שיתוף

מיטאפ מוצלח בנושא האתגרים שניצבים בפני שוק העבודה בעולם של בינה מלאכותית, נערך באחרונה לסטודנטים ובוגרי תארים בתחומי ההנדסה והמדעים במגזר הערבי.

יותר מ-60 סטודנטים ובוגרים המתעניינים בעבודה בענף ההייטק ובפרט ב-KLA השתתפו במיטאפ, שהתקיים בגן התעשייה נצרת. המיטאפ אורגן ונערך על ידי חברת KLA  ממגדל העמק, בשיתוף מלא עם ארגון צופן וקהילת MobileMonday  מנצרת.

במהלך המפגש נשא עדי פחימה, מהנדס אלגוריתמים מקבוצת Corporate Platform Group ב-KLA הרצאה על יישומי לימוד מכונה ובינה מלאכותית.

כמו כן נערך פאנל בו הציגו אדהם ספורי ונסרין עוואד, ראשי צוותים ב- KLA, את האתגרים הניצבים בפני תחום פיתוח התוכנה ואת התובנות שלהם בנושא.

ספורי ועוואד אף העניקו למשתתפים טיפים והמלצות כיצד להשתלב בעבודה בתחום ההייטק ובפרט בחברת KLA.

הנס שקור, דירקטור פיתוח עסקי של ארגון צופן ומייסד קהילת MobileMonday אמר כי הופתע לטובה ממספר המתעניינים ומהיקף הנוכחות.

הוא סיפר כי קיבל משובים נהדרים והוסיף, כי כששואלים מועמד מהחברה הערבית איפה אתה חולם לעבוד לאחר סיום הלימודים, התשובה היא בדרך כלל: פייסבוק, גוגל, מיקרוסופט, אינטל ושאר ענקיות הייטק בינלאומיות.

מתברר שמועמדים מהחברה הערבית מכירים רק מעט מאוד את חברות הסטארט-אפ וחברות הייטק אחרות לרבות KLA, שפועלת בגליל זה עשרות שנים.

שקור אמר, כי זו בדיוק המטרה שלשמה הוקמה קהילת MobileMonday: לפתח אקו-סיסטם ופלטפורמה לנטוורקינג, ובה בעת להגדיל את החשיפה של הסטודנטים והטלנטים הערבים לאפשרויות הקיימות בשוק.

ויקי פלטניק, מנהלת משאבי אנוש ב-KLA, שבשנה האחרונה מובילה תהליכים חוצי-ארגון בתחום של גיוון והכלה סיפרה, כי השנה השיקה החברה יוזמה כלל עולמית לקידום נושאי גיוון והכלה.

היא הוסיפה, כי ישראל נבחרה להיות השלוחה הראשונה של החברה מחוץ לארה"ב, כדי להתחיל להריץ את התוכנית כפיילוט.

"אנחנו פועלים בשלושה מישורים במקביל", אומרת פלטניק. "מישור אחד הוא הרחבת מאמצי גיוס העובדים מקרב אוכלוסייה מגוונת.

"המישור השני הוא הכשרות רחבות למנהלים בנושא של ניהול שונות וגיוון תעסוקתי.

"והמישור השלישי הוא פעילויות רבות בשיתוף העובדים ליצירת היכרות עם האחר והשונה.

"שיתוף הפעולה עם צופן ועם MobileMonday, הוליד יוזמות רבות שמטרתן להרחיב את מאמצי הגיוס שלנו במגזר הערבי. המיטאפ שקיימנו הוא אחד משלל יוזמות אלו".

לדברי פלטניק, בפריפריה יש מאגר כישרונות בלתי ממוצה. תפקידם של צופן ושל MobileMonday הוא לגשר ולקשר בין כישרונות אלה לבין מעסיקים פוטנציאלים.

לדברי הנס שקור, מארגון צופן ומייסד קהילת MobileMonday: אנחנו מתכוונים להמשיך את שיתוף הפעולה המבטיח עם KLA, ולקחת אותו כמה צעדים קדימה לעבר מיטאפים נוספים, מנטורינג, סדנאות Hands On ועוד. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה