75% מקרב העובדים שלכם אינם מתגאים בתרבות הארגונית

75% מקרב העובדים שלכם אינם מתגאים בתרבות הארגונית

סקר עובדים מראה שפחות מרבע מהעובדים גאים בתרבות הארגונית. מדוע העובדים שלכם לא גאים להיות חלק מהארגון?

שיתוף
תרבות ארגונית

עסק אחראי הוא כזה שחושב ופועל מעבר לכותלי הארגון, זה כולל גם את שרשרת האספקה וניצול משאבי הסביבה. יחס הוגן למועסקים הוא דבר חשוב, אבל האחריות כוללת גם את תפקודו של העסק בתוך הקהילה. סקר חדש שבוצע בבריטניה מלמד שהתחום הזה חשוב לעובדים ומעבר למשמעותו המוסרית, הוא יכול לשמש את המעסיקים כגורם למשיכת עובדים טובים ולהשארתם בארגון.

רק 22% מהאנשים אומרים שהם חשים גאווה בתרומת מעסיקיהם לחברה, זאת על פי מחקר של Business in the Community שפורסם לכבוד Responsible Business Week שהתקיים בבריטניה באפריל.

בסקר השתתפו יותר מ-2,170 עובדים שנשאלו על דעותיהם בנוגע להתנהגות עסקים גדולים. נמצא שהסימן החשוב ביותר לדעת הציבור ל"עסק אחראי" הוא יחס מכבד של המעסיקים כלפי המועסקים – 46% מהנסקרים ציינו מרכיב זה. סימנים אחרים הם יחס מכבד כלפי הלקוחות (33%), יצירת מוצרים ושירותים בטוחים ואמינים (32%) ושקיפות בנוגע למדיניות מס (21%).

אתיקה שמתיקה?
הסקר מצא בעיקר דעות חיוביות על עסקים, כאשר 61% חשו שעסקים גדלים תורמים רבות לחברה (מלבד רק לשלם מסים ולספק משרות). עם זאת, כמעט עשירית מהנסקרים (9%) אמרו גם שהם חשו שיש עליהם לחץ לעשות דברים שאינם אתיים בעבודה.

בנוגע לחיפוש משרה, הנסקים ציינו קידום של בריאות ורווחה (86%), עבודה גמישה (79%) ומגוון (71%) כגורמים חשובים להחלטה באיזו חברה לעבוד. 72% נוספים אמרו שחשוב שהמעסיק הפוטנציאלי יעזור לצעירים ולמופלים לרעה לקבל עבודה.

מנכ"ל BITC סטפן הווארד הגדיר את העיקרון העומד מאחורי המושג "עסק אחראי" באופן הבא: "על מנת להיתפס כאחראי, עסק חייב להיות אותנטי ובעל ערכים המשפיעים על כל דבר שהוא עושה – מהאופן שבו הוא מתייחס למועסקים ומשתמש במשאבים טבעיים דרך האופן שבו הוא מתפקד בתוך הקהילה ועד לשרשרת האספקה שלו." הווארד מציע למעסיקים לתעדף מעורבות ותקשורת של העובדים. "עשייה זאת תוביל לאמון ולגאווה בעסק ותיצור בתוך העסקים תרבות שמעודדת את המועסקים לעשות את הדבר הנכון," הוא אמר. "רק אם יעשו זאת נכון מבפנים, נראה יותר עסקים שתורמים תרומה משמעותית לחברה."

בואו להרחיב את הידע והכלים שיש ברשותכם לפיתוח תחום הרווחה בארגון  
הירשמו עוד היום לכנס הרווחה השנתי 2015

 פרטים והרשמה בקישור זה 

 

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה