שיתוף

רבות מדברים על החשיבות שביצירת צוות שעובד טוב ביחד ובה בעת על החשיבות של גיוס עובדים שהם אנשי צוות ושיודעים לעבוד בצוות ולשתף פעולה, ולא בכדי.

שחקני צוות טובים הינם חיוניים ליצירת סביבת עבודה חיובית ופרודוקטיבית, ולהשגת התוצאות הטובות ביותר עבור הארגון.

שחקני צוות טובים הם עובדים שעובדים היטב עם אחרים ומסוגלים לתקשר ולשתף פעולה ביעילות לקראת מטרה משותפת. שיתוף פעולה כזה מוביל לרמות גבוהות יותר של פרודוקטיביות ומייצר תוצאות טובות יותר עבור הארגון.

כאשר העובדים עובדים היטב בצוות, כל חבר צוות מביא איתו את נקודת המבט והמיומנויות היחודיות לו. מגוון רחב של נקודות מבט יכול לעתים קרובות לייצר פתרונות ורעיונות חדשניים, שאנשים שעובדים לבד אולי לא יגיעו אליהם.

זאת ועוד, עבודה כחלק מצוות יכולה לתרום לעובדים להרגיש מוערכים בתפקידם, מה שיכול להגביר את שביעות הרצון ואת המורל בעבודה.

יתרון נוסף שיש לעבודה בצוות טמון בכך שפתרון קונפליקטים נעשה בצורה טובה יותר כאשר כל חברי הצוות עובדים טוב ביחד.

במילים אחרות, שחקני צוות טובים מסוגלים להתמודד ביעילות עם קונפליקטים וחילוקי דעות בתוך הצוות, מה שמוביל לסביבת עבודה הרמונית יותר.

יתרון מסוג אחר שיש בעבודה בצוות הוא איזון טוב יותר בין עבודה לחיים אישיים. הסיבה לכך היא שכאשר חברי הצוות עובדים יחד ביעילות, הם יכולים לחלק משימות ותחומי אחריות, ועל ידי כך להפחית את עומס העבודה עבור כל אחד מחברי הצוות ולאפשר איזון טוב יותר בין עבודה לחיים אישיים.

להלן 3 תנאים הדרושים כדי ליצור שחקני צוות טובים:

1 לטפח סביבה תומכת:

עובדים יכולים לפרוח רק אם הם מרגישים שהארגון וחבריהם לצוות תומכים במאמציהם האישיים והמקצועיים.

יתרה מכך, עובדים ירגישו שהם יכולים לעבוד היטב בצוות, ויהיו בעלי מוטבציה לתת את המירב והמיטב כשחקני צוות, כאשר בד בבד הם ירגישו שלארגון אכפת מהם, ממשפחתם ומחייהם האישיים, במידה שאינה פחותה בהרבה מאשר מתרומתם בעבודה.

2 לאפשר הזדמנויות לשיתוף פעולה בין חברי הצוות:

שחקני צוות מצליחים כאשר הם מקבלים הזדמנות ללמוד זה מזה, וכאשר כל אחד מחברי הצוות חולק עם האחרים את התובנות שלו.

כדי לסייע למצב זה להתרחש, על הארגון לסייע לעובדים ללמוד, לקבל הכשרה ולעודד אותם לאתגר את עצמם. מצב כזה גם יאפשר לעובדים לקבל הזדמנות להתפתחות מקצועית. בנוסף, מצב כזה גם יוצר סביבת עבודה שיתופית ומשתפת יותר.

3 לשבח עובדים על הישגיהם כחלק מהשבחים לצוות כולו:

אנשים אוהבים לשמוע שמעריכים אותם על עבודה טובה, גם שבחים אישים וגם שבחים לצוות כולו. מנהלים צריכים לוודא שיוקדש זמן להכרה פומבית בעבודה שנעשתה היטב על ידי הצוות, ולשבח לא רק את הצוות בכללו אלא גם את כל אחד מחברי הצוות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה