הבינה המלאכותית משנה את נושא גיוס העובדים בכמה מישורים. פרט להגברת היעילות של הליך הגיוס וזירוזו, הבינה המלאכותית מאפשרת גם לשפר את כל נושא חווית המועמד וכתוצאה מכך את מיתוג המעסיק.
חווית מועמד חיובית היא קריטית למשיכת כישרונות מובילים ולשמירה על מותג מעסיק חזק.
הפוטנציאל הרב שיש לבינה המלאכותית בכל מה שקשור לשיפור משמעותי של חווית המועמד, מבוססת על אספקת תקשורת מותאמת אישית, ייעול תהליכי הגשת הבקשה מצד המועמד, ומתן משוב יזום תוך כדי הליך הגיוס.
מינוף הבינה המלאכותית ביעילות מאפשר לארגונים למשוך כישרונות מובילים ולבנות קשרים מתמשכים עם מועמדים, לחזק את מותג המעסיק שלהם ולמצב את עצמם כמובילים בשוק העבודה התחרותי.
להלן 3 דרכים בהן הבינה המלאכותית יכולה לעזור ליצור חוויות מועמד חיוביות:
1 תקשורת מותאמת אישית:
צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית ועוזרים וירטואליים יכולים לספק למועמדים תשובות בזמן אמת לשאלותיהם, ולהבטיח תקשורת עקבית ובזמן.
ממענה על שאלות לגבי משרות פנויות ועד מתן עדכונים על סטטוס הגשת מועמדות, כלים אלה מציעים מגע מותאם אישית שמשאיר את המועמדים מחוברים לארגון במהלך הליך הגיוס.
הבינה המלאכותית יכולה גם להתאים לכל מועמד מסרים על סמך הפרופיל ותחומי העניין שלו.
מסרים אלה גורמים לכך שהמועמדים ירגישו שהאינטראקציות בינם לבין הארגון הן רלוונטיות ומתחשבות יותר.
תקשורת מותאמת אישית מוכיחה שהארגון מעריך את הזמן והמאמץ של המועמד, ומטפחת רושם חיובי.
2 תהליכים יעילים של הגשת הבקשה לעבודה:
הבינה המלאכותית מפשטת ומאיצה את תהליך הגשת הבקשה של המועמד על ידי אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן והפחתת דרישות הקלט הידניות.
לדוגמה, כלי בינה מלאכותית יכולים למלא אוטומטית טפסי בקשה למשרה בהתבסס על קורות חיים שהועלו, ולחסוך למועמדים זמן ומאמץ.
בנוסף, כלים מבוססים בינה מלאכותית יכולים לסנן מראש מועמדים על ידי ניתוח הכישורים, המיומנויות והניסיון שלהם, ולוודא שהם המתאימים ביותר לתפקידים הרלוונטיים.
תהליך הגשת בקשה שהינו חלק ויעיל משאיר על המועמד רושם חיובי על הארגון ומפחית את שיעורי הנשירה של מועמדים.
3 משוב ותובנות יזומות:
אחד ההיבטים המתסכלים ביותר של חיפוש עבודה הוא היעדר משוב לאחר הגשת הבקשה.
כלים מבוססי בינה מלאכותית יכולים לטפל בבעיה זו על ידי מתן עדכונים ותובנות יזומות למועמדים.
לדוגמה, מערכות בינה מלאכותית יכולות להודיע למועמדים על מצב הבקשה שלהם, או להסביר מדוע הם לא נבחרו, או להציע תפקידים אחרים בארגון שהם עשויים להתקבל אליהם.
רמה זו של שקיפות משפרת את חווית המועמד ובה בעת גם מחזקת את המוניטין של הארגון כמעסיק שמעריך הוגנות ותקשורת.