שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

עולם העבודה בכל העולם מתארגן לקראת עולם עבודה חדש, ומנהלי משאבי האנוש מובילים את ההתמודדות עם האתגר.

ברחבי בארה"ב שיגרו מדינות רבות מחוזות וערים, הוראות לציבור לשהות בבית, דבר שהביא להגדלה משמעותית של שיעור האבטלה, בד בבד עם הטבות שנועדו להגן על העסקים והכלכלה בכללותה.

ולמרות הכול, מנהלי משאבי אנוש צריכים להתחיל לחשוב כבר עכשיו על היום שבו העסקים יחזרו לעבוד בתפוקה מלאה.

סביר להניח שווירוס הקורונה ימשיך להעיק על העולם עוד זמן לא מועט. המשמעות היא, שגם כאשר המשק יחזור לפעילות מלאה, יהיה צורך לעקוב אחר הנחיות משרד הבריאות.

המשמעות היא שמנהלי משאבי האנוש יהיו אחראים על מילוי ההנחיות בארגונים. זה אומר שיהיה צורך להקפיד על אלכוהול לחיטוי הידיים, כמו גם מלאי מספיק של סבון ליד הכיורים.

בנוסף, מנהלי משאבי האנוש יהיו אחראים על כך שהעובדים ישמרו מרחק מספיק זה מזה. קרוב לוודאי שהמרחבים הפתוחים יצטרכו להשתנות ובחלק מהמקרים אולי אף להתבטל.

ארגונים רבים יצטרכו לחזור למצב של משרד לכל עובד. או לכל הפחות להקים קירות גבס גבוהים שיקיפו כל עמדה של כל עובד, ועוד כהנא וכהנא שיטות לשמירת מרחק מספק בין עובד לעובד.

כמו כן יהיה צורך להקפיד על כך שכל עובד יגיע עם מסיכה וכפפות. ובמקומות בהם העובדים עובדים עם קהל, רצוי שהארגון יספק להם כמה מסיכות וכפפות שניתן להחליפן במהלך יום העבודה.

בה בעת, מנהלי משאבי האנוש יהיו אחראים על כך שעובדים חולים (בין אם בווירוס הקורונה או בשפעת רגילה) ישארו בבית.

במישור של דיני העבודה, יהיה צורך לקבוע זכאות להרבה יותר ימי מחלה וימי מחלת משפחה לכל עובד.

מנהלי משאבי האנוש צריכים כבר עכשיו להיערך לכך שה"חזרה לשגרה" לא תהיה חזרה לשגרה הישנה והמוכרת אלא לשגרה שונה לחלוטין מזו שבני אדם הכירו עד כה.

יתר על כן, חברות גדולות שיש להן מחלקות גדולות של משאבי אנוש יצטרכו למנות מנהל בריאות העובדים, במחלקת משאבי האנוש שיהיה אחראי על נושא ההתמודדות עם המצב הבריאותי, ועל השמירה על מרחקים נאותים והגיינה.

בד בבד, על מנהלי משאבי האנוש לוודא שההנהלה הביכריה החברה הבכירה לחברה יש נוהלים ותקנות שמוודאים כי העובדים אל ידבקו.

ובנוסף, יש להקפיד לוודא שכל המסרים הועברו לכל עובד בעובד ברור, כך שהנהלים והנוהגים הקשורים למצב התפשטות וירוס הקורונה הינם ברורים ונהירים לכל עובד.

מסקר של חברת הסקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי בארה"ב רק 39% מסכימים חלוטים עם הקביעה כי המעסיק שלהם ידע לתקשר להם באופן ברור ונהיר את תוכנית הפעולה שמיועדת להוות את התגובה למאבק בהדבקה בווירוס הקורונה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה