שיתוף

החדשות המתרבות על פיטורי עובדים ועל מיתון מתקרב, לא הופכות את המשימה לגייס עובדים טובים, לפשוטה יותר.

רוב הארגונים עדיין זקוקים לעובדים. אבל יותר מכול, ארגונים צריכים להיות ערים לחשיבות של שימור העובדים הקיימים, כולל קידום עובדים בתוך החברה.

עלויות גיוס עובדים חדשים, בפרט טלנטים בעלי מיומנויות יחודיות, הינן גבוהות, וכוללות, בין השאר גם את העלויות הנובעות מעזיבה של עובדים מוכשרים.

לכך מצטרפות גם עלויות ההכשרה שיש להשקיע בעובד חדש שהצטרף לחברה. עלויות הכשרת העובד החדש כוללות בין השאר את עלות ההכשרה עצמה, עלויות הנגזרות מעקומת הלמידה שלו ועוד.

לא פחות חשוב הוא המחיר שהארגון משלם כאשר טלנט בעל ידע רב עוזב את הארגון ולוקח איתו את הידע שצבר.

המשמעות היא שטיפוח חווית עובד חיובית הוא נושא בעל חשיבות גדולה והכדאיות להשקיע בו היא גבוהה.

במילים אחרות, מעסיקים שעושים כמיטב יכולתם כדי לשפר את האושר של העובדים שלהם, יכולים לחסוך עלויות רבות.

יתרה מכך, היתרונות שנובעים לארגון שעובדיו מאושרים הם יותר מרווחים כספיים ישירים גרידא.

עבודה בסביבת עבודה חיובית, בין אם פיזית או וירטואלית, עושה פלאים לבריאות הנפשית ולרווחה הפיזית של העובדים.

אם כן, איך ניתן לשמור על עובדים בריאים ומאושרים. העלאת שכר אמנם גורמת לעלייה במורל אבל שכר הוא ל הגורם היחיד שיכול להעלות את מורל העובדים.

יש דברים אחרים שניתן לעשות כדי לשמור על עובדים בריאים ומאושרים בכל יום. אחד מהם למשל הוא לאפשר לעובדים איזון נכון בין עבודה לחיים אישיים ולאפשר להם גמישות בעבודה.

במקריםרבים אין אפילו צורך להפחית את מספר שעות העבודה. גם אם הארגון יוודא שהעובד עובד את שבע או שמונה השעות ביום, ולא ידרוש מהם לעבוד מעבר לכך, הוא מאפשר להם בכך להקדיש מספיק זמן לחייהם האישיים.

כלומר, אין לדרוש מהעובדים לעבוד מעבר לאותן שמונה שעות עבודה, אלא אם כן הם רוצים לעבוד שעות נוספות כדי לקבל את התשלום עבורן.

בנוסף, אין לעודד שהייה במקום העבודה או מענה לאימיילים או להודעות ווטסאפ לאחר שעות העבודה: לא עידוד מילולי ולא על ידי הטבות.

לדוגמה, אם עובדים רואים שעמיתם לעבודה מקבל קידום רק משום שעבד בסופי שבוע, או אפילו רק היה זמין לעבודה בסופי השבוע, זה מעביר מסר חד משמעי שכדי להתקדם יש לוותר על החלק של החיים האישיים, ובכך להפר את האיזון.

מאוד חשוב לאפשר לעובדים להתנתק מהעבודה בשעות הערב ובסופי שבוע, ולאפשר להם גם לסרב לעבוד בשעות נוספות, בלי שהם יחושו רגשי אשמה או יחששו שיפגעו מכך.

זאת ועוד, משוב הינו גורם חיוני עבור העובדים מכיוון שהוא מכיר בעבודתם הקשה ומעודד אותם להיות טובים יותר.

יש להעניק פרסים או סוג אחר של תיגמול, לעובדים כאשר הם משתפרים או משיגים יעדים שמעבר לציפיות. חשוב מאוד לוודא שהפרסים האלה נגישים לכולם.

חשוב לזכור – כל יום כל שעה – שבלי עובדים העסק לא יתנהל. אלא שלעיתים קרובות הם נותרים מחוץ לקבלת ההחלטות העסקיות המרכזיות שמשפיעות עליהם. ולא פעם יש החלטות שמלחיצות אותם וגורמות להם דאגה לגבי עתידם בארגון. לכן חשוב להקפיד תמיד על שקיפות.

בנוסף, העובדים צריכים להיות מסוגלים עם מנהל משאבי האנוש ועם המנהלים הישירים שלהם על כל בעיה בלי לדאוג שהם ינזפו או יפוטרו.

עובדים מאושרים הם עובדים שמרגישים מוערכים ויודעים ששומעים אותם. עובדים מאושרים גם נוטים יותר לסמוך על המעסיקים והמנהלים שלהם.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה