כיצד נייצר מקום עבודה וחיים טובים יותר?

כיצד נייצר מקום עבודה וחיים טובים יותר?

יערית שניידר, עו"ד לדיני עבודה ופתרונות לניהול יחסי עבודה, במאמר בנושא הפיכת מקום העבודה וחיי העבודה לטובים יותר

שיתוף

 מאת: יערית שניידר 

מתוך הבנה שמקום העבודה לוקח חלק משמעותי בחיי אדם הן מבחינת נפח שעות היום והן בהיבטים של תחושת יעילות כללית –אנו מאמינים בבניה אפקטיבית של כלים פרקטיים ליצירת ארגונים ואורגנים מודעים בהיבטים בתחום יחסי העבודה. לכן, החלטנו לעזור לכם בכמה הצעות שיהפכו את מקום העבודה ואת החיים שלכם לטובים יותר. על כך גם ידובר ביום העיון לדיני עבודה שיתקיים ב- 10 בנובמבר 2016 בכפר המכביה.

ניהול סיכונים

 כאשר מיישמים שיטות עבודה, ראשית מזהים את הסיכונים הכרוכים בהן, ויחסי עבודה לא נבדלים מכך.
חשוב לנהל סיכונים בתחום יחסי העבודה בכדי שתהיה את היכולת לזהות ולהעריך שני דברים באופן שוטף- מידת סיכון החשיפה לתביעה, ופוטנציאל הנזק ברמה הכספית, רמת הזמן, ומוניטין של החברה.

בניית אסטרטגיה

יש לפתח ולבנות אסטרטגיית מדיניות משאבי אנוש ונהלי עבודה בתחום יחסי העבודה. מטרת בניית האסטרטגיה היא צמצום החשיפה אל אותם הסיכונים שהוגדרו, והגדרת תכנית פעולה לכשיתרחשו.

הדרכות 

הדרכות הן נושא חשוב מאוד, ויש לדאוג להדרכות שוטפות ומלאות של המנהלים המגייסים ושל עובדי ומנהלי משאבי אנוש. חשיבותן היא בהחדרת המודעות, ומניעה של הסיכונים. לדוגמא, נהלי גיוס- איפה לפרסם, איך לפרסם, תצורות גיוס נכונות, ולמה חשוב לשמור על גיוס נכון.

שקיפות

 עבודה בשקיפות חשובה לשני הצדדים, גם המנהלים וגם העובדים, בכדיי לייצר סביבת עבודה אמינה ובטוחה שכיף לחיות בה לטווח הארוך, כמו גם תחושת השפעה של העובדים והמנהלים על איכות חייהם בעבודה.
עבודה בשקיפות יכולה לבוא לידי ביטוי בבניית מערכת פידבקים בכל רמות ההיררכיה ובניהול משא ומתן אותנטי ואובייקטיבי שמטרתו פיוס בכל הקשור לבעיות העולות במהלך העבודה ובמקרה של סכסוכים.

הנחלת תרבות עבודה

 תרבות עבודה נכונה צריכה להגיע עם מודעות גבוהה לניהול יחסי עבודה בארגון. יש להבין שבכדי לייצר חיים טובים יותר, הן למנהלים והן לעובדים, יש לנהל נכון את יחסי העבודה.
הנחלת תרבות עבודה ומודעות גבוהה תתרום להתפתחות הארגון, ותחסוך עלויות מיותרות של תביעות ותחלופה גבוהה של עובדים.

אלו היו חמשת הצעדים שלי למקום עבודה טוב יותר! אם תשמרו על החוקים האלו, ותיישמו אותם במקום העבודה שלכם, שביעות הרצון של העובדים והמנהלים תהיה מובטחת, המוטביציה תעלה וכולם, כולל הלקוחות שלכם- ירגישו בהבדל!
אם יש לכם עוד שאלות, אתם מוזמנים להשאיר לי תגובות, ואחזור אליכם בהקדם!

הכותבת היא עו"ד לדיני עבודה ופתרונות לניהול יחסי עבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה