קצין – ובוס: 42% מהמנכ"לים שירתו בעברם כקצינים בצה"ל

קצין – ובוס: 42% מהמנכ"לים שירתו בעברם כקצינים בצה"ל

גם בשיראל 2012, שירות צבאי כקצין מהווה מקפצה משמעותית בקבלה לעבודה בתפקידים בכירים בחברות גדולות ובינוניות. תוצאות סקר חדש

שיתוף

בשנים בהן הישראלים חצויים לגבי חובת השירות בצה"ל כפותחת דלתות מקצועיות באזרחות, משמח לגלות ששיעור בעלי התפקידים בחברות השונות במשק אשר שירתו כקצינים בצה"ל, גבוה משמעותית ממה שניתן היה לצפות.

בבדיקה שערכה לאחרונה חברת עוקץ מערכות, העוסקת בפיתוח מערכות טכנולוגיות לניהול וחישוב שכר ומערכות נוכחות חכמות, נבחנו נתוניהם של כ-400 סמנכ"לים ומנכל"ים מחברות בינוניות וגדולות בישראל.

מסתבר מכך ששירות צבאי כקצין מהווה מקפצה כאשר מדובר על משרת מנכ"ל, ולא בכדי. הניסיון הרב ותכונות רבות הנדרשות באישיות כקצין פיקודי, חופפים את אלו מחויבי המציאות לתפקיד מנכ"ל. 42% מקרב המנכ"לים שנתונים נבדקו, שירתו בעברם כקצינים בצה"ל.

עוד נמצא כי כ-35% מקרב סמנכ"לי פיתוח עסקי וכ-38 מסמנכ"לי השיווק, שירתו בעברם כקצינים.

גם בקרב סמנכ"לי הלוגיסטיקה והשירות נמצא אחוז גבוה של קצינים. הבדיקה מצאה ש-30% מהסמנכ"לים במשרות אלו, בילו בעברם בבה"ד 1 וכ-28% מסמנכ"לי הכספים הסתובבו בסדיר ולאחריו עם ארונות קצונה על כתפותיהם.

אך לא די בכך שעשית שירות צבאי כקצין, ראוי גם שתדגיש אותו בקורות החיים כל עוד אתה מתמודד על משרות סמנכ"ל בתחום בעל אוריינטציה טכנולוגית. 22% מבין הסמנכ"לים בתחומי הטכנולוגיה היו בעבר קצינים.

עמי ברגמן, מנכ"ל משותף בעוקץ מערכות, "אין ספק כי המשימות המורכבות שרבים מהקצינים מתמודדים איתן בשוטף, מעניקות להם יתרון מסוים בעבודה בסביבה המצריכה יכולת הנעת תהליכים חוצי ארגון. לא אחת, הניסיון שנרכש במסגרת השירות הצבאי משול לשעות רבות של עבודה במסגרת אזרחית".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה