שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

לאחר שיתפזרו ערפילי הקורונה המעיבים על שוק העבודה והאבק יתחיל לשקוע, יתעוררו מנהלי משאבי האנוש אל מציאות חדשה שבה לטכנולוגיה יהיה מקום חשוב יותר מאי פעם.

פתרונות טכנולוגיים המיועדים למשאבי האנוש יהפכו למוקד תשומת הלב, שכן, נושא העבודה מהבית יקבל מקום גבוה בסדרי העדיפויות של כל ארגון, בכמעט כל תחום וענף.

יתר על כן, שוק העבודה יוכל לראות יותר ויותר פתרונות שתוכננו עבורו ושישנו מהותית את אופן העבודה של מנהלי משאבי האנוש, כמו גם את הדרך בה כל עובדי הארגון, מהזוטר ביותר ועד המנכ"ל יתפסו את אופן הביצוע של תפקידם.

הטכנולוגיה צפויה להתפתח במהירות. למעשה, זה כבר כמה שנים שסטרט אפים מפתחים טכנולוגיות שיועדות למנהלי משאביאנוש.

ב-2019 פורסמו אנליסטים מובילים המסקרים את שוק משאבי האנוש דו"ח מגמות שעלה ממנו, כי היקף המימון של קרנות הון סיכון את החברות המפתחות טכנולוגיה למשאבי האנוש הסתכם אשתקד ביותר מ-3.1 מיליארד דולר.

מדובר בעלייה של יותר משליש לעומת היקף ההשקעות בטכנולוגיה המיועדת למשאבי אנוש, שבוצעו רק שנתיים קודם לכן.

הטכנולוגיות ששוקדים על פיתוחן ושיפותחו אף מעבר לכך, צפויות להיות במגוון גדול של סוגים.

אבל נראה שהפתרונות הטכנולוגים הבולטים מכולם הם אלה שקשורים ישירות או בעקיפין לעבודה מהבית, בינה מלאכותית ורובוטיקה.

שלושה תחומים אלה פותחים שער רחב אל עולם חדש של אפשרויות שלא היו עד כה בתחום משאבי האנוש.

ממחקר שבוצע בארה"ב לפני פרוץ משבר הקורונה עולה, כי יותר מ-50% ממנהלי משאבי האנוש חשים שהבינה המלאכותית תהפוך בחמש השנים הקרובות לחלק בלתי נפרד ממחלקות משאבי האנוש.

סביר להניח שלאור המצב החדש, יהיו יותר ויותר חברות שיאמצו טכנולוגיות חדשות שמאפשרות עבודה מהבית באמצעים משוכללים ונוחים יותר לעבודה, מאשר אפליקציות זום ודומותיה.

הבינה המלאכותית תאפשר לא רק גיוס חכם ויעיל יותר של עובדים, אלא אף לבצע חלק ניכר מהעבודה במשאבי אנוש באופן אוטומטי, על ידי הגדרות הצרכים.

הבינה המלאכותית והרובוטיקה יאפשרו למצוא בקלות ובמהירות את העובדים המיומנים ביותר והמתאימים ביותר לתפקיד ולתרבות הארגונית.

בנוסף, הבינה המלאכותית צפויה להיות הרבה יותר יעילה בכל הקשור להליך קבלת ההחלטות לגבי גיוס מועמדים, לרבות הערכת כישורים וכד.

היכולות הללו של הבינה המלאכותית והרובוטים ישחררו את מנהלי הגיוס מהעבודה הטכנית ויאפשרו להם להתמקד בהערכות של מיומנויות רכות של המועמדים, ובהערכת יכולתם להשתלב בתרבות הארגונית בצורה מובנית יותר.

מומחים צופים, שככל שהטכנולוגיות ימשיכו להשתפר וחוקי העבודה יתפתחו, חברות יפנו יותר ויותר לטכנולוגיה בכל הקשור לגיוס עובדים ומיונם, להכשרות, לצורך לעמוד בחוקים ובתקנות ועוד.

לדוגמה, החוקים המגבילים את שעות עבודה ומנוחה על פי חוק הולכים והופכים מורכבים יותר, בפרט לאור העובדה שיותר ויותר עובדים מהבית וככל הנראה רבים מהם ימשיכו לעבוד מהבית.

הבינה המלאכותית והרובוטיקה יכולות להכניס סדר בהתאמת החוקים למציאות של הארגון באופן שמנהל משאבי האנוש יוכל לנווט בצורה יעילה יותר בין השינויים התדירים של הכללים והחוקים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה