ראיון הישארות בעבודה

ראיון הישארות בעבודה

זה אולי נראה כמו עוד מטלה, אבל ראיונות הישארות יעזרו לכם להמשיך להעסיק את האנשים שחשובים לכם

שיתוף
שימור עובדים

כל החברות מראיינות מועמדיםלפני קבלתם לעבודה. יש חברות שנערכים בהן ראיונות עזיבה. אבל בכמה חברות מבצעים מנהלים או צוותי משאבי אנוש ראיונות הישארות? בברלי קיי, יועצת ארגונית ומנכ"ל חברת Moosic, עונה באתר משאבי אנוש Human Resources Executive על שאלות בנושא ראיון הישארות.

מתי צריך לבצע ראיון הישארות?
תמיד ולעתים קרובות. חשוב לעשות ראיון כזה חודש אחרי שמגויס הצטרף לחברה. שאלו אותם אם הם מקבלים מה שהם צריכים לקבל (ידע, גישה, סיוע, תמיכה, הכוונה…). קיימו ראיון אחד אפילו בתקופת החפיפה או הקליטה – בררו אם החפיפה מספקת להם את המידע שדרוש להם. הריאיון צריך לשדר לעובד את המסר שבאים לשאול אותו: מה חשוב לך ואיך אני יכול/ה לשמור עליך? הזמן הוא לא ידידו של הארגון אבל… ראיונות עובדים הם חשובים ולכן צריך לקיים אותם באופן תדיר במהלך השנה.

האם ראיונות ההישארות נחוצים בחברות שמבצעות באופן קבוע סקרי עובדים?
כן, ואפילו יותר מזה. יש חברות שהתחילו לקיים את הראיונות הללו בגלל ציונים נמוכים במדדי המעורבות. אחד המסרים (הקשים) הראשיים שעולים מסקרי המעורבות הוא "אתם לא באמת מכירים אותי."  ראיון ההישארות מתוכנן לומר "אני רוצה להכיר אותך כי את/ה חשוב/ה לי ואני לא רוצה לאבד אותך."

האם כדאי לעשות עם כל המועסקים ראיונות הישארות או רק עם מועסקים מסוימים?
הראיונות צריכים להתקיים עם עובד שאם  הוא יבוא אליכם ויגיד "אני עוזב", לא תוכלו להירדם בלילה. לא רק עם המועסקים המצטיינים, אלא גם עם אלה שבאמצע. ארגונים רבים מדי שמים את כל הביצים שלהם בסל הפוטנציאל הגבוה ושוכחים שהם צריכים אזרחים חזקים שייתמכו במובילים. לכן הראיונות צריכים להיות מכוונים לכל מי שחשוב לכם ושאינכם רוצים לאבד. אם יש לחץ זמן קיצוני, כדאי לחשוב על האנשים שנמצאים בסיכון גבוה, אלה שאינכם יכולים להרשות לעצמכם לאבד, ואולי להתחיל בהם. הראיונות אינם צריכים להיות ארוכים ויכולים להתבצע בהבלחות קצרות של 10 דקות, או במהלך ארוחת צהריים או במשך 45 דקות. אין משך זמן מוגדר לכך.

יש כאלה שיטענו שראיונות ההישארות אינם הכרחיים, ובמקומם יכולות חברות לעודד שיחות קריירה קבועות בין עובדים למנהלים. שיחות קריירה צריכות להתקיים תמיד. אבל ראיונות ההישארות שונים מהן. אפשר לשאול שאלת קריירה אחת או שתיים במהלך ראיון ההישארות, אבל הוא עמוק ורחב יותר מסוגיות הקריירה. זהו מעין ראיון מעורבות: איך את/ה מרגיש/ה? איך אנחנו יכולים לגרום לחיי העבודה שלך כאן להיות יותר טובים? מה היית רוצה שנתקן? וכיו"ב. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה