שיתוף

בתקופות של הידוק חגורה כלכלי ארגונים נוטים לצמצם עלויות. וכאשר מצמצמי עלויות, אחד מסוגי העלויות שארגונים מסויימים שוקלים לצמצם הוא בהכשרות.

אלא שברוב המקרים זו טעות, בגלל שתי סיבות. סיבה אחת היא שהכשרות מאפשרות לשמר עובדים טוב יותר.

בתקופה בה מועמדים דורשים שכר גבוה מזה שרוב הארגונים יכולים להרשות לעצמם לשלם, ותחלופת העובדים כרוכה בעלויות גבוהות, יש חשיבות רבה לשימור עובדים.

הסיבה השנייה היא שיש חשיבות להכשיר עובדים קיימים של החברה כדי לקדם אותם לתפקידים שנפתחים, במקום לגייס עובדים מבחוץ.

ממחקרים שבוצעו בקרב עובדים בבריטניה טרם פרוץ המשבר עולה, כי כ-90% מהעובדים מצפים מהמנהלים שלהם להציע להם יותר הכשרות שיסייעו להם בתפקידם ואף יאפשרו להם לפתח מיומנויות נוספות.

מחקרים אלה מראים, כי כשני שלישים מהעובדים בבריטניה מאמינים שהכשרה היא מרכיב בעל חשיבות רבה עבורם.

בינתיים, המחסור בטלנטים מבוקשים ממשיך להתקיים ואף להחמיר. בה בעת, ארגונים רבים אינם יכולים להציע לטלנטים אלה שכר גבוה, בשל המצב הכלכלי הכלל עולמי. למעשה, הסיכויים היותר גבוהים הם, שהשכר שיוצע להם יהיה אף נמוך יותר מזה שהם מבקשים.

כאן נכנסות לתמונה ההכשרות, שמהוות את אחת ההטבות הבולטות, שיכולות לסייע לארגונים לגייס את הטלנטים בתנאים סבירים.

ממחקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי יותר מ-40% מהעובדים טוענים שהכשרות והתפתחות מקצועית מהווים את מרכיבי המפתח כאשר הם מחליטים באיזו חברה הם רוצים לעבוד.

ארגון שמגייס טלנטים בתקופה שבה תקציבים מצטמצמים, יזדקק לעובדים שרמת הפרודוקטיביות שלהם גבוהה ככל הניתן. ומאחר שהכשרות מהוות את אחד הגורמים המרכזיים להגברת הפרודוקטיביות, יש להן חשיבות רבה דווקא בתקופות בהן יש אי וודאות.

המשמעות היא, שאפשרויות הלמידה, ההכשרות ורכישת המיומנויות מהוות בתקופה הנוכחית, את הגורם המבדל בין ארגון לארגון, גם בכל הקשור למשיכת טלנטים מבוקשים לארגון וגם בכל הקשור להשגת יעדיו והצלחתו העסקית של הארגון.

אחד האתגרים שניצבים בפני הארגונים בנושא ההכשרות הוא התגברות מודל העבודה ההיברידי, המאלץ את הארגונים להעביר הכשרות לעובדים שעובדים מהבית.

אלא שבמהלך תקופת משבר הקורונה, עובדים רבים עברו הכשרות מהבית ולכן רגילים ללמוד באמצעות שיחות ועידת וידאו.

עובדים שמעוניינים לתגבר מיומנויות, לרכוש מיומנויות חדשות או ללמוד נושאים הקשורים אמנם לתחום הפעילות של הארגון אבל שונים מאלו שעסקו בהם עד לאותה נקודה, ושיאפשרו להם לעלות מדרגה על ידי שדרוג המיומנויות הקיימות שלהם, או אף להכנס לתחומי עיסוק חדשים שנכללים בתחומי העיסוק של החברה, יכולים לעבור את ההכשרות באונליין.

כניסה של עובדים לתחומי עיסוק אחרים (מאלו שהם עוסקים בהם בשגרה) בהם החברה עוסקת, יכולה להיות מועילה ביותר, בפרט כאשר לארגון יש מחסור בעובדים מיומנים בעלי כישורים מתאימים באותו תחום.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה