סקר חדש חושף: עליה במגמת תמרוץ ותגמול עובדים

סקר חדש חושף: עליה במגמת תמרוץ ותגמול עובדים

סקר שנערך בצפון אמריקה חושף: למעלה מ-82% מהארגונים מתגמלים את העובדים על עמידה ביעדי מכירות, הפניית עובדים או לקוחות חדשים ועוד...

שיתוף
שכר

שכר

מתוך סקר מעסיקים חדש עולה כי מספר הארגונים המתגמלים את העובדים בבונוסים ותמריצים שונים – במגמת עליה. אתר משאבי אנוש Human Resources Report מדווח על עליה חדה בקרב המעסיקים המתגמלים ומתמרצים את העובדים שלהם.

מתוך הסקר שנערך בצפון אמריקה ובו השתתפו 767 מעסיקים (חלקם מנהלי משאבי אנוש בארגונים), עולה כי למעלה מ-82% מהארגונים נותנים לעובדים איזשהו סוג של בונוס או תמריץ, מעבר לשכר היסוד והתנאים הסוציאליים הנהוגים בחוק, כדי להגביר את המוטיבציה, את הנאמנות ואת הנחישות של העובדים לעשות את ה'מעל ומעבר' לטובת הארגון. 

מתוך הסקר, שנערך בחסות Berkeley Payment Solutions עולה כי חלה עליה חדה במספר הארגונים המעניקים לעובדים בונוסים ותמריצים בשנתיים האחרונות. המדובר בגידול בשיעור 46% ביחס לשנת 2010 ו-20% ביחס לשנת 2011.

כאשר נשאלו המשתתפים על האופן שבו הם מתגמלים את העובדים: 38% השיבו שהם מתגמלים ישירות על יעדי מכירות, 37% מתגמלים על יעדי שיווק, 34% מתגמלים עובדים על הפנית לקוחות חדשים ו/או עובדים חדשים (בשיטת חבר מביא חבר), 28% מתגמלים עובדים שזוכים בתחרויות מקצועיות על פי יעדים קבועים מראש, 27% מתגמלים על ציונים גבוהים בסקרי לקוחות / משוב לקוחות, 14% מתגמלים עובדים באמצעות חלוקת רווחים מהכנסות החברה.

מהסקר עוד עולה כי 59% מקרב הארגונים המעניקים לעובדים תמריצים שונים מאמינים שהם צוברים יתרון על פני ארגונים מתחרים בענף (במלחמה על הטאלנטים). 

בקרב 18% מהארגונים שלא מתגמלים עובדים, 56% מציינים שמדובר על מחסום כלכלי (וכי אילו היה עומד לרשותם התקציב הדרוש הם כן היו מתגמלים עובדים) ואילו 36% טוענים שהם אינם מאמינים שבונוסים ותמריצים יכולים לשפר את ההישגים של העובדים ולהניב תוצאות כלכליות עבור החברה.

כאשר נשאלו לא איזה תכנית הם מיישמים אלא איזו תכנית היא האפקטיבית ביותר מבחינתם לתמרוץ ותגמול עובדים: 32% השיבו שתלושי קנייה לרשתות השיווק השונות הם הדרך הנכונה ביותר לתגמל עובדים. 30% ציינו סחורה (מכשירים חשמליים וכיו"ב) ו-26% ציינו כרטיסי אשראי משולמים מראש prepaid credit cards.

"על פי הסקר עולה כי המנהלים במשק שמים השנה את הדגש על הגברת מוטיבציה בקרב העובדים באמצעות בונוסים ותמריצים שונים", כך אומר דיויד איסון, מנכ"ל  Berkeley Payment Solutions, המתמחה בפתרונות ניהול שכר ותמריצים לעובדים, "ארגונים משקיעים מאמצים בחבילות תמריצים מובנות, מוכוונות מטרות ויעדים, כאמצעי למינוף העסק."

איסון ממליץ למעסיקים שטרם אימצו מודל תגמול ותמרוץ עובדים להתרכז במודל גמיש, שניתן להתאימו לציבור עובדים מגוון (הטרוגני) בו עובדים מספר דורות בו זמנית. בנוסף, מודל התגמול חייב להיות כזה שניתן יהיה: 1. לחבר אותו באופן ישיר ליעדים 2. להעריך ולמדוד את השפעתו על העובדים ואת תרומתו לעסק. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה