שיתוף

מחקרים שבוצעו בארה"ב מלמדים כי יותר מ-72% מהמנהלים הבכירים בחברות חושבים שבחמש השנים הקרובות תהיה חשיבות עליונה להענקת עדיפות גבוהה לנושא מעבר מוצלח לעבודה משולבת של בינה מלאכותית עם יכולות אנושיות, בכל הקשור למשאבי אנוש.

בסקר, שהשתתפו בו כ-500 מנהלים בכירים של עסקים בינוניים וגדולים, השיבו כ-93% מהמשתתפים כי הם חשים צורך להתחיל באופן יזום בניהול השינוי הזה כבר השנה (2019).

עוד עולה מהסקר, כי יותר מ-90% מהמנהלים הבכירים סבורים כי שיפור יכולתם של הארגונים ללמוד ולהטמיע שינויים הוא בעל חשיבות או בעל חשיבות גבוהה ביותר.

עם זאת, כ-88% מהמנהלים הבכירים אמרו שהצוותים האנושיים שלהם בארגון נמצאים בראש סדר העדיפויות, כולל הכשרתם של הצוותים לתפקידים הנדרשים, לרבות לקטגוריות שעדיין לא קיימות.

בד בבד בדק הסקר בדק יותר מ-2,000 עובדים. כ-51% מהם אמרו כי בכוונתם לעזוב את הארגון שלהם אם הוא לא ינהל את המעבר לבינה מלאכותית בתחום משאבי אנוש תוך שילוב של בינה מלאכותית עם מנהלי משאבי אנוש אנושיים, ואם הארגון לא ימשיך להציע להם הזדמנויות לקידום.

כ-46% מהעובדים מודאגים מכך שהגברת פעילות הבינה המלאכותית בארגון יביא לחוסר אינטראקציה אנושית בעבודה, וכ-23% מהעובדים שנשאלו בסקר אמרו כי שילוב של בינה מלאכותית עלול להוביל לכוח עבודה פחות מגוון.

רבים ממשתתפי הסקר ראו את הפוטנציאל החיובי שבשילוב בינה מלאכותית. עם זאת, כ-44% סברו שהמעבר לכוח עבודה משולב (בני אדם ובינה מלאכותית) יצור הזדמנות ללמוד מיומנויות חדשות.

כ-40% ממשתתפי הסקר חושבים כי חשבו שהשילוב של רובוטים ובינה מלאכותית עם עובדים אנושיים יצור גמישות רבה יותר, וכ-32% אמרו כי שילוב כזה יצור עבודה מעניינת ומגוונת יותר.

ובחזרה למנהלים: במונחים של ניהול השינוי, כ-90% מהמנהלים הבכירים חושבים כי מעבר מוצלח לסביבת עבודה היברידית (המשלבת כוח אדם אנושי עם רובוטים ובינה מלאכותית) ידרוש גישה תלת מימדית של טכנולוגיה דיגיטלית, נתונים, והבנה של הכישורים והיכולות של העובדים בארגונים שלהם.

כ-34% ממשתתפי הסקר (מקרב המנהלים הבכירים בחברות) אמרו כי התגברות על התנגדות העובדים תהיה אחת הבעיות המרכזיות בניהול המעבר לעבודה שמשלבת רובוטים ובינה מלאכותית עם עובדים אנושיים.

כ-28% חוששים מכך שהעובדים שלהם יביעו אי אמון בטכנולוגיות חדשות. יותר מרבע מהמנהלים הבכירים בחברות הצביעו על היעדר מנהיגות בארגון שלהם בכל הקשור למעבר לעבודה משולבת של עובדים אנושיים ובינה מלאכותית.

בין המסקנות אליהן הגיעו מבצעי הסקר בולטת המסקנה כי השקעה בבינה מלאכותית ובאוטומציה אינה מספיקה לבניית כוח עבודה היברידי שיוכל לעבוד היטב לאורך זמן או פרודוקטיבי.

לדבריהם, כדי שמהעבר יצליח, ארגונים חייבים להבטיח לעובדים את הכישורים, התרבויות והתהליכים הנכונים לעבודה משולבת של עובדים אנושיים עם רובוטים, במקום שהעובדים האנושיים יעבדו רק לצד הרובוטים ומערכות הבינה המלאכותית.

עוד הסיקו מבצעי הסקר, כי ארגונים חייבים לנקוט בגישה לפיה העובדים נמצאים במקום הראשון, בעוד שהטכנולוגיה של בינה מלאכותית משמשת לתמיכה, להעצמת היכולות של כוח האדם האנושי, להגברת המוטיבציה שלהם, ולאפשר לעובדים להגיע לביצועים בעלי ערך גבוה יותר.

המשמעות היא, טוענים מבצעי הסקר, שמנהלי החברות ומנהלי משאבי אנוש חייבים להקשיב לעובדיהם ולנהל איתם דיאלוג משמעותי סביב הדינמיקה של כוח העבודה העתידי.

עליהם להיות פתוחים ושקופים לגבי החזון שלהם והתוכניות שלהם בנוגע להטמעת הבינה המלאכותית, ולעודד את המוטיבציה של עובדיהם לשגשג בעולם העבודה העתידי.

לסיכום, אומרים מבצעי הסקר, כי ארגונים שישגשגו בעתיד יהיו אלה שיכולים לזהות, לגייס ולשמר את המיומנויות הדרושות להם כדי להתחרות, ולפתח תרבויות למידה המבטיחות להם את הגמישות והמהירות להסתגל לתנאים ולתנאי שוק משתנים.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה