את המוצרים האלה ניתן כיום לתרגם לכמות האדמה החקלאית שנחסכה, כמות המים שחסכנו, כמות החמצן הדו פחמני (CO2) שנחסכו וכד'.

"וכל זה רק על ידי הוספת אופציות טבעוניות וחסכון בריהוט מעור. את התוצרים האלה החברות גם יוכלו בסוף השנה להציג בדו"ח האחריות התאגידית.

"ברמה האישית, אנחנו מאמינים שהנגשת אופציות טבעוניות לעובדים תחשוף אותם לעולם הטבעונות העשיר.

"בכך יעלה הסיכוי שיהיו מוכנים לנסות תזונה זו כדרך קבע ואף יעבירו אורך חיים זה למשפחתם וקרוביהם, מה שיכפיל את האימפקט של החברות בנושא הזה".

מאילו יתרונות יכולים להינות ארגונים שיכללו בחזון שלהן את ערכי הטבעונות?

"התו ויגן-פרנדלי לחברות יוצר סטנדרט בסקטור העסקי. מדובר בסטנדרט שקובע ומסמל את הערכים ודרכי פעילותן של חברות בעלות חזון אקולוגי, בריאותי וידידותי לבעלי חיים.

"תו ויגן-פרנדלי הוא מותג שאליו מוצמדים ערכים טובים. אנו מאמינים שכפי שיצרנו מודעות והערכה כלפי התו בעולם המסעדות ומוצרי המזון, כך תיווצר מודעות והכרה לאותן חברות שיחזיקו במותג שלנו גם בסקטור העסקי.

"התו מהווה מקפצה תדמיתית, נותן לחברות המחזיקות בו אפשרות למתג ולהציג עצמן כארגונים בעלי אחריות חברתית תאגידית גבוהה, הפועלים לטובת צמצום דריסת רגלן הסביבתית.

"אנו מאמינים שיחד עם התגברות המגמה האקולוגית והבריאותית ברחבי העולם, כך יעלה ערכן של אותן חברות בעיני האוכלוסייה, כל עוד הן יפעלו למען שמירה על איכות הסביבה.

"כתוצאה ישירה מכך, אנו מאמינים שהאינדיבידואל, ולא בהכרח שיהיה טבעוני, יעדיף לעבוד או לחפש עבודה בחברות שיעמדו בסטנדרט החדש".

באיזו מידה להערכתכם יש היום בארגונים דרישה מצד העובדים לאוכל בריאותי – גם בארוחות וגם בכיבוד שמוגש במפגשים? 

"המודעות לאורח חיים בריא הולכת וגדלה, גם במגזר העסקי. היום ברור למעסיקים כי מקום העבודה, המקום בו אנו מבלים את רוב שעות היום, משפיע באופן ישיר על בריאות העובדים – פיזית ונפשית כאחת.

"מצד העובדים, קיימת דרישה ברורה לאפשרויות בריאות בתפריט המוצע במטבחונים, חדרי אוכל ואירועים.

"אנו מאמינים שבאמצעות התו החדש, מגוון האפשרויות יגדל ויגיע אל כל סוגי המזון שהארגונים מציעים לעובדים בהזדמנויות השונות.

"בנוסף, אנו מאמינים שיחד עם הטמעת התו החדש, המודעות והצורך לתזונה בריאה יותר אף יעלו ויבלטו עוד יותר".

האם לתו החדש יש השפעה על לקוחות והמשקיעים של החברה?

"בוודאי. לתו החדש יש שתי השפעות מרכזיות. ראשית, אנו מאמינים שללקוחות בעלי אידיאולוגיה המזוהה עם ערכי התו תהיה העדפה לתמוך דווקא באותן חברות המחזיקות בתו, על פני המתחרים שאינם מחזיקים בו.

"מוניטין החברה הוא דבר בעל השפעה חזקה ומשקל רב מאוד בתהליך קבלת ההחלטות ברכישה. מעבר לאיכות המוצר וביצועיו, הצרכנים של 2020, ובפרט דורות ה-Y וה-Z, מסתכלים על החברה, על המותג שלה ועל מה שהוא מסמל.

"שנית, ניתן ממש למדוד את ההשפעה של השינוי שנוצר באמצעות הטמעת התו. ניתן למדוד את ההשפעה הפחמנית (פליטות גזי חממה) של חברה מסויימת ולראות באיזו מידה פחתה השפעה זו ולכלול את התוצאות בדו"ח השנתי של האחריות החברתית התאגידית, המוצג למשקיעים וללקוחות".

אלישר מספר על 7 סוגי השירותים שיכולה לקבל חברה שיש לה תו ויגן-פרנדלי:

1 אפשרות לשימוש בלוגו העמותה לטובת מיתוג קפיטריה \ כניסה למשרד \ אירועים \ און-ליין וכו׳.

2 פרסום באתר ובמגוון סוגי המדיה של העמותה כחברה שהיא ויגן-פרנדלי. מדובר בחשיפה למאות אלפי אנשים.

3 פרסום משרות דרך רשתות העמותה לחתך אוכלוסייה רלוונטי ביותר.

4 חבר מועדון ויגן אקטיב לכלל עובדי החברה, המעניק הטבות והנחות במסעדות ויגן-פרנדלי ברחבי הארץ.

5 תכנים והרצאות בנושא איכות סביבה בריאות ללא הגבלה

6 קטלוג מוצרים וספקים טבעוניים במחירים מיוחדים.

7 ליווי בכל המהלך של מיתוג מעסיק.

להלן 3 דוגמאות לשינויים לטובה, שחלו במקומות שאימצו את תו ויגן פרנדלי:

1 עיקר התפריט בכנס שאירח יותר מ-1000 איש היה טבעוני בעקבות קבלת התו על ידי חברת Xtra-Mile.

2 חברת Software Sources החליטה, לאחר קבלת התו, שהיא משמידה את הכלים החד פעמיים ועברה לכלים רב פעמיים בלבד כחלק מערכי האקולוגיה שנלווים לתו שלנו.

3 חברת Wazimo החליפה ואפלים ועוגיות חלביות בטבעוניות, ועל הדרך גם סייעה לעובדים הדתיים להנות מנשנושים לאחר ארוחת צהריים בשרית.

לקבלת פרטים נוספים והצטרפות לתו החברות ניתן לפנות לעידו אלישר:

בטלפון: 054-4-574-002 או בדואר אלקטרוני בכתובת: ido@vegan-friendly.com

לכתבה הראשונה בסדרה –  הנגשת טבעונות לעובדים: איך תורם תו ויגן-פרנדלי לארגונים ולסביבה

 

 

 

אירועים מקצועיים למנהלי משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה