שיתוף

רק הסתיימה הקורונה, הארגונים חזרו לעבודה רציפה ותיכף מגיע החופש הגדול. כל הורה ומעסיק יודע מה המשמעות המעשית של מצב זה. 

קבוצת מדיה הופ! שבכל השנה דואגת לילדים לתכנים איכותיים, מתייצבת לימין ההורים במיזם הייחודי 'רגעי קסם'. המיזם מאפשר להורים להיות פנויים לעבודה בעת שילדיהם בחופשה.

רגעי קסם הוא מיזם ייחודי ללא מטרות רווח, המעניק להורים ומשפחות כלים פשוטים שמאפשרים להפוך את הזמן המשותף עם הילדים, לזמן מהנה ומקרב, המעשיר ומקדם את התפתחותו של הילד.

הרי ידוע שאחד הדברים המשפיעים מאוד על ה-  Well being של העובד הוא איזון בין חיים אישיים לעבודה.

בשנתיים האחרונות התערבבו חיי העבודה עם החיים האישיים משום שבמהלך תקופות ארוכות, בין אם ברציפות או לסירוגין, הבית הפך למקום עבודה והמשימות שיש לבצע לצורך עבודה התערבבו עם הזמן שמוקדש למשפחה.

המצב החדש דורש מההורים העובדים להתמודד עם קשיים חדשים והם זקוקים לפתרונות. בערוץ הופ! מתמחים בחוויות תוכן איכותיות לגיל הרך כבר יותר מ-22 שנים.

כדי להרחיב את השיח גם עם ההורים, יזם הערוץ מיזם חברתי בשם "רגעי קסם". המיזם, בשיתוף עם קרן ון ליר, מאפשר להבין לעומק את הצרכים והרצונות גם של ההורים ולדעת לתת את התמיכה והכלים המדויקים להורים ולמשפחה כולה.

המיזם מציע רעיונות ישימים לבילוי עם הילדים, שהם מאד רלוונטיים לתקופה הנוכחית ובעלי משמעות רבה. מדובר ברעיונות שיכולים לתרום לשינוי משמעותי בחייו של העובד ומשפחתו ומציע לכל חברה שמעוניינת בשירות זה ללא עלות, תרומה משמעותית לתחושת הרווחה והקשר של עובדים במקום העבודה. ערכה של תרומה זו עולה ככל שמספר העובדים בחברה גדול יותר וכך יש יותר ויותר הורים הנחשפים לפרויקט.

להלן כמה דוגמאות שמיזם רגעי קסם יכול לספק למנהלי משאבי אנוש ולמנהלי רווחה:

  • הקמת קבוצת וווטסאפ יחודית-ממותגת במשותף עם הארגון, כדי לחזק את השייכות לחברה.
  • סרטים קיימים, באמצעות קישור לאתר המיזם, בשילוב עם תכני הארגון.
  • התאמת חבילת תוכן ייעודית המלווה בתכנים נוספים, פעילויות והטבות בתוספת תשלום.

יודגש, כי שירות קבוצות הווטסאפ מאפשר (במסגרת המיזם) לספק קבוצות ווטסאפ שניתן להצטרף אליהן כארגון.

מדובר בקבוצות שקטות המציעות להורים פעילויות של רגעי קסם ללא עלות. משפיענים ומובילי דעה הצטרפו גם הם למיזם ותוכלו לראות את כולם בעמוד האינסטגרם של הופ! תחת הקטגוריה בהיילייטים של רגעי קסם.

התוכן של רגעי קסם מציג בפני ההורים העובדים, הצעות לניצול הזמן בשגרה, עם פעילות שמפתחת את הילד ומטייבת הקשר בין ההורה לילד.

בנוסף לחבילה ללא עלות מספק המיזם גם חבילה בתשלום, במסגרתה ניתן לקבל מגוון שירותים בהתאמה אישית.

המונח Well being במקום העבודה הוא הגדרה המתייחסת ליכולת של העובד להרגיש שהוא מקבל ביטוי במקום העבודה שלו  והארגון מתייחס לא רק לצרכיו ושאיפותיו כעובד אלא גם כאדם בפני עצמו עם משפחה, רצונות, שאיפות ותחומי עניין שמחוץ לחיי העבודה.

המודעות של הארגון לצרכי העובד כאדם, ולא רק כעובד, מעניקה הכרה בפועל של הארגון, בכך שיש עוד מרכיבים בחיי העובד.

זה מאפשר לכל עובד לממש את הפוטנציאל שלו באופן שתורם לארגון, והארגון מקבל עובד נאמן ובעל מוטיבציה.

יש מתאם חיובי בין Well being לבין הצלחה עסקית ולמידת הפרודוקטיביות. ארגונים שתומכים בכך, בונים את החוסן שלהם לאורך זמן ויכולים להתמודד גם עם שינויים דרמטיים בעתיד.

הרעיון המרכזי הוא לאפשר לעובדים

לקבל ממקום העבודה שלהם רעיונות פשוטים וקלים כדי לנצל את הזמן עם משפחתם בצורה הטובה ביותר. אלה מסוג הדברים שגורמים לעובדים להיות מרוצים ונאמנים למקום עבודתם.

בין הארגונים שיש להם שיתופי פעולה עם המיזם ניתן למנות את תנובה, רמי לוי, שירותי בריאות כללית, רשויות מקומיות דוגמת עיריית פתח תקווה ועוד. 

במסגרת המיזם הופקו שיתופים פעולה רבים עם רשויות, מוסדות וחברות פרטיות, והכול במטרה לאפשר להורה ליצר רגעי קסם במהלך הקניות (מסלול חוויות ברשת רמי לוי) בגן המשחקים (שיתוף פעולה עם החברה למתנסים ורשויות מקומיות) ועשרות אלפי הורים שהצטרפו לקבוצות הווטסאפ, בין אם דרך הגנים (ויצו) או באמצעות המעסיק.

חברות רבות יכולות לתרום ולהרוויח מההשקעה במשפחות צעירות, הורים וילדים, גם כשמדובר בעובדיהן וגם כשמדובר בלקוחותיהן.

ממחקר מלווה למיזם שערכה חברת מט"ח עולה, כי כ-59% מההורים שנחשפו למיזם בתקופת משבר הקורונה העידו שהם יודעים איך להתמודד עם ילדיהם במשברים יומיומיים, כ-79% מההורים העידו שהם בטוחים ביכולותיהם כהורים, כ-91% מההורים העידו כי באמצעות הפיכת רגעי שגרה למשחק, הם יכולים לתרום להתפתחות ילדיהם וכ-72% מההורים מעידים כי בעקבות מיזם רגעי קסם יש להם ידע וכלים טובים להתנהלות בשגרה עם ילדיהם.   

אחת ההצעות להורים שמציע המיזם הוא פעילויות מעשירות וכיפיות לחופש הגדול. מדובר בתוכן איכותי בעל ערך מוסף לכלל העובדים, ובאפשרות שהמיזם מעניק לעובדים שהם הורים, לקבל רעיונות ופתרונות – לחוות את הקסם בכל יום.

כפי שנכתב בראשית הכתבה, המיזם מציע קבוצות וואטסאפ עבור העובדים בשני מסלולים:

  • מסלול בסיסי: קבוצת וואטסאפ שקטה, שהמיזם מנהל, ממותגת עם לוגו, שעולה בה תוכן אחת לשבוע. התוכן מורכב מטיפ מצולם ממומחה, המלצה מצולמת לפעילות משותפת ורעיונות כתובים לפעילויות משותפות שבועיות.
  • מסלול מותאם אישית: קבוצת וואטסאפ ממותגת עם לוגו, לצורך יצירת תוכן מותאם באופן אישי לכל חברה. התמחור בהתאם לתוכן ולתדירות שיידרשו.

כמו כן, בשיתוף המנהלים והעובדים, ניתן לקיים מפגשים פיזיים, פודקאסטים ייעודיים, הרצאות, רעיונות באימייל ובשילוט במשרדים ורעיונות רבים נוספים.

מיתוג הארגון כארגון תומך משפחה הופך אותו לארגון נחשק, אטרקטיבי, קשוב לעובדיו, מאפשר ורלוונטי להיום. זה מאפשר לארגון לשמר עובדים טובים ומגדיל את סיכוייו למשוך עובדים איכותיים.

מחקרים מוכיחים כי גמישות בשעות העבודה, מגדילה בכ-10% את הפרודוקטיביות של החברה, מגבירה את הפריון וחוסכת משאבים רבים.

תוכלו לפגוש את האנשים מאחורי המיזם ולשמוע עוד על נושא זה בכנס משאבי אנוש השנתי 2022, שיתקיים ב-20 ביוני בכפר המכביה ברמת גן.
 לפרטים נוספים תוכלו לפנות למנהלת שיתופי הפעולה של הפרויקט – אורי קראוס, בטלפון 0528767812.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה