הבעיות בניהול דורות של עובדים ע"פ סטריאוטיפים

הבעיות בניהול דורות של עובדים ע"פ סטריאוטיפים

מה שהעובדים רוצים מהעבודה קשור יותר לשלבי החיים בהם הם נמצאים מאשר לגיל שלהם, לכן חשוב להימנע ככל האפשר מסטראוטיפים

שיתוף
ניהול עובדים ע

ניהול עובדים ע"פ סטראוטיפים

כשאנחנו מדברים על בני דור המילניום לדוגמה, מיד עולים אצלנו כל הסטראוטיפים שנמצאו במחקרים כגון: חשיבות האיזון בין העבודה והבית, העדפה לעבודה בחברות שפועלות למען הסביבה, עובדים מונעי טכנולוגיה, וכד'. לא תמיד זה נכון, וודאי שלא לגבי כל עובד צעיר.

פעמים רבות, עולה רעיון של חופשת לידה ארוכה יותר בתשלום כהטבה לעובדים, במיוחד בחברות בהן מרבית העובדים הם בני דור המילניום. אך במקרים מסוימים מתגלה, כי רוב העובדים בחברה בכלל רווקים, או מבוגרים יותר, והורים לילדים גדולים, כך שההטבה הזו כלל אינה רלוונטית.

זו הסיבה שסטראוטיפים יכולים לקלקל יותר מאשר להועיל, במקום העבודה, במיוחד כשמדובר בתכניות הטבות ע"פ סטראוטיפים. חשוב לבחון את המצב ואת שלב החיים בו העובד נמצא, הרבה יותר מאשר הגיל הכרונולוגי שלו.
בארה"ב, מחקרים שנעשו גילו כי דור המילניום שואף להיכנס לשוק העבודה מוקדם ולקבל הכשרה במקום העבודה, במקום לעשות תארים במכללות ואוניברסיטאות. על פי מחקר שנערך על ידי Universalum, חברת מחקר ומחקר בינלאומית, גישה שמרנית זו מקבילה להשקפתם הפיננסית המתונה של בני דור המילניום.

המציאות מראה עם זאת, כי בהתחשב באקלים הכלכלי הנוכחי של ארה"ב, חובות ההלוואה לסטודנטים המשתנים ונוף העבודה המשתנה שבו בוגרי קולג 'רבים נאבקים כדי להשיג מקומות עבודה המתאימים למגמות שלהם, הוא זה שדוחף אותם לחפש עבודה שמכשירה את העובדים, ולא רצונם ללמוד בתוך החברה. לכן, חברה שתשכיל להציע כהטבה שכר לימוד למכללה חיצונית, תוכל לגייס עובדים רבים יותר.

דוגמה נוספת לסטראוטיפ שגוי: בני דור המילניום נמצאו כמעריכים הזדמנויות לקידום על פני הטבות. מחקר שנערך על ידי Millennial Branding, חברת מחקר ו – Randstad, חברת שירותי משאבי אנוש, השווה את ההעדפות של דור ה- Y ובני דור המילניום, כאשר במחקר נמצא כי 42% מבני דור ה- Y רואים בשכר כמניע הטוב ביותר לעבודה, ורק 28% מבני דור המילניום מזהה את הכסף כתמריץ העיקרי שלהם, תוך בחירת ההזדמנות לקידום כגורם המניע הגדול ביותר שלהם. לכאורה, זה מגבה את התפישה לגבי העדפת קידום על פני הטבת שכר, אלא שמחקרים נוספים מראים שהדבר תלוי באיזה שלב נמצא בן דור המילניום בחייו, וכאשר הוא בעל משפחה ומעוניין לרכוש דירה, השכר הופך להיות משמעותי הרבה יותר מאפשרויות הקידום.

דוגמה שלישית עוסקת בכך שבני דור המילניום נתפשים כיזמים ששואפים להתקדם ולהצליח. מחקר שנעשה בשנת 2014 על ידי אוניברסיטת נורת'אסטרן מצא, כי 63% מהנשאלים בני דור המילניום רוצים ללמוד על יזמות, וכי 65% צופים כי הם יהיו מוצלחים יותר מהוריהם.
עם זאת, כאשר העניין נבדק לעומק, נמצא כי ישנם בני דור מילניום רבים שמעדיפים עבודה יציבה וקבועה עם שכר בטוח ואפשרויות קידום, על פי האפשרות של הקמת מיזם עצמאי.

בשל כל אלו, ברור כי אין לנהל עובדים ולהניח הנחות על פי סטראוטיפים, ויש לבחון כל עניין לגופו על מנת לנהל את העובדים בצורה נכונה ואפקטיבית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה