להוריד את העוגן – 3 דרכים לעגן את הגיוס החדש שלכם

להוריד את העוגן – 3 דרכים לעגן את הגיוס החדש שלכם

גיוס עובדים היא עבודה קשה ומורכבת. מלבד המאמץ המקצועי והמנטלי באיתור וגיוס המועמד הנכון לתפקיד, ישנו גם היבט כלכלי לעניין שמצריך מאנשי הגיוס לייעל את התהליך ולוודא שהוא בוצע כהלכה

שיתוף

לעגן את תהליך הגיוס

אחד הדברים המתסכלים ביותר בתחום הגיוס הוא לגייס את המועמד הנכון, זה שנראה מוכשר ומבטיח שיכול לתרום לחברה באופן משמעותי ולגלות אחרי תקופה קצרה שהוא רוצה לעזוב.
לכן, ברגע שגייסתם את העובד המתאים והמוצלח חשוב לעשות כל שאפשר על מנת לשמור עליו בחברה ולהימנע מאפשרות של נטישה מוקדמת.

בטרם הגיוס

עובד שעוזב לאחר תקופה קצרה יכול להצביע על ציפיות שונות שהיו לו ממקום העבודה, מאשר המצב בפועל. בהתאם לכך חשוב מאוד להיות אותנטי ככל האפשר עם המועמדים בטרם גיוסם, להציג להם את התמונה המלאה והפחות זוהרת ולא "לשווק" להם יתרונות לא מציאותיים. העובד צריך לדעת לאן הוא נכנס, כמה שעות הוא יעבוד, כמה שכר יקבל, מהן ההטבות המוצעות לעובדים, עד כמה מתאפשרת גמישות במקום העבודה, כמה מורכבים הפרויקטים, וכד'. עוד בטרם גייסתם את העובד חשוב שתעברו איתו על כל הנתונים הללו ותוודאו כי הוא אכן מבין ומודע לכל.

בעת הגיוס

לקליטה יעילה במקום העבודה יש משקל חשוב ברצון של העובד להישאר ולהמשיך הלאה, לכן יש להשקיע מחשבה ומשאבים בקליטה אופטימלית. החל מליווי העובד בימים הראשונים, התייחסות רגישה לצרכיו ולשאלותיו, היכרות עם גורמי המפתח ועם הקולגות שיעבדו איתו בחברה, כניסה נוחה ולא מלחיצה מבחינת ההספקים והמשימות, וכן הקצאת משרד נעים ונוח המאובזר בטכנולוגיה המתקדמת והטובה ביותר עבורו. ככל שתבטיחו שתהליך הקליטה של העובד יהיה מוצלח, כך הסיכוי שהוא ייקלט היטב וימצא את מקומו בחברה יגדל.

לאחר הגיוס

לאחר הגיוס ישנם מספר דברים שתוכלו לעשות על מנת להבטיח כי העובד ירצה להישאר בחברה. ראשית חשוב לספק לעובד משוב קבוע ממנהל הצוות. עובדים רוצים לדעת כיצד הם נתפשים, האם עבודתם יעילה ומוערכת ומה המנהלים חושבים עליהם. ככל שתשתפו את העובד החדש בהשגות שלכם בעניינו כך הוא ירגיש נוח יותר בעבודה. דבר נוסף חשוב לא פחות הוא לנסות להימנע מהתערבות בעבודתו של העובד גם כאשר הוא בתחילת הדרך ואינו מבצע את הדברים בצורה חלקה. יש לאפשר לעובד ללמוד ולהכיר את העבודה ולספק לו סיוע בכל עת שירצה, אך לא להתערב בכוח ולכפות עליו את הכוונתכם.

דבר נוסף שעובדים מעריכים מאוד הוא שקיפות במקום העבודה. עובדים רוצים לדעת שהם חלק ממשהו גדול וכי הם שותפים לו ובהתאם לכך ההנהלה סומכת עליהם ומעבירה להם מידע עסקי באופן שקוף וגלוי. כמובן שהדבר מצריך מספר חודשים של היכרות עם העובד ונתינת אמון בו. אך חשוב לדעת כי עובדים לעולם לא ירגישו שייכים למקום עבודה, כאשר מידע לגיטימי מוסתר מהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה