משאבי אנוש ונתוני ביג דאטה

משאבי אנוש ונתוני ביג דאטה

הנתונים המסורתיים כבר אינם מספקים. כדי לבצע גיוסים מוצלחים צריך לנתח נתונים משוק התעסוקה ולהכיר את המתחרים על הכישרונות

שיתוף
משאבי אנוש וביג דאטה

משאבי אנוש וביג דאטה

שפע הטכנולוגיה הביא את המעסיקים לנקודה שבה כבר אינם יכולים להתמודד עם שטף הנתונים והם מצפים ממחלקת משאבי האנוש לפרש אותם. כך טען ג'ון סאמסר, אנאליסט ראשי בחברת המחקר ואנליטיקה HRxAnalysts, בוובינר של חברת אוראקל שכותרתו "הכלכלה של נתוני העבודה גורמת לביג דאטה לעבוד בשבילך", שהתקיים בתחילת ינואר.

האינפורמציה השופעת יוצרת אווירה שבה כל פונקציה עסקית, במיוחד משאבי האנוש, מתחילה לשקול מחדש מדיניות ופרקטיקות קיימות. סאמסר אמר שהיום חברות מסוגלות טוב יותר מבעבר להשוות בין מספרים ממשיים לחוכמה מקובלת ושמתברר שהחוכמה המקובלת היא לעתים קרובות שגויה.

דוגמה שבה החוכמה המקובלת שגויה: מנהלי גיוס (Hiring managers) מקבלים סטטיסטיקות על ביצועים ממחלקת הגיוס שמציגות ממוצעים. בסטטיסטיקות האלה אין מידע מעניין שיכול לעזור לפתור בעיות עסקיות. לעתים קרובות הנתונים מודדים רק את התפוקה של מחלקה מסוימת אך מציעים מעט מאוד ניתוחים של ההתנסויות של העובדים. על מנת שמחלקת משאבי האנוש תספק את היתרון התחרותי, היא נדרשת להציע אינפורמציה מגוונת יותר בכך שהיא תארגן את הנתונים יחד בדרכים שבעבר נחשבו לבלתי אפשריות.

"חברות עומדות לגלות שהן ישלבו נתונים רבים על מנת לפתור סוגיות של כוח עבודה שהולכות והופכות למורכבות יותר," אמר סאמסר. "במהלכה של שנת 2014 תשמעו רבות על הדרכים לעצב את התשובות שיוצאות ממחלקת משאבי האנוש ולהצמיד אותן לתוצאות עסקיות ספציפיות." המידע הזה יאפשר גם הבנה טובה יותר של מצבה של החברה בשוק התעסוקה כאשר היא מבקשת למלא משרות ספציפיות.
הכירו את המתחרים
"מדהים בעיני שאם אתם שואלים את רוב החברות מי הם המתחרים שלהן בגיוס כישרונות, אתם מקבלים את אותן התשובות שקיבלתם לפני 10 שנים," אמר סאמסר. "אז עד שתכירו את מתחרי הגיוס שלכם, כל שאלה שנוגעת לשימוש בנתונים אחרים על שוק התעסוקה על מנת למצוא את ההיגיון שבדברים היא סוג של פנטזיה. ברגע שתדעו מי הם המתחרים שלכם, תוכלו להתחיל להבין את עיקרי התחרות, ועיקרי התחרות הם המקום שבו נתוני השוק מתחילים להיות מעניינים."

סאמסר הסביר שחברות יוכלו להעריך כמה משרות ממתינות לאיוש בשוק, מהם אחוזי המשרות הדומות לאלה שהחברה שלכם צריכה לאייש ומי הם המתחרים. כעת תוכלו לקבל תמונה ברורה על איזה נתח שוק אתם מתחרים ותוכלו להשתמש בנתוני זמן אמיתי של שוק התעסוקה כדי לבנות את המשרות ואת התגמול.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה