למתוח את גבולות יכולת הגיוס

למתוח את גבולות יכולת הגיוס

אם פעם הדגש היה על הארגונים והמשרות, כיום הדגש הוא על ההון האנושי של החברה. מגייסים נדרשים כיום למתוח את גבולות היכולת על מנת לגייס את האנשים הנכונים, ולעבוד קשה ע"מ למשוך לחברה כישרונות

שיתוף

כיצד ניתן לגייס בהצלחה את האנשים הטובים ביותר? על כך ישוחחו בהרצאתן סנדרה מלמד דדון ומירי וקסלר יחזקאלי מנכ"ליות חברת 6Knots, בכנס הגיוס השנתי שיתקיים ב- 30 במאי 2016 בכפר המכביה.

סנדרה מלמד דדון (32) נשואה לאלעד ואמא לאריאל וירדן, מנהלת ובעלי חברת 6Knots ועוסקת במקצוע הגיוס ומשאבי האנוש מזה 9 שנים.

סנדרה בעלת תואר ראשון בתקשורת, עסקה בתחילה כרכזת גיוס בחברת תוכנה, בניהול שיווק ולאחר מספר שנים חזרה לעולם הגיוס. כיום היא ומירי וקסלר יחזקאלי מנהלות את חברת 6Knots המספקת שירותי גיוס מקצועיים וייעודיים לעולם ההייטק והסטארטאפים. נפגשתי איתה לשיחה על עולם הגיוסים.

מה המוטו שלך מבחינת גיוס אפקטיבי?

סנדרה מלמד דדון משיבה: "מגייסים היום צריכים להיות שילוב של אנשי מכירות, אנשי שיווק ומאבחנים. גיוס אפקטיבי משמעותו ללמוד כל הזמן, לקרוא את הבלוגים המובילים בנושא ולהכיר לעומק את העולם בו אתה מתמחה. גיוס אפקטיבי היום אומר להיות נוכח כל הזמן בזירות הרלוונטיות ברשת."

מהם אתגרי הגיוס במאה ה- 21?

"העולם שלנו משתנה כל הזמן וצריך לדעת להשתנות יחד איתו. העובד של היום מחליף עבודות בתדירות גבוהה יותר תוך רצון להשתדרג בכל פעם. המגייסים צריכים לדעת להיות אטרקטיביים בפניה שלהם ובהצעה שלהם ולזכור, שכמו שהם עושים מאמצי גיוס גם הארגונים מקיימים מאמצי שימור עובדים."

מהן הדרכים היעילות ביותר לאיתור וגיוס טאלנטים?

יש רק דרך אחת – לעשות סדנת גיוס וסורסינג אצלנו ולגלות את כל הסודות."

מה ההבדל בין חברות סטארט-אפ שמגייסות לבין חברות הייטק?

"יש לא מעט הבדלים. דבר ראשון סטארטאפ יחפש אנשים מאוד ורסטיליים מבחינת הידע והיכולות שלהם, בעוד שבחברה גדולה יש מספיק אנשים שיפצו על חוסר ידע של עובד. בסטארטאפ צריך שלכל אחד יהיה ידע נרחב ככל הניתן, כדי לכסות על כמה שיותר פונקציות (בגבולות עולמו כמובן). סטארטאפ בדרך כלל יצטרך לעבוד בלוח זמנים צפוף יותר ולכן זמן הגיוס הוא קריטי – צריך ידיים עובדות ומהר. בדרך כלל הטכנולוגיות בהם יפתחו ב סטארטאפים יהיו חדישות יותר ויהיה יותר שימוש ב OS מאשר בחברות גדולות. לרוב בסטארטאפ יהיה קל יותר לקדם גיוס יצירתי ושיווקי מכיוון שפעמים רבות בחברות גדולות יש צורך באישורים לכל פעילות כזו."

מהי ההנאה והסיפוק שהתחום הזה מייצר אצלך?

"הנאה אינסופית שנובעת קודם כל מכך שהקמנו את החברה במו ידינו, וכן הנאה ענקית מעשייה בתחום שאני אוהבת וגם טובה בו – אני לא תופסת את החברה בתור עבודה בכלל. אין לי משבר של יום א' ושום שמחה על יום חמישי. אני אוהבת כל כך את עולם הסטארטאפים ובכלל את העולם הטכנולוגי, זה מעורר השראה וגם המון גאווה – המדינה הקטנה שלנו באמת מפוצצת כישרון. גם מירי וגם אני אוהבות מאוד את השלב הראשוני בתהליך איתנו בו אנחנו נפגשות עם היזמים להכיר וללמוד את המוצר שלהם.
סיפוק נוסף הוא מהעובדות שלנו שהן כל כך מוכשרות ומנוסות ונותנות הרבה מעבר לגיוס, מעבר לכך שאין משרה שהן לא יודעות לאייש."

מה הערך המוסף שאתן מספקות לחברות מגייסות?

"קודם כל – העובדות שלנו. הן כולן בעלות ניסיון רב שנים בתחום הגיוס בכלל ובגיוס הטכנולוגי בפרט. כמעט כולן מנוסות גם בתהליכי HR ורווחה ואכן זה שירות שלא פעם אנחנו מספקות ללקוחות, יחד עם שירות הגיוס. לא פעם עשינו גם תהליכים של פיתוח ארגוני בליוויה של שירי, מנהלת הגיוס שלנו, שמאוד מנוסה בתחום זה ובפיתוח מנהלים.
אנחנו חיות ונושמות גיוס ומלמדות אחרים את כל הכלים והשיטות, לכן מן הסתם מיישמות את כל הידע שלנו קודם כל אצל לקוחותינו. אנחנו דואגות להיות מעודכנות בכל טכנולוגיה חדשה שיוצאת בתחום, כל שיטת עבודה. אנחנו עושות המון פעילות שיווקית יחד עם הלקוח, דבר שממצב אותו כמעסיק אטרקטיבי. בקיצור – רק תנו לנו לעוף. אנחנו אוהבות יצירתיות ומאוד שמחות כשהלקוחות זורמים איתנו על הרעיונות הכי משוגעים."

מה החזון העתידי שלכן לחברת 6Knots?

"נמשיך לעסוק בגיוס ומשאבי אנוש ולהשתכלל בתחום. אנחנו מתעדות למנף עוד יותר את פעילות ההדרכות שלנו וכבר עכשיו יוצאות בהדרכה חדשה הממוקדת למנהלות גיוס ומש"א בחברות סטארטאפ, מתוך הבנה מעמיקה של עולמם הייחודי. ההדרכות שלנו בתחום המכירות גם תופסות תאוצה, הן מאוד ייחודיות ושונות בנוף כי אנחנו אוהבות ליישם בהדרכות הללו כלים מפתיעים ומגוונים ועם זאת מאוד אופרטיביים לעולם המכירות.
יש לנו מוצר משלים שמתבשל אבל זה בשלב מאוד ראשוני אז לא אוכל לחשוף הרבה."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה