שיתוף

שינויים ארגוניים נדרשים כיום בתדירות הולכת וגוברת, ויש לכך מגוון רחב של סיבות. הסיבה העיקרית והנפוצה ביותר היא התאמה לשוק ולצרכים העיסקיים.

סיבה נוספת היא שינוי ארגוני לצורך בניית קבוצות טכניות מקומיות, צוותי שיווק ומכירות מקומיים וקבוצות תמיכה מקומיות, בכל פעם שארגון שמתרחב לשווקים גיאוגרפים חדשים.

הסיבה הראשונה, של התאמה לשווקים המשתנים ולצרכים העסקיים המשתנים, מכוונת לשיפור התוצאות העסקיות. כלומר, הורדת עלויות והגברת המיקוד בתחום עיסקי או בגיאוגרפיה מסוימת שבה לארגון יש יתרונות.

העברת יחידות (מחלקות ולפעמים חטיבות שלמות) למדינות שבהן נהוג שכר נמוך, היא גם סוג של שינוי ארגוני מהותי. 

כל הכנסת טכנולוגיה חדשה מהווה שינוי ארגוני, ובשנים הקרובות צפויים רוב הארגונים להכניס במידה כזו או אחרת מערכות בינה מלאכותית ורובוטיקה, וגם זה סוג של שינוי ארגוני משמעותי ורחב היקף.

סוג אחר של שינוי ארגוני נובע ממיזוגים ורכישות: כאשר החברה הנרכשת הופכת לחטיבה בתוך החברה הרוכשת, או כאשר שתי חברות מתמזגות בכל הדרגות והמישורים. זהו שינוי משמעותי ורחב היקף עד כדי טראנספורמציה של כל אחת מהחברות השותפות לעסקה.

כדי ששינוי ארגוני יצליח, על אחת כמה וכמה שינוי גדול, משמעותי ורחב היקף, חיוני והכרחי לגייס את העובדים. יש כמה שלבים שיש לבצע לפני שמתחילים לבצע את השינוי.

ראשית, יש לברר עם העובדים איך הם מרגישים לגבי השינוי שעומד להתרחש, אילו חששות עולים אצלם, האם יש להם שאלות לגבי אופן ביצוע התפקיד שלהם לאחר השינוי, האם הם יודעים לאיזו חטיבה או מחלקה הם ישוייכו לאחר השינוי.

האם יש להם שאלות, השגות או חששות, לגבי השינוי בנוגע לשיוך שלהם לחטיבה אחרת או למחלקה אחרת או אפילו לצוות אחר.

המטרה היא לא להותיר את העובדים עם סימני שאלה, תהיות, חוסר ודאות וחששות מפני השינוי.

עובדים רבים חוששים מפני האפשרות שיפטרו אותם חודשים ספורים לאחר השינוי. חששות אחרים עולים לגבי מערכת היחסים עם המנהלים החדשים שאולי ימונו להם.

כל החששות, החרדות ותחושות אי הוודאות עלולים לגרום לכך שעובדים חיוניים, בפרט טלנטים בולטים, ינטשו את החברה דווקא בשעה שהיא זקוקה להם יותר מכול, או שהם פשוט לא יירתמו לסיוע להצלחת השינוי.

לכן יש חשיבות קריטית לכך שמנהלי משאבי האנוש ישקיעו זמן, מחשבה ומשאבים כדי שהעובדים יחושו שהם לא נשכחו, שיש להם חשיבות, שיש מישהו שמבין אותם, ושמחוייב להעניק להם את תחושת הביטחון במקום העבודה.

ככל שאי הוודאות תעלם מהר יותר, וככל שהעובדים יבינו מהר יותר למה הם צריכים לצפות, הם יהיו מוכנים טוב יותר לקראת השינוי המהותי שהם ניצבים בפניו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה