עידוד העובדים ליצירתיות מוביל את הארגון להצלחה

עידוד העובדים ליצירתיות מוביל את הארגון להצלחה

כל ארגון המעוניין להתקדם ולעמוד בתחרות, יצליח בכך יותר, לו יעודד יצירתיות אצל עובדיו וחשיבה מחוץ לקופסה.

שיתוף

ארגונים גדולים ומובילים כבר הבינו, כי חשיבה יצירתית של העובדים תוביל אותם להצלחה, ויצירתיות ארגונית אינה מונחית חברות הייטק בלבד. כל ארגון המעוניין להתקדם ולעמוד בתחרות, יצליח בכך יותר לו יעודד יצירתיות אצל עובדיו וחשיבה מחוץ לקופסה.

בהרצאתו של ד"ר גדי רביד, דיקן בית הספר למנהל עסקים במכללה האקדמית נתניה, בפורום סמנכ"לי משאבי אנוש שיתקיים ב- 12 בינואר 2016, הוא יסביר מה זה אומר להיות ארגון יצירתי וכיצד ניתן לפתח ולעודד יצירתיות של עובדים בארגון. 

ניהול עובדים בארגון יחד עם עידודם ליצירתיות מצריך איזון עדין. כמנהל אתה רוצה לוודא שהעובד מתמקד בעבודתו ככל האפשר, עומד בלוחות הזמנים ולא 'מתפזר' בין המשימות. מהצד השני, אתה רוצה גם לעודד את העובדים ליצירתיות וחדשנות על מנת שיתפתחו רעיונות חדשים. ללא יצירתיות במקום העבודה הארגון שלך לא יעמוד בתחרות בשוק. הוא לא יביא איתו ערך מיוחד וחדשני ולעומת זאת יתקבע במקום בנאלי ולא רלוונטי. מנהלים חכמים יודעים כי העובדים אינם רק מיועדים לביצוע משימה אחת ספציפית שוב ושוב, וכי ברגע שמאפשרים להם לחשוב מחוץ לקופסה, להעלות רעיונות חדשים ולפתח מוצרים חדשניים הארגון כולו מרוויח מכך.

 ד"ר גדי רביד מסביר כי יצירתיות אינה נחלתן הבלעדית של חברות סטארט אפ והייטק. גם חברות תעשייה וארגונים מוסדיים יכולים לשלב ולפתח אותה, על מנת להישאר בקדמת הבמה ולהוביל את החברה קדימה. "בין אם אתם ארגון יצרני ובין אם כזה שנותן שירות, העובדים יכולים לתרום להתפתחות הארגון ולהיות יצירתיים עבורו וארגון יצירתי יותר הוא ארגון טוב יותר ללא ספק." אומר גדי רביד.

 כיצד היצירתיות של העובדים ממנפת את הארגון ומריצה אותו קדימה?

"היצירתיות של העובדים מובילה את הארגון לעשות דברים בצורה אחרת ממה שהוא נוהג לעשות באופן רגיל. ובעולם שלנו, רק כאתה עושה משהו בצורה אחרת מהדרך הרגילה, יש לך אפשרות להתמודד עם השוק. העובדים הם אלו שעסוקים ביום יום בעבודה השוטפת, ולכן הם שיכולים להגות ולפתח את הרעיונות הפשוטים, הטובים, והישימים ביותר. ככל שאתה עוסק בפיתוח באופן יומיומי, כך גם הרעיונות שעולים לך יותר ברי ביצוע. חלקן של ההנהלות בארגונים סבורות,  שהרעיונות היצירתיים של העובדים משוללי אחיזה כלכלית ועסקית, וזה לא בהכרח נכון, כיוון שהעובדים הם אלו שמחוברים לשטח ולכן מכירים היטב חלק גדול מהמרכיבים שיוצרים רעיון יצירתי, כזה שאפשר לבצע אותו."

כיצד היצירתיות הזו באה לידי ביטוי?

"היצירתיות באה לידי ביטוי בעבודה היומיומית, בחשיבה שונה וחדשנית, כאשר מאפשרים לעובדים לבצע את העבודה בצורה קצת אחרת. העובדים יכולים למשל, להוסיף על המטלה היומיומית מרכיב שלא היה שם קודם ובכך ליצור משהו חדש. לתת שירות טיפה שונה ממה שהנוהל מכתיב להם והשירות יראה אחרת. שילוב היצירתיות היא בחיי היומיום, כיוון שגם יעילות הארגון פעמים רבות, נמדדת ביום יום."

מהן הדרכים לעידוד יצירתיות אצל עובדים?

"ראשית לתת בהם אמונה שהם עושים את הדבר הנכון. על המנהל להעביר את המסר שהוא מאמין בעובדים שלו ולתת להם חופש ומרחב פעולה במסגרת העבודה. בנוסף אפשר לעודד עובדים ליצירתיות בדרכים הפשוטות ביותר כמו לשבח אותם על יוזמות וחשיבה חדשה, לעודד ולכוון אותם ליזום ולנסות דברים שונים, ובחברות שרוצות להשקיע בכך יותר, אפשר לקיים סדנאות של חדשנות ויצירתיות לעובדים, פאנלים של צוותי חשיבה ומשחקים לעידוד היצירה."

כיצד ארגונים הגיעו להצלחה באמצעות עידוד יצירתיות אצל עובדיהם?

אנחנו יודעים אפילו מההיסטוריה שחברת 3M אישרה לעובדים לנסות אחרת ולחשוב מחוץ לקופסה ומהדברים הקטנים הללו הארגון צמח וגדל. אם הארגון מאפשר יצירתיות ומעודד אותה, אז הוא טווה בכך את דרכו להצלחה."

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה