מה הופך את פייסבוק לאחד המעסיקים המבוקשים ביותר בעולם?

מה הופך את פייסבוק לאחד המעסיקים המבוקשים ביותר בעולם?

ריאיון עם מנהל משאבי אנוש בפייסבוק אסיה חושף את סודות ההצלחה מאחורי הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם

שיתוף
כפר לעובדי פייסבוק

כפר לעובדי פייסבוק

נדן מגלדין, מנהל משאבי אנוש בפייסבוק אסיה: משרדי החברה של פייסבוק באסיה עוצבו בהתאם לקונספט של הרשת החברתית – שיתוף. אין לנו כמעט קירות או מחיצות, גם המנהלים לא יושבים מאחורי מחיצות. המשרד הוא open space שמאפשר אינטראקציה תמידית בין העובדים. המשרד כולל מרפסת מרווחת המאפשרת לעובדים לצאת להתאוורר וכן ליהנות ממגוון המשקאות והכיבוד שהחברה מציעה: כריכים, מאפים ועוד פינוקים קולינריים.

העצמת עובדים בפייסבוק
המוטו שלנו הוא להעצים עובדים, ללמד אותם להיות מקבלי החלטות ולאפשר להם לקבל החלטות ולהזיז דברים. אנחנו משתדלים לכוון את העובדים כך שיפעלו עם כמה שפחות קשיים ועיכובים בירוקרטיים וכמה שיותר תמיכה מקצועית. אצלנו לא צריך לקבל אישור לכל דבר. אם עובד חושב שמשהו צריך להיעשות – אז הוא צריך להיעשות. כמובן שעובדים צריכים לעמוד מאחורי ההחלטות שלהם ולתת את הדין על טעויות (וכן, גם אצלנו אנשים טועים) אבל אנחנו לומדים מטעויות. המטרה שלנו היא שפרויקטים יצאו לפועל ולא יתקעו בצינורות הבירוקרטיה בארגון או שהעובדים יחששו ליזום ולנסות. הסלוגן שלנו הוא: dune is better than perfect. אנחנו מלמדים את העובדים שלנו שצריך לשאוף לשלמות אבל העיקר הוא לעשות, להתקדם, ללמוד, ליזום, להתפתח… לא להישאר במקום.

קליטת עובדים דורשת reset
עובדים רבים שמגיעים אלינו זקוקים ללמידה מחדש. לפני שאנחנו מלמדים אותם מה כן, אנחנו מלמדים אותם מה לא, וזה אומר להתנתק מדפוסי חשיבה והרגלי עבודה קודמים. לדוגמה, אצלנו בפייסבוק עובדים בצוותים קטנים. אין אצלנו עבודת סולו. עובדים נדרשים לשתף פעולה, להתייעץ, להעביר מידע ולסייע לעמיתיהם. מי שלא רגיל לתרבות ארגונית ששמה במרכזה את ערך השיתוף – צריך לעבור תהליך של למידה והסתגלות לאטמוספירה ארגונית חדשה לגמרי.

מעודדים עובדים להצליח
פייסבוק היא רשת חברתית פורצת דרך. אנחנו מתבססים על הכישרון, היצירתיות ויכולת ההמצאה של העובדים לכן העובדים שהחברה מקדמת ומשקיעה בהם הם העובדים שמעזים לחלום, לדמיין ואפילו לקחת סיכון.

כדי לעודד עובדים לקחת סיכון אנחנו מאשרים להם לטעות בתנאי שהם: 1. יעלו על הטעות שלהם מהר. 2. יפיקו ממנה לקחים. 3. ישתפו את עמיתיהם בלקחים ובידע שנרכש במהלך ההתנסות. הארגון צריך לדעת לספוג טעויות ולשדר לעובדים שלו שהוא מסוגל לספוג טעויות אחרת הכישרון, הרעיונות והיוזמות – יברחו. הארגון חייב לייצר מסגרת שתומכת בעובדים ומגבה אותם ואפילו מעודדת אותם לקחת סיכונים, לנסות, לחקור, ללמוד… וכן, גם לטעות.

*מתוך אתר משאבי אנוש HR Asia

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה