שיתוף

איתור הטלנטים הנכונים והמתאימים ביותר לארגון הוא אחד היסודות החשובים ביותר עבור כל ארגון שרוצה להתייצב בחזית השוק שלו.

המגמה הגוברת של עבודה מהבית פותחת בפני הארגונים את האופציה של גיוס עובדים מכל מקום, לרבות עובדים שמתגוררים מעבר לים – ולמעשה בכל מקום בעולם.

המשמעות היא שהעסקת טלנטים מובילים בעלי מיומנויות מקצועיות כבר אינה מוגבלת על ידי ההיצע העובדים בשוק המקומי.

אלא שהאפשרות של ארגונים לגייס עובדים במגוון רחב של מדינות משמעה גיוס עובדים מתרבויות זרות.

מנהלי משאבי אנוש ומנהלי גיוס יודעים היטב שכאשר מגייסים עובדים במדינות מרוחקות, הם חייבים לערוך לפני כן היכרות מעמיקה עם התרבות המקומית שבה מגייסים את העובדים החדשים, בעיקר עם תרבות העבודה באותן מדינות, עם הכלכלה המקומית ועם החוקים המקומיים במדינת היעד.

כחלק מכך, חשוב מאוד לדעת מה נהוג ומה לא נהוג. למשל, אם יש מדינה שיש בה יום חופשה לאומי, ארגון חייב לדעת על כך ולאפשר לעובדים באותה מדינה להיות בחופשה באותו יום.

פרט לכך, חשוב מאוד לדעת מה הם מקורות גיוס העובדים האפקטיביים ביותר באותו איזור לחיפוש מועמדים.

באירופה, לדוגמה, הרשתות החברתיות הן בדרך כלל אמצעי מצויין לגיוס עובדים, אבל לא מדובר רק בלינקדאין.

במדינות שונות באירופה יש רשתות חברתיות מקומיות – לכל מדינה רשת חברתית משלה – שמאפשרות להגיע לציבור מועמדים רחב הרבה יותר מזה שניתן להגיע אליו דרך ליקדאין, למשל. 

פרט להיכרות עם התרבות המקומית בכל מדינה בה רוצים לגייס עובדים ובנוסף להיכרות עם מקורות הגיוס הרלוונטיים ביותר, חשוב לשמור על תקשורת רציפה ולדאוג למחוברותם לארגון של העובדים שגוייסו במדינה המרוחקת.

בניית התקשורת ומחוברות העובדים המרוחקים לארגון נועדו כדי שהעובדים המרוחקים של החברה, שמתגוררים במדינות אחרות, לא ירגישו מנותקים ממוקד ההתרחשות.

העובדים שמתגוררים בארץ, ושעובדים בחלק מימי השבוע מהמשרד, מכירים את תהליכי זרימת עבודה ונמצאים בקשר פיזי כמעט יומיומי עם המנהלים ועם עובדים אחרים.

אסור שיווצר מצב שבו עובדים שעובדים ממדינות אחרות, לא מקבלים את העדכונים השוטפים, ולא מרגישים חלק בלתי נפרד מהחברה ומהתרבות הארגונית שלה.

לכן חשוב מאוד לשמור על קשר רצוף עם העובדים המרוחקים במדינות אחרות, באופן שהם ירגישו חלק בלתי נפרד מהארגון.

לשם כך יש להכניס אותם לתפוצת האימייל הארגוני ולכתוב את האימיילים הפנימיים של החברה באנגלית.

כאמור, העובדים המרוחקים שמתגוררים מעבר לים חייבים להיות חשופים לתרבות הארגונית ולחזון של החברה.

חשוב ביותר לשתף אותם בעדכונים לגבי פרויקטים ולא לתת להם תחושה שהם מחוץ לגדר רק משום שהם מרוחקים פיזית.

הם חייבים לקבל כל פרט מידע שמקבלים העובדים שבמטה החברה. בנוסף, חשוב מאוד לשתף אותם בפגישות חברה באמצעות ועידות וידאו, תוך שמירה על איכות וידאו גבוהה.

חיבור יעיל ואפקטיבי איתם יאפשר להם לחוש מחוברים לארגון ויוודא שהם יחושו מחוייבים לחזונו ולמשימותיו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה