מיקרוסופט זה לא רק 'בית ספר' לניהול הון אנושי – זה הרווארד

מיקרוסופט זה לא רק 'בית ספר' לניהול הון אנושי – זה הרווארד

ריאיון בלעדי עם אפרת ליאני, סמנכ"לית מיקרוסופט ישראל

שיתוף
משאבי אנוש
סמנכ"לית משאבי אנוש

אפרת ליאני (PhD, תואר שלישי לד"ר, אוניברסיטת חיפה), סמנכ"לית משאבי אנוש במיקרוסופט ישראל מזה 4 שנים, הגיעה לתפקיד דווקא מרקע פיננסי כאשר בתפקידה הקודם היא שימשה כעוזרת מחלקת ארגון ושיטות ב-UBank. כששאלתי אותה איך זה לחדור לעולם ה-HR ישירות לחברה כמו מייקרוסופט, היא ענתה: "זו הייתה חוויה מדהימה. אין ארגון שמציע כזה שילוב אופטימלי של ערכים, אתגר וחדשנות. מיקרוסופט זה לא רק בית ספר לניהול הון אנושי – זה הרווארד!"

ליאני עומדת בראש מחלקת משאבי אנוש של מייקרוסופט ישראל, (בה מועסקים כ- 250 עובדים). מחלקת משאבי אנוש כוללת 5 אנשי צוות.

כיצד מנהלים מחלקת משאבי אנוש בארגון גלובאלי כמו מיקרוסופט?

אפרת ליאני : המבנה הארגוני של חטיבת משאבי אנוש בסניפי מיקרוסופט הוא אחיד. התהליכים הם גלובאליים והאדפטציות באות בהתאמה מקומית לפי צרכים משתנים, קהלים, עובדים. תהליכי ה-HR הם גלובאליים והם מתנהלים בכלל הארגונים בעולם באותו אופן ובאותם מועדים. אנחנו מנהלים תהליך הערכת ביצועים, הדרכה כלל ארגונית,  קורסים והכשרות, פיתוח קריירה, סקר שביעות רצון ועוד. כשאתה מנהל ארגון של מעל 100 אלף עובדים, אתה חייב להיצמד למתודולוגיות של הארגון.

בנוסף על התהליכים הגלובאליים יש את ערוץ הפעילות המקומי.  בישראל אנחנו מובילים הדרכות טופ-סקילס לפיתוח יכולות ניהול.  אנחנו מייצרים כלים מקומיים שמתאימים לשוק, לצרכים ולעובדים שלנו ואלו תהליכים ייחודיים לנו. התרבות הארגונית שלנו מבוססת על שישה ערכים: יושר ויושרה, פתיחות וכבוד, כושר עמידה מול אתגרים גדולים, תשוקה (ביחס , ללקוחות, לטכנולוגיה, לשותפים), לקיחת אחריות וביקורת עצמית. אלו ערכים גלובאליים שכולנו עובדים מולם והם משמשים אותנו החל משלבי הסינון, דרך ההדרכות, ההערכות, תהליכי קידום ועוד.

אלו כלים טכנולוגיים עומדים לרשות מחלקת משאבי אנוש במיקרוסופט?

אפרת ליאני: כלל מחלקות ה-HR במיקרוסופט מתבססות על מערכת ה-Dynamics AX – שהוא פתרון ה –ERP של מיקרוסופט. הפתרון נותן מענה למגוון רחב של תעשיות וביניהן ייצור, היי טק, קמעונאות, מגזר ציבורי,professional services ועוד. כיום, ישנם מעל 14,000 לקוחות המשתמשים בממשק ומתוכם כ- 40 לקוחות בארץ.

לפתרון Dynamics AX יש מודול HR- מקיף ומלא הכולל :
•      תשתית לניהול הון אנושי ייעודי למבנה ארגוני רב חברתי, היררכי ומטריציוני
•        פתרון לעולם הגיוס החל משלב הביקוש למשרה, פרסומה, מיון, ראיונות, קליטת עובד ועוד
•        ניהול ה'רכוש' של העובד – פלפון, מחשב נייד, רכב וכיו"ב
•        ניהול מערך נוכחות עובד
•        ניהול יעדים וממדים
•      Balance scorecard בכל רמות הארגון
•        ניהול תגמול ובונוסים
•        מערך הכשרות, הדרכות ופיתוח עובדים
•        ניהול קורסים
•        ניהול שאלונים וסקרים פנימיים וחיצוניים
•        חיבור מלא לכלל מוצרי מיקרוסופט

כיצד היית מגדירה את היתרון של Dynamics AX ביחס לפתרונות מתחרים?

1.      מודול ה –HR של מיקרוסופט מיועד לאנשי משאבי אנוש והוא גמיש ונח לשימוש. לעומת מערכות אחרות בהן מודול זה הוא עוד רכיב במערכת תפעולית כבדה ומסורבלת. זהו ממשק משתמש חוויתי בו השימוש והתהליכים עצמם הם פשוטים וברורים.

2.      המודול מקיף את כלל הצרכים של חטיבת משאבי אנוש בארגונים כשהוא למעשה יודע לתת מענה גם לארגונים בינוניים וגם לארגונים עם מאות ואלפי עובדים. 3.      המודול יכול להיות מיושם בפני עצמו ואין חובה ביישום כלל מערכת ה –ERP של מיקרוסופט, כלומר, ניתן ליישמו גם אם לארגון יש SAP או Oracle.

אלו כלים לא טכנולוגיים עומדים לרשות מחלקת משאבי אנוש?

הקשר עם מנהלי משאבי אנוש בקבוצת מיקרוסופט הוא קריטי להצלחת הארגון. יש לי כמה מעגלים של קולגות לפי החלוקה הבאה:
1. הקולגות באזור הגיאוגרפי (לפי החלוקה של מייקרוסופט) בקבוצה זו נמנות מדינות כמו תורכיה ודרום אפריקה. אלו פרטנרים שאיתם אני עובדת יום יום.

2. מעגל של מדינות הקלסטר – זו חלוקה של מיקרוסופט למדינות פרופיל ותנאי שוק דומים. לדוגמה הונגריה, אוסטריה, פינלנד ופורטוגל. גם זה מעגל פעיל מאוד. אנחנו מקיימים שיחות ועידה קבועות נפגשים בחו"ל בכנסים, תערוכות, אירועי חברה ופגישות עסקיות.

3. מעגל של משאבי אנוש במטה מיקרוסופט בסיאטל. זה מעגל שנותן את תפיסת המטה. זה מעגל שנותן את המענה המקצועי בכל מה שקשור לתרבות ארגונית, מתודולוגיית עבודה, תפישה עסקית (אסטרטגית) ועוד. זה הגוף שמנהל את מעגלי הידע, האירועים העסקיים, הכנסים וכל שאר ערוצי הפעילות (הרבים) הייחודי לנו.

איזה מסר היית רוצה להעביר למנהלי משאבי אנוש שעומדים לקראת תהליך מחשוב במחלקת ה-HR?

כמות התהליכים וקצב השינויים מחייב את אנשי משאבי האנוש לעבוד בסביבה גמישה ופשוטה, ולכן, יש צורך בפתרון שיאפשר להם לבצע פעולות שנחשבות מורכבות מאוד – במערכות ידידותיות המפשטות תהליכים. כך ניתן יהיה להתמקד יותר בעבודה האנושית ופחות במחשוב.

 

למידע נוסף על טכנולוגיית משאבי אנוש – הינכם מוזמנים לכנס חדשנות בטכנולוגיית HR – שיתקיים ב-2 במאי 2012 במלון דיויד אינטרקונטיננטל ת"א.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה