עובד בריא בארגון בריא

עובד בריא בארגון בריא

מנהלת אגף משאבי אנוש ברשות התחבורה הקרקעית בסין מציגה מודל לשמירה על אורח חיים בריא בארגון: חדר כושר, בדיקות חינם, הרצאות על בריאות האישה...

שיתוף
תרבות ארגונית
תרבות ארגונית

עובדים בריאים הם עובדים פרודוקטיביים ועל כן בריאות היא יעד אסטרטגי בארגון המודרני כמו כל יעד אחר. בריאות גופנית = בריאות נפשית = עובד מרוצה / עובד פרודוקטיבי. מובילי השוק מכירים את המשוואה הזו, מי יותר ומי פחות, אולם לא כל ארגון מצא את הדרך להטמיע את הבריאות כערך המרכיב את התרבות הארגונית שלו.

גו הי-בון (Go Hui Boon), מנהלת אגף משאבי אנוש ברשות התחבורה הקרקעית בסין LTA, מציגה את משנתה בנושא בריאות תאגידית בריאיון למגזין HRM Asia.

הי-בון: הערובה לסביבת עבודה בריאה היא שיתוף פעולה סינרגטי בין העובדים להנהלה וקונצנזוס סביב הנושא לאורך כל הדרך. זה עובד אצלנו רק בזכות העובדה שהמנהלים הם תומכים נלהבים והעובדים משתפים איתם פעולה מרצון מלא.

לאגף משאבי אנוש יש תפקיד מרכזי בהטמעת ערך הבריאות בתרבות הארגונית וביישום הערכים הללו בארגון ביום יום. אנחנו לקוחים את נושא הבריאות ברצינות מרבית כתוכנית ארוכת טווח ולא כפרויקט חד פעמי ולכן אנחנו פועלים על פי מודל שלושת השלבים: 1. התרעה 2. אבחנה ומניעה 3. טיפול:

התרעה: אנחנו דואגים להפיץ בקרב העובדים מידע רפואי חיוני (לדוגמה, חומר מקצועי ועדכני על מחלת הסכרת – תסמינים ראשוניים, קבוצות סיכון, אמצעי אבחון וכיו"ב). את המידע אנחנו מפיצים אחת לחודש, בתאריך קבוע, שנקבע ביומן הארגון תחת הכותרת 'יום בריאות'. מטרת ההתרעה היא להעביר לעובדים כמה שיותר מידע על מחלות, פציעות, נגיפים ובכלל על הסכנות העורבות למי שאינו מנהל סגנון חיים בריא. אנחנו משתדלים לבחור נושאים שידברו ספציפית לקבוצות בתוך הארגון כמו נשים בהריון, הגיל השלישי וכיו"ב.

אבחנה ומניעה: LTA מקיימת יום בדיקות ואבחונית במשרדי החברה, אחת לשנה, בה העובדים ניגשים למגוון בדיקות וסריקות (בדיקות לחץ דם, בדיקות דם וכיו"ב) כדי לאבחן בעיות כאשר הדגש הוא על בדיקות ייחודיות לעובדים על פי מגדר וקבוצת גיל.

טיפול: כדי לסייע לעובדים לנהל סגנון חיים בריא יותר או לטפל במחלות ולהקטין סיכון רפואי, LTA מציעה לעובדים כמה מסלולים ייעודיים כמו קבוצת שומרי משקל, קבוצת מדיטציה לטיפול במתחים, קבוצות גמילה ועוד, וכל זאת במשרדי החברה ועל חשבון שעות העבודה. בנוסף, כל עובד יכול להתעמל על חשבון העבודה, במשך שעה אחת בתשלום, בכל חודש.

LTA חרתה על דגלה את ערך הבריאות כשאחד האמצעים המרכזיים להשגתו הוא ספורט ולכן החברה מקיימת מספר אירועי בריאות וספורט, לרבות ימי כיף, תחרויות וקבוצות ספורט תחרותי בענפים שונים. לרשות עובדי החברה (ובני משפחותיהם!) עומד חדר כושר עם מתקנים ובו מתקיימים שיעורי ספורט מגוונים (כמו יוגה, קיק-בוקסינג ועוד). חדר הכושר מכיל בתוכו מקנים ושטחי התעמלות לילדים כדי לאפשר להורים להנחיל סגנון חיים בריא גם לדור הבא ובנוסף, זה מאפשר לעובדים להביא את הילדים שלהם לעבודה ולספק להם תעסוקה מהנה (ובריאה) בזמן שהם עובדים או לחילופין – מתעמלים יחד איתם.

כדי לתת מענה לקבוצת הנשים בחברה, המהוות כוח עבודה משמעותי, יסדה TLA תכנית בריאות לאימהות ונשים בהריון. במסגרת התוכנית, נשים הרות נהנות מבדיקות, סקירות ושאר טיפולים נחוצים לשמירה על היריון על חשבון הארגון ובשעות העבודה. בנוסף, קיימים מפגשי צהריים המשלבים ארוחה ושיחות עם אנשי מקצוע בתחומים שונים הקשורים לבריאות האישה, הריון, בריאות הילד ועוד.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה