שיתוף

אחד האתגרים הבולטים במעבר מעבודה במשרד לעבודה מהבית בהיקפים גבוהים ולאורך זמן הוא התקשורת בין העובדים לבין עצמם ובינם לבין המנהלים.

למעשה, תקשורת פנים ארגונית מוצלחת היא אחד מסודות ההצלחה החשובים של כל מקום עבודה שמנהיג עבודה מהבית בהיקפים גדולים.

לכן, כל מנהל משאבי אנוש חייב לוודא בכל עת שיש לו תוכנית יעילה ומועילה לתקשורת פנים ארגונית.

מחקרים שבוצעו בארה"ב מצביעים על כך שלכ-60% מהחברות אין אפילו תוכנית מגירה לשיפור תקשורת הפנים הארגונית לטווח רחוק.

בין אם הארגון מתחיל מאפס או שכבר יש לו תוכנית בסיסית כלשהי, על מנהלי משאבי האנוש מוטל תמיד לפעול לייעולה של התוכנית.

הנה כמה טיפים מועילים ליצירת תוכנית אפקטיבית לתקשורת פנים ארגונית:

1 לבצע הערכה של התוכניות הקיימות שלכם.

קשה יותר להתוות מטרות ויעדים אם לא יודעים אילו מטרות ויעדים ניתן להשיג בקלות רבה ותר ומה כבר קיים בחברה.

מנהל משאבי אנוש שכבר יש לו תוכניות מגירה לתקשורת פנים ארגונית, הצעד הראשון להוצאתן לפועל הוא הערכה יסודית של היעילות שלה מול העובדים וחשיבה על שיפור.

לא כל קבוצת עובדים הינה זהה, ולכן כל קבוצת עובדים צפויה להגיב באופן שונה לצורות תקשורת שונות.

הערכתו של מנהל משאבי האנוש אמורה לספק לו תובנות לגבי אילו אסטרטגיות עבדו עד כה ואילו אסטרטגיות לא, ולפעול לפי זה.

2 לקבוע יעדים מציאותיים:

בדיוק כמו כל אסטרטגיית פיתוח אחרת, תוכנית התקשורת הפנים ארגונית צריכה לפעול מתוך מטרה מוגדרת של השגת יעדים ספציפיים.

אחרת, אין דרך לדעת האם התוכנית הנוכחית אפקטיבית או לא. חשוב לוודא שהיעדים עומדים במערך מסוים של קריטריונים, כך שלמנהל משאב האנוש תהיה דרך למדוד את מידת הצלחתה של התוכנית.

כל ידע חייב להיות ספציפי, מדיד, ניתן להשגה, רלוונטי ומבוסס על דד ליין. ביצוע שיטה זו והוצאתה לפועל יבטיחו שכל אחד מהיעדים עומד בקריטריונים הדרושים כדי להצליח.

לדוגמה, היעדים צריכים להיות מדידים וספציפיים מספיק כדי שיהיה קל לדעת אם ניתן להשיג את היעד או לא.

כמו כן, יש להקצות זמן ספציפי להשגת המטרה ולוודא כי מדובר ביעד שניתן להשגה.

3 לפלח את העובדים:

אין להתייחס אל כל העובדים כאל קבוצה אחת גדולה עם אותם צרכים ודרישות, משום שהתייחסות כזאת תביא להחמצת המטרה.

במקום זאת, יש לפלח את העובדים על פי קריטריונים כמו גיל, תחום התמחות, סוג מחלקה ועוד.

יצירת פילוח מפורט תאפשר למנהל משאבי האנוש לבחון במדויק כמה עובדים שייכים לכל קבוצה.

בחינה זו תסייע לבניית הקווים המנחים בעת פיתוח תוכנית התקשורת הפנים ארגונית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה