לקראת פסח-כיצד לשמור על פרודוקטיביות בעבודה

לקראת פסח-כיצד לשמור על פרודוקטיביות בעבודה

חג פורים וחג הפסח מתקרבים אלינו במהירות ואיתם חופשות העובדים הממושכות. כיצד המנהלים יוכלו לשמור על פרודוקטיביות העובדים לאחר החגים ולוודא שתחושת העשייה לא תאבד במהלך החופש

שיתוף

חג פורים כבר כמעט כאן וקצת לאחריו מגיע גם חג הפסח בו מרבית העובדים לוקחים חופשה ארוכה. במהלך החופשה ישנם עובדים שנוסעים עם משפחותיהם לחו"ל, שיוצאים לנופש ארוך בארץ, שמקדישים זמן למשפחה ולילדים ולעיתים קרובות הניתוק הזה מהעבודה ומהחברה, מקשה על אווירת העשייה לאחר החופש ועם שובם לעבודה. לאחר החופשות, חברות רבות מתקשות להחזיר את מומנטום העשייה והפרודוקטיביות של העובדים, ועל מנת להימנע מקשיים אלו, רצוי להיערך לתקופה הזו מבעוד מועד.

להלן הדרכים לשמירה על פרודוקטיביות לאחר החגים 

קביעת מטרות חדשות

עוד לפני היציאה לחופשות החגים, רצוי לקבוע את המטרות החדשות והיעדים הבאים אליהם החברה שואפת להגיע. לערוך פגישות הנהלה ופגישות עם מנהלי מחלקות וצוותים, להגיד מטרות עיקריות לעשייה מיד עם שובם של העובדים מהחופש, לסכם את עיקרי הדברים ולשתף את העובדים ביעדים שסוכמו. בכך תשמרו על רצף עבודה כלשהו ועל התחושה הכללית שמצופה לעובדים עבודה על תחומים מוגדרים עם חזרתם לעבודה. המחשבה שנותרת במוחם של העובדים והמנהלים, שישנם יעדים לטובתם עליהם לפעול עם החזרה לעבודה, תישאר איתם גם במהלך החופשה. כך הם למעשה לא יאבדו את מומנטום העשייה במהלך החופש.

שיחות משוב בטרם יציאה לחופשה

באמצעות שיחות משוב עם העובדים, המנהלים הישירים שלהם יכולים לסכם איתם את התרשמותם מהעבודה שהם עשו עד כה ומה מצופה מהם מכאן הלאה. כך למעשה העובדים יצאו לחופשה עם הבנה וסדר של מה שנעשה, מה התבצע כהלכה ומה יש לשפר. את המידע הזה הם יוכלו לעבד ואולי אף להקדיש מעט זמן לצורך מקצה שיפורים במהלך החופשה.

שמירה על קשר במהלך החופשה

דרך טובה נוספת לוודא שהעובדים ישמרו על קו העשייה עם חזרתם לעבודה, היא לשמור איתם על קשר במהלך החופשה. בשמירה על קשר אין הכוונה "להטריד" את העובדים במיילים וטלפונים תכופים, אלא לקיים איזושהי תזכורת לקראת החזרה לעבודה, לגביי אותם יעדים שהוגדרו מראש ומטרות אותן צריך להשיג מייד לאחר החופשה. המנהלים יכולים להוציא מייל מרוכז מספר ימים לפני תום החופש, לאחל לעובדים המשך חופשה נעימה ולתזכר אותם לגביי המשימות הבאות.

קורסים והכשרות

אם תכננתם כמנהלים לקיים הכשרות מסוימות או קורסים לעובדים במהלך השנה, כדאי מאוד לארגן את אותם קורסים לתקופה של החזרה מהחופשה. כשהעובדים יחזרו לעבודה לאחר חופשה ארוכה, סביר שיהיה להם קל יותר להתאקלם מחדש בצורה הדרגתית, מאשר להיכנס בבת אחת לעבודה אינטנסיבית וארוכה. קורסים והכשרות לעובדים, במידה וישנו צורך בהם, יכולים להיות מעבר הדרגתי מצוין ממצב של חופש מלא למצב של עשייה טוטלית. במהלך הקורסים העובדים יוכלו ללמוד ולקבל כלים חדשים לעבודה, וזה גם יאפשר להם לחדש את האנרגיה ואת המוטיבציה שלהם להמשך ולתקופה הקרובה.

מפגש חברה

דרך נוספת ונחמדה לשמור על קשר עם העובדים במהלך החופשה ולוודא שלא יהיה נתק מוחלט מהתקשורת שלהם עם ההנהלה, היא לערוך אירוע חברה בשילוב העובדים והמשפחות, במהלך החג. ניתן לערוך פיקניק חברה למשל, בו ישתתפו כלל העובדים, ההנהלה והמשפחות. כך למעשה לא ייגזל מהעובדים זמן איכות עם בני משפחותיהם מצד אחד, ומהצד השני הם לא יאבדו את הקשר עם המנהלים שלהם ואווירת העבודה. במהלך הפיקניק תוכלו לשוחח עם העובדים על אותן מטרות ופרויקטים עתידיים, ולוודא שהם ערוכים לטפל בהם עם שובם מהחופש.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה