שיתוף

"מי נפגשה עם לקוח חשוב ולא ידעה מה היא הולכת ללבוש? מי היום בבוקר היה צריך להחליט מה הוא לובש או מה היא לובשת כי זה כנס עסקי ואנחנו נפגשים עם קולגות?", כך פתחה בתיה צוקר, אמנית איפור, את הרצאתה על עיצוב איפור ושיער למקום העבודה בכנס חשיפת מרצים של HRus. "אני מאפרת ומעצבת תסרוקות יותר מ-16 שנה בתחום, מרצה ומעבירה סדנאות על נראות וייצוגיות בעבודה. יש לי סטודיו שבו אני עושה סדנאות פרטיות לנשים שרוצות ללמוד.

"כשאנחנו משקיעים מחשבה במה שאנחנו הולכים ללבוש, זה משום אנחנו יודעים שהרושם הראשון הוא איך שנראה", אמרה צוקר בהרצאתה.

"השניות הראשונות הן הזמן שבה אנחנו מציגים את הנראות שלנו. חמש השניות הראשונות בהן אנחנו בוחנים את האדם שמולנו, זה מה שהאדם מולנו משדר לנו וזה מה שאנחנו משדרים. זה מה שאנחנו רוצים שיראו בנו. וכשאנחנו עושים את זה אנחנו משדרים בטחון עצמי.

"כשאנחנו מדברים על טיפוח אנחנו מתייחסים לכמה פרמטרים מאוד פשוטים: טיפוח העור, איפור מקצועי, טיפוח השיער, הציפורניים וכמובן המלתחה. חשוב שנראה ומרגיש טוב זה יהיה האפקט שלנו.

"תולדות האיפור מתחיל לפני הספירה, במצרים העתיקה, עם צבעים בשיער ובעור שנצבעו על פי המעמד.

"אצל גברים זה יותר פשוט. מה גברים צריכים: לסדר קצת את השיער, לטפח את הזקן, להקפיד על גילוח מחמיא, טיפוח העור -קרמים וניקיון, ומקדמי הגנה מאוד חשוב. גם כדי לא להזדקן מהר וגם כדי להראות טוב יותר.

"אצל נשים איפור צריך להיות עדין, טבעי סולידי ולא צעקני מדי. לא צבעוני מדי לא נצנצי לא מבריק, כי אנחנו רוצות שהאיפור לא יהיה השחקן המרכזי. לא יגנוב את ההצגה.

"ברגע שאנחנו מתאפרות בצורה שהיא קצת יותר מדי מוגזמת מסתכלים רק על הפנים ולא על הפרזנטציה שאנחנו מעבירות או על מה שאנחנו רוצות לומר. לכן יש לאזן בין האיפור והשיער לבין הנראות עצמה ולמה שאנחנו מייצגים.

"אנחנו יותר כישרוניות, יותר מתפקדות, יותר נותנות מעצמנו ומתקדמות קדימה כשהנראות שלנו טובה. כי בסופו של דבר, גם המראה שלנו מקדם אותנו.

"הנראות היא מה שאנחנו משדרות והדרך שבה אנחנו רוצות שיגיבו אלינו. בסופו של יום אני רוצה שאדם יתיחס אלי בכבוד ויחשוב עלי כמנהלת מחלקה, מנהלת משאבי אנוש, מנהלת בכירה, מזכירת קבלה סוכני שירות ואנשי לקוחות – חשוב שאנחנו נראה את מה שאנחנו מיצגים, גם על עצמנו וגם על החברה שלנו.

"צבע, לדוגמה, משפיע עלינו ברמות שאין לתאר. בעולם החי, הצבע מאתר את המחזרים ומשמש להסוואה. אצל האדם הצבע משנה את מצב הרוח.

"אנחנו קמות בבוקר, אחרי המייק אפ וה[…] מה הדבר הבא? הסומק. ומה צריך לעשות כדי לשים סומק? לחייך. מחקר גילה שגם נשים וגם גברים שמטפחים את עצמם במהלך היום, הם הרבה יותר שמחים ובעלי מוטיבציה לעבוד.

"חשוב שנדע מה אנחנו לובשים. מהי איכות הבגד, האם הוא מתאים למצב העור שלי, למזג האוויר וכו. ככל שנתאפר יותר בעדינות ויותר נכון, כך נבליט יותר את מה שצריך, ונסתיר את מה שצריך ונראה יותר עדינות.

"האיפור בבוקר לא צריך לקחת יותר מ-10 דקות. אם נתאים אל כל המראה: האיפור, השיער, הבגדים, התכשיטים, נקפיד על מיתוג אישי וזה יתן לנו מוטיבציה לכל היום.

"ולא לשכוח תמיד לחייך".

 להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים: batyazucker@gmail.com   |   054-499-8230

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה