6 מגמות חדשות בתחום ניהול ההון האנושי

6 מגמות חדשות בתחום ניהול ההון האנושי

הדרך בה מנהיגים מנהלים את הארגון עברה שינוי משמעותי במהלך השנים האחרונות. מנהיגות, תרבות ארגונית, מעורבות עובדים ופישוט תהליכי העבודה הן חלק מהמגמות העיקריות שהתפתחו

שיתוף

להלן 6 מגמות חדשות בתחום ניהול משאבי האנוש:

מנהיגות

פיתוח מנהיגים ברמות ניהול שונות, היה ויישאר הנושא העיקרי של מנהלי משאבי אנוש. המגמה החדשה מתמקדת בפיתוח וצמיחת מנהיגים מתוך החברה. הצורך העיקרי של חברות וארגונים כיום הוא במנהיגים שיכולים ליצור מעורבות אצל העובדים, לקדם חדשנות ולדחוף קדימה את האסטרטגיה של הצמיחה. כדי שזה יקרה, חברות צריכות להשקיע בתוכניות פיתוח מנהיגות חזקות ויציבות, ולהגדיל את המיקוד שלהן באימון וחניכת מנהיגים צעירים, על מנת להכין אותם לתפקידים גדולים יותר.

תרבות של מעורבות

האתגר השני עבור חברות קשור לתרבות הרווחת כיום בארגונים לעידוד מעורבות עובדים. מנהיגים ומנהלים משאבי אנוש כאחד, עובדים באינטנסיביות על יצירת תרבות ארגונית המתמקדת בעבודה בעלת משמעות, במעורבות עובדים ובמנהיגות חזקה. חברות שמצליחות ליצור מעורבות עובדים, נוטות למשוך אליהם כישרונות בצורה טובה יותר ומציגות שיעורים נמוכים בשחיקת עובדים.

למידה ופיתוח

למידה ופיתוח עובדים, כמו גם מנהיגים, מהווים עיסוק משמעותי עבור מנהלי משאבי אנוש בשנים האחרונות. המגמה האחרונה היא ללכת עד הסוף ועם כל המשאבים שניתן, על מנת לספק סל כישורים ומיומנויות רחב לעובדים. ככל שהחברות מתמקדות בשיפור יוזמות הלימוד והפיתוח כך מעורבות ושימור העובדים יגדל בהתאם.
זוהי מגמה עסקית קריטית בעידן בו ארגונים צריכים להתמקד בחוויית הלמידה של העובדים שלהם, ולהשקיע יותר זמן ותקציבים בעולם הדיגיטלי המתפתח.
חברות צריכות לתעדף שינויים דיגיטליים, תוך התמקדות באופן שווה על לימוד כלל העובדים. יוזמות אימון וחניכה מוטמעות כתהליך ארוך וממושך, ומסייע לעובדים לגדול ולעשות שימוש במלוא הפוטנציאל שלהם.

פישוט עבודה

הדו"ח השנתי של חברת 'דלויט' בנושא' מגמות ההון האנושי לשנת 2015', עסק בחשיבות פישוט העבודה בעקבות תגובת העובדים ההמומים לנוכח המורכבות הארגונית. עומס הידע שגדל מידיי יום, בצירוף סביבת העבודה המלחיצה, יצרו אצל העובדים על פי הדו"ח, מצב של הלם וחוסר אונים.
מגמת פישוט תהליכי העבודה צפויה להימשך בעתיד הקרוב, כאשר ארגונים מנסים כמיטב יכולתם על מנת לפשט את העבודה עבור העובדים שלהם. זה נעשה באמצעות השקעה רבה יותר בשילוב טכנולוגיה שמבצעת חלק מהעבודה עבור העובדים.
משימה חשובה של מנהלי משאבי אנוש בנושא, היא הטמעת תהליך פישוט העבודה ומיגור עבודה מיותרת שלא מסייעת לעובדים ולחברה. בנוסף, מנהלי משאבי האנוש ישרישו מדיניות שתסייע באופן אקטיבי לעובדים ע"י התמקדות בעבודה החיונית באמת. חברות רבות משרישות מדיניות נוספת הקשורה בעידוד האיזון בין חיי העבודה לבית.

דיגיטליזציה של משאבי האנוש

מגמה נוספת קשורה לשימוש גובר בכלי משאבי אנוש דיגיטליים. המעורבות של טכנולוגיה מתקדמת במשאבי האנוש הולכת וגדלה. חשיבה עיצובית, למידה מבוססת וידאו, ושילוב תוכנות אנליטיות הן חלק מהעניין. טכנולוגיית משאבי אנוש הולכת מיום ליום יותר לכיוון מגוון רחב של פלטפורמות מבוססות ענן שישמשו לניהול ועיבוד ביצועים, ניהול שכר, בחינת תפוקת העובדים ועוד.

ניהול ביצועים

ניהול ביצועים היא מגמה שעוברת שיפוץ מלא לאחרונה. מערכות ניהול ביצועים לא היו קיימות עד השנים האחרונות, וכיום הן משולבות כמעט בכל ארגון.
כדי לחולל שינוי של ממש בזמן הקרוב, חברות נדרשות להמציא מחדש את תהליך ניהול הביצועים של העובדים שלהן. המהלך הגדול כולל מיגור הדרכים המסורתיות הוותיקות למדידת ביצועים ולהחליפן בשיטות טכנולוגיות מתקדמות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה