שיתוף

רבים מבין מנהלי החברות ומנהלי משאבי האנוש – שחשבו שלאחר גלי הפיטורים ולאחר ההוצאות המאסיביות של העובדים לחופשות ללא תשלום (חל"ת), המצב בשוק העבודה יתהפך לעומת מה שהיה לפני מרץ 2020, ושוק העבודה יהפוך לשוק של מעסיקים, בעוד המוני עובדים יסתדרו בטורים מול דלתות הארגונים בבקשה להתקבל לעבודה בכל מחיר ובכל תנאי – מתבדים בימים אלה.

מסתבר שלמרות ששיעורי האבטלה עדיין גבוהים משמעותית לעומת מה שהיה בעשור האחרון (הקודם), מובטלים רבים אינם ממהרים לחזור אל מקומות העבודה, רבים מקרבם עושים הסבות לתחומים אחרים והופכים לעצמאים או משלבים בין עבודה כשכירים לעצמאים.

כך או כך, התחרות על טלנטים מבוקשים ועל בעלי המיומנויות חזרה אל שוק הארגונים. אם כן, מהם הגורמים שיעניקו לארגונים יתרון יחסי בכל הקשור למשיכת טלנטים.   

פרט לנושא השכר וההטבות, ממחקר שבוצע בארה"ב עולה, כי עבור יותר מ-40% מהעובדים, הכשרות והתפתחות מקצועית מהווים שיקול מכריע כאשר הם מחליטים באיזו חברה הם רוצים לעבוד.

ממחקר שבוצע בבריטניה עולה, כי כ-90% מהעובדים מצפים מהמנהלים שלהם להציע להם יותר הכשרות שיסייעו להם בתפקידם ויאפשרו להם לפתח מיומנויות נוספות.

עוד עולה מהמחקר, כי עובדים רבים נוןטים אף להתפטר ממקום עבודתם אם הם חשים שהם לא מקבלים מספיק הכשרות.

המחקר מדגיש, כי כ-66% מהעובדים מאמינים שהכשרה היא מרכיב בעל חשיבות רבה עבורם, וכי שיעור זה של עובדים ששמים דגש על חשיבותה של ההכשרה, הינו גבוה הרבה יותר לעומת שנים קודמות.

ממחקר אחר עולה, כי כ-80% מהעובדים מאמינים שארגונים נדרשים כיום יותר ויותר להציע לעובדיהם הזדמנויות להתפתח במישור המקצועי.

הכשרות כמוקד משיכה לעובדים, כמו גם אמצעי לשימור עובדים, הן גורם שאינו מתמקד רק בהתפתחות העובד במקצוע הספציפי בו הוא עוסק.

יש ארגונים שמאפשרים לעובדים שלהם ללמוד מקצוע אחר לחלוטין, במוסד שהינו חיצוני לארגון, בין אם קשור איתו בקשרים עסקיים כלשהם או לא, על חשבון הארגון. מימון לימודים מסוג זה מהווה מוקד משיכה משמעותי ומהווה מרכיב שימור רב עוצמה.

בסיכומו של דבר, השקעה של ארגון בהכשרתם של עובדיו היא השקעה שמחזירה את עצמה לא רק באמצעות הרחבת המיומנות של העובדים אלא גם בהגברת יכולתו של הארגון לשמר את עובדיו ולצרף אליו טלנטים חדשים.

וגם ההיפך נכון: ארגון שלא משקיע בהכשרת העובדים שלו עלול לגרום בכך לנטישתם. יתרה מכך, ארגון שלא מאפשר לעובדיו לקבל את ההכשרות הנדרשו לקידומם לא יצליח להרחיב ולהגדיל את עסקי הארגון, מהסיבה הפשוטה שלא יהיו לו מספיק עובדים מיומנים.

במילים אחרות, מאחר שהעובדים הם הנכס החשוב ביותר של כל חברה, הרי שמנוע הצמיחה של כל חברה הוא הכשרתם של העובדים. לכן יש חשיבות רבה לכך שארגונים יהיו מודעים לעובדה שהכשרת העובדים שלהם וקידומם, הם אינטרסים גם של הארגון ולא רק של העובד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה