שיתוף

בין שלל ההטבות לעובדים, חשוב להדגיש את חשיבותה הרבה של פגישה עם יועץ פנסיוני לעובדים במימון הארגון.

יש אף הגורסים כי העובדים צריכים להפגש עם מומחה לפרישה אחת לשנתיים, ולא רק בתקופה שלפני הפרישה.

כמו כן נטען כי בכל פעם שהסטטוס של העובד משתנה (נישואים, גירושין, ילדים וכו), כדאי וחשוב להפגש עם יועץ פנסיה משום שיש לכך השלכות על תוכנית הפנסיה של העובד.

אם עובד בוחר באחת מקרנות הפנסיה החדשות חשוב לפשט ולהנגיש עבורו את כללי התקנון.

היועץ הפנסיוני מלכיאל רחמים אמר בכנס של HRus, כי לקרנות אלה יש תקנון אחיד. וכי אחד המניעים להקמת התקנון האחיד הוא הגברת המודעות שיוצרת את הגברת התחרות. מדובר על תחרות על השירות והגברת כוח המיקוח של החוסכים.

עוד אמר מלכיאל, כי דמי ניהול זה דבר חשוב אבל מה שיותר חשוב זה השירות. כי גם אם דמי הניהול יהיו אפס, אין לכך ערך אם העובד לא מקבל שירות.

לאיכות השירות ואיכות ההשקעות יש משמעות כי העובד יכול להיות שקט שהקרן לא לוקחת סיכונים על הכסף שלו.

דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו, אמר, הוא שהחוסכים משלמים עבור דברים שהם לא צריכים, כמו למשל, אנשים שאין להם בני זוג שמשלמים עבור קצבת שארים עבור בן זוג, מה שמאוד מייקר להם את הביטוח הפנסיוני.

לדבריו, על פי התקנון האחיד, יש לקחת את הגבוה מבין שלושה מרכיבים:

1 ממוצע השכר (הקובע) המבוטח ב-12 החודשים האחרונים שקדמו לפנסיית נכות ושארים.

2 ממוצע השכר (הקובע) המבוטח, בשלושה חודשים אחרונים שקדמו לכך.

3 ממוצע השכר ב-12 החודשים שקדמו ל-12 החודשים שלפני שהתרחש האירוע המזכה.

זאת ועוד, על פי התקנון האחיד העובד (העמית החוסך) רשאי לרכוש קצבת נכות מתפתחת. על פי התקנון, אם העובד יהיה זכאי לקצבת נכות, היא תוגדל פעם בשנה בשני אחוזים.

אם העובד שמקבל קצבת נכות מקרן הפנסיה (כחלק מתוכנית נכות מתפתחת), הולך וחס וחלילה לעולמו, קצבת השארים תגדל גם היא בשני אחוזים לשנה. התקנון האחיד מאפשר לעשות את זה.

יתרון נוסף טמון בכך שכיום כבר אין צורך לחכות 90 יום לקצבת הנכות. כעת, אם נכות הוכרה על ידי קרן הפנסיה, ב-25 אחוזים או יותר, העובד יקבל את קצבת הנכות לאחר 61 יום ממועד הנכות.

יתרון מסוג אחר של קרנות הפנסיה הצוברות (החדשות) טמון בכך שהתקנון האחיד קובע, כי עובד שחוסך בקרן הפנסיה והפך סיעודי, יכול לקבל קצבת נכות של נכה סיעודי.

קצבה זו תחושב על ידי מכפלת אחוזי הנכות ב-133%, כל עוד קצבת הנכות לא עולה על סכום השכר הקובע.

זאת ועוד, העובד יכול להחליט על תום תקופת הביטוח. יש עובדים שבוחרים בתום תקופת הביטוח בגיל 60 כי זה חוסך להם הפקדות. אבל אם הם חולים בגיל 61, אמר מלכיאל, אין להם ביטוח נכות.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה