חמש תכונות של מנהלים מצוינים

חמש תכונות של מנהלים מצוינים

מנהלים מדהימים אינם מתבטאים בהצהרות על הכתב, אלא מבססים את מעמדם במעשיהם. על מנת להפוך ממנהל סביר למנהל מצוין, נדרשות כמה תכונות עיקריות להלן כמה מהן

שיתוף

להלן חמשת התכונות העיקריות של מנהלים מצוינים

השקעה אישית בפיתוח כל עובד

מטרות ויעדים הם הנושא העיקרי בו מנהלים בכירים מטפלים במסגרת תפקידם. אך מנהלים רבים לעיתים מתמקדים רק בנושאים הללו ושוכחים כי יש להם תחומי אחריות נוספים ורבים. אחד מאותם תחומי אחריות שמנהל מצוין לוקח על עצמו לטפל בו, הוא טיפוח ופיתוח אישי של כל עובד בחברה. מנהלים מצוינים, מכירים כל עובד ועובד שלהם, מודעים ליכולות שלו, להישגים שלו בעבודה, לכישורים שלו וכמובן גם לחולשות. אותם מנהלים טובים יודעים, כי ללא כוח אדם מצוין בחברה, שום דבר לא יקרה והחברה לא תשרוד. בהתאם לכך הם מקדישים מזמנם לפיתוח העובדים שלהם, עד לרמת העובד הזוטר בחברה. אם מדובר בהכשרות, בקורסים, בשיחות עידוד, בקואצ'ינג או בתגמולים, מנהלים טובים יודעים לתעל את אפשרויות ההמרצה שלהם ואת תקציבי פיתוח העובדים, על מנת להשתמש בהם עבור כל עובדיהם מבלי לתעדף עובד מסוים על משנהו. חברות המוכרות בכך שהן מטפחות את כלל העובדים, מושכות אליהן עובדים טובים וטאלנטים בסופו של דבר, כך שהתגמול לחברה עבור פיתוח כלל העובדים משתלם ביותר.

התמודדות עם בעיות באופן מיידי

תכונה נוספת של מנהל מצוין מתבטאת במהירות וביעילות בהן הוא מתמודד עם בעיות בחברה, במיוחד עם בעיות אקוטיות שאינן צפויות. בעיות ומצוקות הן הרעה החולה של כל ארגון והן עשויות לפגוע במורל העובדים במהירות שלא תאמן, לכן ישנה חשיבות רבה לטיפול המהיר בהן. מנהלים טובים מתמודדים ופותרים את הבעיות עצמם, לא מעבירים אותן הלאה ולא מאצילים סמכויות לטיפול בבעיות שמקשות עליהם.

להציל את העובד הגרוע

תכונה חשובה ואצילית של מנהל מצוין, מתבטאת בהצלת העובד הגרוע שלו. כמעט בכל חברה ישנו עובד או מספר עובדים שנותר בחברה מתוך חסד יותר מאשר מתוך הצורך בו. לרב הוא עובד בצורה שאינה יעילה, לא עומד בקצב ומצטייר כחלש בעיניי יתר העובדים. הדרך הקלה לטפל בכך היא לפטר אותו ולהחליפו, אולם מנהלים טובים במיוחד יודעים, שהמהלך הזה לא רק יפגע באותו העובד, אלא גם בתחושת האמון והאווירה הכללית של שאר העובדים בחברה. אותם עובדים שיקבלו את המסר כי ברגע שהם "יחלשו" הם יועמדו לפיטורין. אם כך הדרך הטובה ביותר לטיפול באותו עובד היא דווקא לקחת אותו תחת חסותך, לטפח אותו, להכשיר אותו או לחילופין להעביר אותו לתפקיד אחר שיותר מתאים לכישוריו. ככל שתתאמץ יותר על מנת להשאיר את העובד הגרוע שלך בחברה, כך תזכה לאמונם של העובדים ולהערכתם כלפיך כמנהל מצוין.

פרגון והבעת הערכה

תכונה נוספת של מנהלים מעולים, היא היכולת האמיתית והאותנטית שלהם לפרגן ולהביע הערכה לסביבתם. בפרגון אין מדובר רק לעובדיהם, אלא גם לקולגות שלהם, להנהלה הבכירה ואפילו למתחרים למקצוע. ככל שמנהל ידע לפרגן להצלחותיהם של אחרים, למנהלים שסביבו וכן גם לעובדיו, כך הוא יתקבל כמכובד ומוערך. מנהלים שמתקשים לפרגן ולהביע את הערכתם במקומות שצריך, לרב מצטיירים כמנהלים גרועים, גם אם יתר התכונות שלהן מצוינות.

להיכנס לנעליו של האחר

עוד תכונה שהופכת מנהל למצוין, היא היכולת להיכנס לנעליו של האדם שעומד מולך ולבחון סיטואציות מזווית ראיה אחרת. הנטייה הטבעית של כולנו כבני אדם, היא להתמודד עם סיטואציות מזווית הראיה שלנו ולטפל בהן מתוך המקום בו אנו נמצאים. היכולת להיכנס לראש של האדם שממול, להבין את הסיטואציה כפי שהוא רואה אותה ולטפל בה בצורה מורכבת ואמפתית יותר, היא יכולת מופלאה שמצטרפת לניהול מתקדם. אם אתה כמנהל תשכיל ותדע לעשות זאת, אתה בהחלט תרכוש לעצמך יכולת ניהולית מתקדמת נוספת, שבצירוף שאר התכונות החשובות, תציב אותך על מפת המצוינות בניהול.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה