שיתוף

לקראת סוף שנת המס כדאי להזדרז ולסייע לעובדים לדרוש הטבות מס בטרם תסתיים שנת 2020.

עובדים שכירים בדרך כלל לא מודעים לזכויותיהם במס הכנסה, ובחברות רבות נוהגים מנהלי משאבי האנוש ליידע אותם על ההטבות עצמן ועל הפעולות שהם נדרשים לבצע כי קבל את אותן הטבות מס.

הנה 2 טיפים שיאפשרו לעובדים שלכם לקבל הטבות מרשות המיסים ולחסוך סכומים נכבדים בתשלומי המס:

1 תיאום מס ותיאום ביטוח לאומי:

לגבי עובד שעבד ביותר ממקום עבודה אחד השנה, או החליף מקום עבודה במהלך השנה, או הפסיק לעבוד במשך תקופה מסויימת במהלך השנה או היה בחופשה ללא תשלום (חל"ת):

עבור עובד כזה יש לבצע תיאום מס הכנסה (או להמליץ לו לעשות תיאום מס). מאחר שבימים אלה אין קבלת קהל במשרדי מס הכנסה במשך ימים ארוכים ופקידי השומה מעדיפים שרוב הפעולות יתבצעו אונליין, ניתן לעשות את תיאום המס באמצעות אתר האינטרנט של רשות המיסים. לחלופין, ניתן לבצע את תיאום המס על ידי פנייה ישירה לפקיד השומה.

בנוסף כדאי לבצע תיאום ניכויים בביטוח לאומי. את תיאום דמי הביטוח הלאומי ניתן לבצע ישירות מול המעסיק השני (במקרה של יותר מעסיק אחד) בלי צורך לפנות לביטוח לאומי. תיאום זה ניתן לבצע על ידי הצהרה על גובה השכר מהמעסיק העיקרי.

עריכת תיאום מס לפני ה-31 בדצמבר 2020 תאפשר לכם לנכות משכר העובד מס מופחת ואף להחזיר לו את כל הסכומים העודפים שנוכו עבורו במהלך השנה.

עריכת תיאום ניכויים בביטוח לאומי תאפשר לנכות משכר העובד שיעור מופחת של דמי ביטוח לאומי ולהחזיר לעובד את כל הסכומים העודפים שנוכו משכרו במהלך השנה.

אם העובד לא הספיק לבצע את התיאומים במהלך שנת המס וכתוצאה מכך נוכו משכרו סכומי מס גבוהים מאלה שהיה עליו לשלם, יהיה עליו להגיש בשנה הבאה בקשה להחזר מס לפקיד השומה.

באופן דומה, עבור עובד שנוכו משכרו דמי ביטוח לאומי בשיעור גבוה מדי, ניתן יהיה להגיש בשנה הבאה בקשה להחזר כספי.

2 עובד שנולד לו ילד במהלך 2020, או שהוא התגרש או שחל שינוי אחר בסטטוס המשפחתי שלו:   

ראשית, יש לבקש מעובד שבסטטוס המשפחתי שלו חל שינוי, שיעדכן את הפרטים בטופס 101 לפני שמסתיימת השנה. שנית, חשוב לציין כי עובד שילדה ילד במהלך השנה, היא ובן\בת זוגה זכאים לנקודות זיכוי ממס הכנסה בגין הילד.

זאת ועוד, יולדת שילדה בשנת 2020 רשאית לדחות את קבלת חלק מההטבה לשנה הבאה (שנת 2021). למה לדחות? משום שאם הכנסתה בשנת 2020 לא הגיעה לסכום המחויב במס, ואם היא צופה שבשנה הבאה הכנסתה תהיה גבוהה יותר, היא תוכל לנצל את ההטבה טוב יותר אם תגיש את הבקשה בשנה הבאה.

עדכון הפרטים של העובד לפני סוף השנה מאפשר לכם כמעסיק להעניק לו את ההטבה דרך תלוש המשכורת רטרואקטיבית עבור כל השנה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה