עובד אינטל גנב מסמכים בשווי 200-400 מיליון דולר!

עובד אינטל גנב מסמכים בשווי 200-400 מיליון דולר!

ארה"ב: עובד אינטל הואשם בגניבת מסמכים סודיים בשיווי 200-400 מיליון דולר. הוא הודה במסגרת טיעון ונידון ל-6 שנות מאסר

שיתוף
משאבי אנוש אינטל

עובד אינטל לשעבר, שעבר לעבוד אצל החברה המתחרה AMD Advanced Micro Devices, הואשם בגניבה מסחרית של מסמכי חברה אשר שווים מוערך ב-200 עד 400 מיליון דולר.

חברת אינטל הגישה כתב תביעה, באמצעות פרקליטות מדינת מסצ'וסטס, כנגד העובד ביסיאמוהן פיאני (Biswamohan piani), לאחר שזה הוריד מסמכי חברה חסויים עם עזיבתו את אינטל כדי להצטרף לחברה המתחרה.

פיאני הועסק על ידי אינטל במדינת מסצ'וסטס בתפקיד מעצב אפליקציות. ב-2008 הוא ביקש חופשה ללא תשלום ולאחר שזו אושרה, הוא החל לעבוד בחברת AMD ללא ידיעתם של המנהלים באינטל. כחודש אחרי שהשתלב בעבודה החדשה, חזר פיאני לאינטל כדי לבצע הליך עזיבה מסודר ובמועד זה, כך נטען בכתב התביעה, הוא הוריד 13 מסמכים מעוצבים מסווגים. בכתב התביעה צוין כי פיאני חדר לשרתי החברה דרך המחשב הנייד שסיפקה לו החברה והעביר את הקבצים המסווגים לדיסק קשיח וכל זאת, לאחר שהגיש התפטרותו ואף החל לעבוד בחברה המתחרה.

בעקבות החדירה לשרתיה וגניבת המסמכים המסווגים פנתה אינטל ל-FBI לשם פתיחת חקירה. הבולשת אכן מצאה את המסמכים המסווגים ברשותו של פיאני אולם הפרקליטות לא הצליחה להוכיח שהייתה בכוונתו למכור, להעביר או לסחור במידע שנגנב מאינטל. לו היו מוכחות טענות הפרקליטות, פיאני היה ניצב בפני מאסר ל-20 שנים עבור כל סעיף אולם מהעדר הוכחות הציעו לפיאני עסקת טיעון בה הודה בגניבת מידע חסוי והעונש שנגזר עליו הוא 6 שנות מאסר בלבד.

AMD יצאה בהודעה לעיתונות לפיה לחברה לא היה כל קשר לאירוע. החברה לא הייתה מודעת לפעילותו של פיאני ובוודאי שלא שידלה אותו לכדי דבר עבירה, חרף היותה מתחרה ישירה של אינטל.

רק חודשיים דיווחנו לכם כאן, ב-HRus על פרשה בעלת אופי דומה: מתכנת מחשבים בענקית הפיננסים האמריקאית גולדמן סאקס Goldman Sachs הואשם על ידי החברה בהעתקה וגניבת קוד מסחרי לפני עזיבתו את החברה כדי להצטרף לחברת סטארט-אפ חדשה. הוא הורשע ונידון ל-8 שנות מאסר אך לאחר ערעור – שוחרר לחופשי. לכתבה המלאה

 * עוד על הקשר שבין משאבי אנוש למערכות המידע (בדגש על אבטחת מידע) בכנס – חדשנות בטכנולוגיית משאבי אנוש.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה