שיתוף

קולו של העובד, הוא מושג בעל חשיבות רבה ביותר עבור ניהולה של כל חברה מודרנית. המשמעות של מושג זה היא ההדגשה של חשיבות ההקשבה ושיתוף העובדים בתהליכי קבלת החלטות.

עם זאת, ממחקר שנערך בקרב עובדים בארה"ב על ידי חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי רוב העובדים מרגישים שהדעות שלהם לא נחשבות במקום העבודה.

למעשה, הקשבה לקולו של העובד היא לא רק איסוף התשומות, או התרומות שיש לעובד לתרום לידע של הארגון.

אלא מדובר בצורך בפעולה על פי התרומה הזאת של הידע. לשם כך יש לקיים דיאלוג ולגרום לעובדים להרגיש שהם מושמעים ומוערכים.

ההצלחה האמיתית מגיעה כאשר מנהלים ומנהלי משאבי האנוש משתמשים במידע שנאסף כדי להניע שינויים חיוביים בתוך הארגון.

מכיוון שכך, החוקרים של גאלופ טוענים, כי כדי להגיע למצב בו קולם של העובדים באמת נשמע, מנהלים צריכים לקחת בחשבון 5 נקודות מפתח:

1 לקחת בחשבון את התובנות המופקות מנתונים שהעובדים מוסרים:

יש אמנם צורך להקים מנגנונים להקשבה לעובדים, כגון סקרים, אבל זה רק הצעד הראשון.

מנהלים חייבים להיות מוכנים לקחת בחשבון ולהכניס לשיקוליהם את התובנות המופקות מהנתונים, להתייחס ברצינות גם לשאלות של עובדים.

אחרי ההקשבה צריך לפעול. מנהלים צריכים להיות בעלי יכולת ורצון להגיב לשינוי ולהשפיע.

2 להשתמש בנתונים קיימים שנאספו מהעובדים:

למנהלי משאבי האנוש יש בדרך כלל נתונים חשובים, כמו מדדי ביצועים וסקרי עבר, שכבר יכולים לספק תובנות לגבי חששות העובדים.

לא תמיד יש צורך לחפש אחר דברים נוספים שהעובדים אומרים. לפעמים יש נושאים שניתן לפתור באמצעות נתונים קיימים שסופקו על ידי העובדים.

3 פעולה ותקשורת:

איסוף תרומת העובדים לידע הכללי של הארגון, במסגרת סקרי עובדים, הוא הצעד הראשון אבל הוא אינו מספיק.

למנהלי משאבי האנוש חייבת להיות תוכנית שמנחה אותם איך לנקוט פעולה על סמך תוצאות הסקר ולהודיע לעובדים על פעולות אלו. הזנחת תוצאות הסקר עלולה לתסכל את העובדים ולפגוע באמון שלהם בארגון.

4 להימנע מהתשת העובדים בסקרים:

סקרי דעות של עובדים וסקרי שביעות רצון הם מועילים, אבל אין להציף את העובדים בסקרים מתמשכים.

יש להתייחס לכל שאלה בסקר כאל פיסת מידע חשובה. יש לוודא שהסקרים מספקים תשואה ברורה על הזמן שהושקע על ידי המשיבים.

5 סקרים לא מחליפים שיחות עם עובדים:

סקרים לא יכולים להחליף מערכות יחסים ושיחות אמיתיות עם עובדים. אינטראקציות אישיות קבועות עם עובדים בונות אמון וקרבה. סקרים צריכים לשמש נקודת מוצא לשיחות נוספות, מכיוון שכאן מתרחש שינוי תרבותי אמיתי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה