שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

בעוד שאת הסגר הראשון איפיינה הוצאה מאסיבית של עובדים לחופשות ללא תשלום (חל"ת), הפעם מתמקד משרד האוצר בהענקת תמריצים לחברות שישמרו את עובדיהן, כלומר ימשיכו את יחסי העובד מעסיק של החברה עם העובדים.

באוצר גיבשו נוסחה לפיה יקבל כל מעסיק 5,000 שקל עבור עובדים שלא יוצאו לחל"ת. יש לשים לב שהמענק לא יתקבל עבור כל אחד מעובדי החברה אלא רק החל מאחוז מסוים של עובדים שהושארו.

החברות יקבלו את המענק בהתאם לעוצמת הפגיעה בהכנסות בספטמבר אוקטובר השנה לעומת ספטמבר אוקטובר אשתקד.

להלן התנאים לגובה המענק לעידוד המשך העסקת העובדים ואי הוצאתם לחל"ת:

1 חברות שעסקיהן נפגעו בספטמבר-אוקטובר ב-25%-40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד:

חברות שבעקבות הסגר הנוכחי, יחוו פגיעה של 25%-40% בתוצאותיהן הכספיות בחודשים ספטמבר אוקטובר, לעומת ספטמבר ואוקטובר אשתקד, יקבלו מענק אם השאירו בעבודה יותר מ-80% מהעובדים. המענק יתקבל עבור כל עובד שמעל 80 אחוז ממצבת העובדים של החברה.

דוגמה לצורך המחשה: אם החברה מעסיקה באופן רגיל מאה עובדים, המעסיק יקבל פיצוי של 5,000 שקל עבור כל עובד שימשיך להעסיק ולא יוציא לחל"ת – החל מהעובד ה-81 עד העובד המאה.

2 חברות שעסקיהן נפגעו בספטמבר-אוקטובר ב-40%-60% לעומת התקופה המקבילה אשתקד:

חברות שבעקבות הסגר הנוכחי יחוו פגיעה של 40%-60% בהכנסותיהן בספטמבר-אוקטובר לעומת התקופה המקבילה אשתקד, יקבלו את מענק ה-5000 שקלים עבור כל עובד שמעל 70 אחוזים מעובדי החברה.

דוגמה להמחשה: אם החברה מעסיקה מאה עובדים וחוותה פגיעה של 40-60 אחוזים בהכנסות, החברה תקבל פיצוי של 5,000 שקל עבור כל עובד החל מהעובד ה-71 ועד העובד המאה.

3 חברות שעסקיהן נפגעו בספטמבר-אוקטובר ב-60%-80% לעומת התקופה המקבילה אשתקד:

חברות שבעקבות הסגר הנוכחי יחוו בספטמבר-אוקטובר פגיעה בהכנסות בהיקף של 60%-80% לעומת ספטמבר-אוקטובר אשתקד, יקבלו פיצוי של 5,000 שקלים עבור השארת כל עובד מעל 55% מהעובדים, כלומר החל מהעובד ה-56 ועד העובד המאה.

4 חברות שעסקיהן נפגעו בספטמבר-אוקטובר ב-80% או יותר לעומת התקופה המקבילה אשתקד:

חברות שהפגיעה בהכנסותיהן בספטמבר אוקטובר מגיעה ל-80% או יותר (לעומת התקופה המקבילה) יקבלו מענק שלך 5,000 שקלים עבור השארת יותר מ-40% מהעובדים, כלומר החל מהעובד ה-41 מתוך 100.

כאמור ככל שעסקי החברה נפגעו יותר, כך יגדל גובה הפיצוי הכולל עבור השארת עובדים, וככל שהפגיעה קשה יותר כך המעסיק יוכל לקבל פיצוי עבור יותר עובדים, או לחלופין, עבור השארת פחות עובדים ככל שגוברת הפגיעה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה