שיתוף

משבר הקורונה מתקרב אל סיומו בצעדים מדודים אבל בחברות רבות כבר מתחילים לחשוב על הדרכים להיערכות לחזרתם של לפחות חלק מהעובדים למשרדים.

אם כן, איך ארגון צריך להתארגן לקראת החזרה למשרדים באופן שלא יסכן את בריאותם של העובדים, ומה צריכים מנהלי משאבי אנוש לעשות כדי להתכונן לקראת החזרה למשרד.

ראשית, חשוב מאוד לנקות היטב את המשרדים מהמסד עד הטפחות, כולל מערכת האוורור לכל אורכה, ולהחליף בתדירות גבוהה את כל המסננים.

שנית, כדאי ורצוי להחזיר בשלב הראשון את העובדים שעובדים במשרדים סגורים: עובד אחד במשרד, או מקסימום שני עובדים עם מרווח של שני מטרים ביניהם.

בשלב השני, כאשר מחזירים את העובדים שחללי העבודה שלהם נמצאים בחלל משותף פתוח, כדאי לערוך תורנות משרד\בית.

כלומר לבנות מערכת ימים במהלכה יהיה סבב בין קבוצת עובדים אחת קבועה שעובדת מהבית לבין קבוצת עובדים קבועה אחרת (אותם עובדים) שעובדת במשרד.

לחלופין, ניתן להחליט על עבודה "שבוע שבוע". כלומר, קבוצה אחת עובדה במשך השבוע כולו מהבית בעוד הקבוצה השנייה עובדת במשרד, ובשבוע שלאחר מכן מתחלפים.

תאגיד פרייס ווטרהאוז קופרס ערך מחקר לפני כשנה בו הוא סקר סמנכ"לי כספים וסמנכ"לים נוספים בחברות ממנו עלה, כי כ-58% מהנשאלים אמרו כי הם צופים שארגונים יעבור לעבוד בשיטת ה"משמרות" (חלק עובדים מהבית וחלק מהמשרד).

זאת ועוד, יש להגביל את מספר העובדים או המנהלים המשתתפים בפגישות. כמו כן יש לנסח פרוטוקולים להתנהגות של ריחוק פיזי במשרדים ולהקפיד על יישומם.

בנוסף, חשוב להציב שלטים המסמנים את האיזורים המשותפים, לרבות מעליות, חדרי ישיבות, חדרי הפסקות, וחדרי שירותים, ולרשום עליהם, בין השאר, באיזה יום ושעה האיזור נוקה לאחרונה.

באיזורים בהם נמצאים החללים הפתוחים המשותפים יש לוודא שתחנות העבודה של העובדים יהיו מרוחקות שני מטרים זו מזו. רצוי מאוד שיהיו מחיצות פלסטיק שקופות בין תחנת עבודה אחת לאחרת.

פרט לכך חשוב להמשיך – כמו בכללי התו הסגול – להציב עמדות חיטוי ידיים, ולספק מסיכות לכל עובדת ועובדת. העובדים יתבקשו לעטות את המסיכות כאשר הם נמצאים בחללים בהם יש עובדים נוספים (באיזורים המשותפים) ולחטא את הידיים לפני ואחרי שימוש בציוד משותף, כמו למשל מדפסת, מכונת צילום וכד.

עוד עלה מהמחקר של פרייס ווטרהאוז קופרס, כי כ-73 אחוזים מהסמנכ"לים שנסקרו, צופים שכל סביבת העבודה במשרדים תעבור שינוי מהותי כדי להתאים אותם לעבודה תוך ריחוק פיזי. מדובר בשינוי שאינו זמני, וצפוי להיות מונהג מעתה והלאה באופן קבוע.

אחד הפרטים החשובים שמנהלי משאבי אנוש יצטרכו להקפיד עליהם הוא תקשורת נכונה. יש לתקשר היטב לעובדים את כל השינויים והפעולות הללו, לרבות תזכורות לגבי שמירת מרחק וחיטוי ידיים.

כמו כן חשוב לערוך מבצעי הסברה לעובדים המתנגדים לחיסונים נגד נגיף הקורונה כדי להבהיר להם את הנושא של אחריות הדדית.

עובדי דור ה-Y ודור ה-Z מאופיינים ברצון לתרום לקהילה, להטביע חותם חיובי על העולם, להגביר את המגוון התעסוקתי ולקבל האחר.

כל אלו הן שאיפות של אחריות חברתית ודאגה לאחר. לכן חשוב להסביר לבני הדורות הלו איך ההתחסנות נגד קורונה מהווה חלק חשוב מאוד מאותה אחריות חברתית.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה