שיתוף

מותג מעסיק חיובי, או מותג מעסיק מנצח, הוא אחד המושגים היותר נפוצים אך ערטילאיים בתחום משאבי האנוש. כולם מדברים על חשיבותו הרבה של מותג המעסיק, אבל יישומו בשטח הוא משימה לא פשוטה כלל.

המושג 'מותג המעסיק' הוא למעשה מעין מטרייה שכוללת תחתיה הרבה מאוד נושאים, החל בחווית העובד, חווית המועמד, והעצמת העובד, דרך מרכיבי התמרוץ והתגמול ועד לנושאי רווחה ובראשם ימי גיבוש, ימי כייף וכד.

פי 2 יותר מועמדים מצטיינים

ממחקרים שנערכו בשוק העבודה בארה"ב עולה, כי חברות בעלות מותג מעסיק מוצלח, מצליחות פי שניים בגיוס מועמדים מצטיינים לעומת חברות שאין להן מותג מעסיק מצליח. מנגד, השכר שנאלצות לשלם חברות בעלות מותג מעסיק גרוע, הינו גבוה בכ-10% מהשכר שמשלמות בדרך כלל חברות בעלות מותג מעסיק טוב.

מהו אם כן מותג מעסיק: מותג המעסיק הוא מוניטין המעסיק של הארגון והצעת הערך שלו. בסופו של דבר, מותג המעסיק הוא מכלול המרכיבים שהארגון מציע לעובדיו בשילוב עם פוטנציאל ההצעות שלו. לכן, מותג מעסיק מנצח,  מסייע רבות בהצלחת גיוס עובדים ובשימורם על פני זמן.

בימים בהם תהליכי גיוס נמשכים זמן רב יותר מאי פעם, ומשרות רבות נותרות לעיתים ללא איוש, מנהלי משאבי אנוש מעידים כי 'רכישת' כישרונות לארגון הופכת בשנים האחרונות למשימה קשה יותר ויותר. לכן, בתקופה זו, יותר מאי פעם יש חשיבות רבה לבניית מותג מעסיק מנצח.

בניית מותג המעסיק עברה מההנהלה לעובדים

הסוגייה המורכבת ביותר היא איך עושים את זה. איך בונים מותג מעסיק מנצח. בפועל, הכללים לבניית מותג מעסיק מצויין השתנו ללא היכר בשנים האחרונות.  אם בשנות התשעים הוכתבו הכללים לבניית מיתוג מעסיק מוצלח מההנהלה הבכירה והיוו חלק מהאסטרטגיה הכוללת שהוכתבה על ידיה, הרי שכיום, הדרך לבנות את מותג המעסיק וההחלטה מה יהיו אבני הבניין שלו, מוכתבת מהשטח.

לרשתות החברתיות יש כיום השפעה גדולה מאוד על מותג המעסיק, ומי שמכתיב את אפיוניו של מותג המעסיק הם העובדים, במידה רבה כפי שהלקוחות של החברה מכתיבים את המוניטין ומותג המוצרים של החברה.

כאמור, מותגי מעסיקים מצליחים מקבלים הרבה יותר פניות ממועמדים אף שהם משלמים פחות שכר והטבות. ארגונים בעלי מותג מעסיק מוצלח במיוחד מקבלים, כאמור, פי שניים יותר פניות ממועמדים לעומת מעסיקים בעלי מותג מעסיק שלילי.

50% לא יסכימו לעבוד אם מותג המעסיק שלילי

מסקר שנערך על ידי חברת Glassdoor האמריקאית עולה, כי 50% מהעובדים אמרו שבשום פנים ואופן הם לא יסכימו לעבוד בחברה בעלת מותג מעסיק גרוע, גם אם ישלמו להם הרבה יותר.

כ-68% ממנהלי משאבי אנוש בחברות בעלות מותג מעסיק גרוע אמרו כי הם מתקשים מאוד לעבוד במצב כזה, לעומת כ-50% שאמרו זאת בסקר שנערך בשנת 2013.

מועמדים בודקים לעומק את החברה שרוצה לראיין אותם

מחקרים מראים, כי יותר מ-60% מהמועמדים בודקים ברשתות החברתיות את מותג המעסיק של חברות שמזמנות אותם לראיון עבודה. יותר מ-75% מהמועמדים אף העמיקו את המחקר שביצעו על מותג המעסיק של החברה שמעוניינת לגייס אותם, ובדקו את הפרופילים בלינדקאין של עובדי החברה ומנהליה, טרם הגעתם לראיון. זאת ועוד, כ-70% ממשתתפי הסקר של Glassdoor אמרו כי הם סומכים על מה שאומרים עובדי החברה לגבי מותג המעסיק.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה