שיתוף

בשנים האחרונות רואים יותר ויותר ארגונים שבונים תוכניות שמיועדות לדאוג לבריאותם של העובדים. למהפיכת הבריאות הזאת בארגונים מצטרפים ארגונים מכל המגזרים, התחומים והגדלים.

המשמעות בפועל היא שמנהלי משאבי אנוש עוסקים בחיפוש מתמיד אחר ביטוחי בריאות לכלל הארגון, שהעלויות שלהם לא יהיו גבוהות מדי אבל עדיין יספקו מענה יעיל לצרכי הבריאות של העובדים ובני משפחותיהם.

הצלחתה או כישלונה של תוכנית ביטוחי הבריאות לעובדים בארגון מבוססת על תכנון נכון. תוכנית בריאות ארגונית תצליח רק אם היא תוכננה היטב מראש ומרכיביה תוקשרו היטב לעובדים.

מחקרים שבוצעו בארה"ב מראים כי כ-75% מהכסף שמושקע בתוכניות בריאות מיועד למניעת מחלות. איך זה מתורגם לביצוע בפועל? ארגונים יכולים לגרום לעובדים שלהם לחשוב קצת אחרת על כמה מרכיבים שהינם חיוניים לאורח חיים בריא:

  • האופן שבו הם אוכלים והמזון שהם אוכלים.
  • פעילות גופנית.
  • ניהול חיי היומיום מנקודת מבט בריאותית.

ניהול אורח חיים בריא מגלם בתוכו פוטנציאל אדיר לחיסכון בעלויות על בריאות. וכאן נכנסת לתמונה תוכנית הבריאות הארגונית הכוללת ביטוחי בריאות.

השקעה בבריאות חייבת להתבצע בצורה חכמה והתוכנית צריכה לכלול כמה שלבים:

1 מנהל משאבי האנוש חייב ללמוד מראש אילו סוגי בעיות בריאותיות כרוכות בעלויות הגבוהות ביותר ואיך ניתן לחסוך בהן. זו צריכה להיות נקודת ההתחלה.

2 לאחר שנבדקו העלויות, יש להתאים את תוכנית הבריאות באופן שהיא תענה על הצרכים של החברה ושל העובדים.

3 כדי לדעת מהם סיכויי ההצלחה של התוכנית, לא ניתן לנחש את הבעיות הבריאותיות שיש לעובדים. המשמעות היא שמנהל משאבי האנוש או חברה חיצונית, צריכים לבדוק את ביטוחי הבריאות הקיימים של העובדים ולראות באילו תחומים היו תביעות מחברות הביטוח.

4 בהסכמת העובדים, יש להפגיש אותם עם רופא כדי שיקבע מהם גורמי הסיכון של כל אחד מהם, לרבות משקל עודף, לחץ דם גבוה, עישון וכד'.

הרעיון הוא לבצע הערכת סיכונים בריאותיים. תוצאות ההערכות הללו יסייעו למנהלי משאבי האנוש לקבל קנה מידה בנוגע לבעיות הבסיסיות של העובדים שלך לפני שניגשים לתכנן את תוכנית ביטוחי הבריאות שלהם.

5 כדי להגיע לשורש הבעיות הבריאותיות האמיתיות של כל עובד, יש צורך בגישה לנתונים מפורטים ממגוון תחומים:

  • התפלגות התביעות הרפואיות של כל אחד מהעובדים בארגון בשלוש השנים האחרונות.
  • מרשמי התרופות של העובדים.
  • הדמוגרפיה של העובד, לרבות מחלות תורשתיות, המין והגיל של העובדים, וכל סיכון בריאותי שיכול להיות לכל אחד מהם, כמו למשל היסטוריה משפחתית וכו.

את כל המרכיבים הללו יש לשקלל בעלויות תוכנית הבריאות. זה אמנם מגדיל את העלויות, אבל חוסך עלויות עתידיות לאחר בחירת המבטח ופוליסות הבריאות.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה