שיתוף

התקדמות איטית בהליך הגיוס, מתכנון ופרסום המודעות באתרי הדרושים ועד לשלב הבקשות, ראיונות והצעות השכר, מותירות  רבים מהמועמדים עם רושם ראשוני גרוע, מה שמעודד אותם לחפש עבודה במקום אחר.

ההתמודדות עם אתגר זה הופכת דחופה עוד יותר לאור העובדה שעל פי סקרים שנערכו בארה"ב, המועמדים הטובים ביותר זמינים למשך כעשרה ימים בלבד בממוצע.

להלן 7 אסטרטגיות שמנהלי רכישת טלנטים יכולים ליישם כדי להגביר את יעילות הגיוס ולהפחית את עלויות הגיוס:

1 ייעול תהליכי גיוס:

יש לסקור ולייעל תהליכי גיוס כדי לבטל חוסר יעילות ולצמצם את זמן איוש המשרות.

יש להטמיע מערכות אוטומטיות למעקב אחר מועמדים, לניהול פייפליין של מועמדים, לתזמן ראיונות ולתקשר עם מועמדים בצורה יעילה יותר.

יש לתקן את תהליכי הראיונות והתיעוד כדי להבטיח עקביות ולהפחית את הנטל הניהולי.

2 מינוף טכנולוגיה:

יש לאמץ פתרונות טכנולוגיים כגון כלי סורסינג מופעלי בינה מלאכותית, אתרי דרושים ופלטפורמות מדיה חברתית כדי להגיע למאגר רחב יותר של מועמדים ולזהות כישרונות מובילים בצורה יעילה יותר.

יש להשתמש בניתוח נתונים כדי לעקוב אחר מדדי גיוס מרכזיים, לזהות צווארי בקבוק ולקבל החלטות מבוססות נתונים כדי לייעל את מאמצי הגיוס.

3 בניית מאגרי כשרונות:

יש לבנות ולתחזק באופן יזום, מאגרי כישרונות של מועמדים מתאימים לצרכי גיוס עתידיים.

יש ליצור קשר עם מועמדים פסיביים באמצעות אירועי נטוורקינג, קהילות כישרונות ופלטפורמות מדיה חברתית כדי ליצור פייפליין של עובדים פוטנציאליים.

טיפוח מערכות יחסים עם מועמדים לאורך זמן, מאפשר למנהלי רכישת כישרונות להפחית את הזמן והעלויות הכרוכות בגיוס מועמדים למשרות פתוחות.

4 התמקדות במיתוג מעסיק:

יש להשקיע ביוזמות מיתוג מעסיקים כדי למשוך ולשמר כישרונות מובילים.

יש להדגיש את התרבות הארגונית, הערכים ונקודות החוזק הייחודיות של החברה כדי לבדל אותה מהמתחרים ולמשוך מועמדים המתואמים עם המשימות והערכים של הארגון.

יש להציג עדויות של עובדים, סיפורי הצלחה והישגי החברה כדי ליצור מותג מעסיק משכנע המושך מועמדים.

5 יישם תוכניות חבר מביא חבר:

יש לעודד הפניות של מועמדים במסגרת תוכנית חבר מביא חבר על ידי יישום תוכניות המעודדות עובדים להפנות מועמדים מתאימים למשרות פתוחות.

הפניות של עובדים כחלק מתוכנית חבר מביא חבר גורמות לרוב לגיוס עובדים איכותיים יותר, בעלי התאמה תרבותית טובה יותר ושיעור שימור גבוה יותר.

בנוסף להפחתת עלויות הגיוס, תוכניות חבר מביא חבר יכולות גם לשפר את מחוברות העובדים והמורל.

6 מיקור חוץ של תפקידים שאינן בליבת הליך הגיוס:

רצוי לשקול לבצע מיקור חוץ של תפקידים שאינם בליבת הליך הגיוס, כגון בדיקות רקע ומשימות ניהוליות, לספקי צד שלישי או לחברות השמה.

מיקור חוץ של משימות אלו יכול לפנות משאבים פנימיים, להפחית את זמני הגיוס ולשפר את יעילות הגיוס הכוללת.

7 שיפור מתמיד:

יש לנטר ולהעריך באופן מתמיד את תהליכי הגיוס, את הכלים והאסטרטגיות לזיהוי תחומים שיש לשפר ולבצע אופטימיזציה.

יש לבקש משוב ממנהלים, מעובדים, ממועמדים ובעלי תפקידים אחרים, כדי לזהות נקודות בעייתיות ולאתר נקודות לשיפור.

אימוץ תרבות ארגונית של שיפור מתמיד מאפשר למנהלי רכישת כישרונות להגביר את היעילות ולהפחית את העלויות בתהליך הגיוס על פני זמן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה