איך לרתום עובדים מופנמים?

איך לרתום עובדים מופנמים?

בעולם שאינו מיטיב עם אנשים שקטים, קבלו 10 עצות להפיכת סביבת העבודה לידידותית למופנמים

שיתוף
עובדים מופנמים

עובדים מופנמים

שני דברים משותפים יש לאלברט איינשטיין, ביל גייטס, וורן באפט, מהאטמה גנדהי, אלינור רוזוולט, צ'רלס דארווין, ג'. ק רולינג ורוזה פארקס, אומר הארווי דויטשנדורף, מומחה לאינטליגנציה רגשית. האנשים האלה השאירו חותם, את זה כולנו יודעים. בנוסף הם חולקים ביניהם עוד תכונה אחת: הם מופנמים.

אנחנו חיים בעידן שאינו עושה חסד עם אנשים מופנמים, שמעדיפים לחשוב בשקט ולשקול רעיונות מאשר לדבר בכל ולפרסם כל הגיג שעובר בראשם. זה לא אומר שהמופנמים, האינטרוברטים, אינם יכולים לתרום רבות למקום העבודה. בטור באתר Fast Company מציע דויטשנדורף כיצד להפוך את סביבת העבודה למקום ידידותי למופנמים.

1. הקצו לכל חבר בצוות זמן לדבר ולהישמע. הגבילו את הזמן ובקשו מכולם להגיע לפגישות עם אייטמים מוכנים או נקודות לדיון. ודאו שלא מפריעים לדובר עד שהוא מסיים ואז אפשרו להציג שאלות.

2. בקשו להעביר בכתב את הנקודות לדיון למנהל הפגישה מבעוד מועד. כך תוכלו לעזור למופנמים, שאוהבים להקדיש זמן למחשבה, להכין את עצמם לפגישה ותמנעו בזבוז זמן על פטפוטי סרק.

3. עודד את כולם לטפח את כישורי הדיבור מול קהל. ארגון בינלאומי שנקרא Toastmasters פועל ללא מטרת רווח לטיפוח יכולות הנהגה ודיבור מול קהל. הסניף הישראלי פועל במודיעין.

4. ספקו לכולם את ההזדמנות לנהל פגישות על פי תור. כך גם עובדים מוחצנים וגם מופנמים יוכלו להתנסות בסגנונות הנהגה ואינטראקציה שונים ויבינו טוב יותר איך אנשים אחרים פועלים.

5. בקשו מכולם רעיונות בכתב לדרכים חדשות וחדשניות להשתפר. כאשר אתם נותנים משוב על רעיון, הקדישו תשומת לב מיוחדת לרעיונות יצירתיים שהושקעה בהם מחשבה רבה, גם אם אי אפשר ליישם אותם. כך המופנמים, שנוטים להקדיש הרבה זמן ומחשבה לפיתוח רעיונות, יבינו שהתכונות הייחודיות שלהם ניכרות וזוכות להערכה.

6. הודיעו מראש על שינויים. הודיעו מראש על שינויים ואירועים שיש להם השפעה על המופנמים, בהקדם האפשרי. הם מעדיפים לדעת דברים מראש ולעבד אותם לעומק.

7. תקשרו באופן ברור. כאשר צריך לייצר רעיונות לפרויקט חדש, היו ברורים בנוגע לדדליין ובנוגע לכך שערוצי התקשורת פתוחים עד למועד הדדליין.

8. תנו להם זמן לחשוב על הדברים לעומק. כאשר אתם מבקשים משהו מהמופנמים, תנו להם את ההזדמנות לשקול את הנתונים ולחזור אליכם מאוחר יותר במקום לדרוש מהם מענה מידי.

9. שקלו פרויקטים של יחידים או של קבוצות קטנות. כאשר הם חלק מצוות, המופנמים עובדים בצורה הטובה ביותר כאשר הם מתבקשים לטפל בתחום מוגדר ולא בסיעורי מוחות או בעבודה קבוצתית.

10. גם כאשר אתם מתכננים ימי גיבוש, חופשות וכנסים של הסגל, אל תשכחו שהמופנמים חשים נוח יותר ומתפקדים טוב יותר בקבוצות קטנות או בפעילות פרטנית מאשר באירועים רבי משתתפים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה