שיתוף

מעסיק נדרש לתת לעובד פיצויי פיטורים כאשר הוא מפטר אותו, כל עוד הסיבה לפיטורים אינה גניבה או עבירה אחרת על החוק מצד העובד. אבל יש גם מקרים בהם העובד מתפטר ובכל זאת זכאי לקבל פיצויים מלאים על פי חוק. להלן כל המקרים בהם תדרשו לתת לעובדים פיצויים בעת שהם מתפטרים. המנעות מהענקת פיצויים לעובד שמתפטר בהתאם לכללים אלה משמעה הלנת פיצויים, שגוררת איתה בסופו של דבר פיצויים בסכומים גדולים הרבה יותר.

אם כן, באילו תנאים זכאים עובדים לקבל פיצויי פיטורים כאשר הם מתפטרים:

1 פיצויי פיטורים בעקבות מעבר דירה לישוב אחר בארץ:

  • עובד\ת עבר\ה דירה בעקבות נישואין לישוב בישראל בו הוא\היא גרו עם בת\בן הזוג טרם הנישואים.
  • המרחק בין מקום המגורים החדש לבין מקום המגורים הקודם הוא 40 ק"מ לפחות.
  • מקום המגורים החדש רחוק יותר ממקום עבודתו מאשר מקום מגוריו הקודם. החוק אינו קובע תקופת מגורים מינימלית במקום החדש. עם זאת, על פי פסיקת בתי הדין לעבודה, לא מדובר במעבר זמני אלא מעבר לצמיתות.
  • עובד\ת זכאי\ת לפיצויי פיטורים אם התפטר\ה ממקום עבודתו\עבודתה בעקבות מעבר מישוב שאינו חקלאי לישוב חקלאי, או מישוב שאינו אזור פיתוח לישוב באזור פיתוח. ישוב חקלאי מוגדר כקיבוץ או מושב שרוב תושביו עוסקים בחקלאות. לגבי ישוב באיזור פיתוח, משרד העבודה והרווחה מפרסם את רשימת הישובים הנחשבים לישובי פיתוח לצורך כך.

הזכאות לפיצויים לרגל מעבר לישוב חקלאי או לישוב באזור פיתוח היא בתנאי שהעובד התפטר במטרה להתיישב בישוב חקלאי או באזור פיתוח, ובתנאי שהוכיח כי הוא גר באותו ישוב לפחות חצי שנה.

  • העובד התפטר כדי לעבור לעבוד במשטרה או בשירות בתי הסוהר, או משום העברה בתפקיד של בן זוגו המשרת במשטרה או בשרות בתי הסוהר.

2 פיצויי פיטורים בעקבות מעבר דירה לחו"ל:

  • העובד עבר דירה משום שהוא מצטרף לבן זוגו היוצא לחו"ל בשליחות לתקופה של יותר מחצי שנה.
  • המעסיק סירב לאשר יציאה לחופשה ללא תשלום.

3 פיצויי פיטורים בעקבות הרעה מוחשית בתנאי העבודה:

אם עובד מתפטר בעקבות הרעת תנאי עבודתו, הוא זכאי לפיצויי פיטורים. אבל הזכאות הזאת מתקיימת אך ורק אם נתן למעסיק הזדמנות לבטל את ההרעה.

בכל אחד מהמקרים מוטל על העובד לתת למעסיק הודעה מוקדמת כנדרש בחוק.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה