כיצד מעלים את האפקטיביות בארגון באמצעות Outsourcing למערך השכר?

כיצד מעלים את האפקטיביות בארגון באמצעות Outsourcing למערך השכר?

דן רובינס, מומחה למיקור חוץ, מציע למנהלים במשק להעביר את מערך השכר למיקור חוץ כדי 'לפנות' זמן עבודה יקר

שיתוף
שכר
שכר

המודל  של מיקור חוץ BPO Business Process Outsourcing חדר לשוק כשחברות גדולות ומבוססות, כמו קוקה-קולה, החלו לפתח את הסגמנט למיקור חוץ של שרשרת האספקה. עם הזמן, החלו חברות בינוניות וקטנות להבין את היתרונות הגלומים במודל זה והיום המושג מיקור-חוץ הוא מבין המושגים השכיחים בשיח העסקי.

דן רובינס, מומחה לייעוץ עסקי דרך מיקור חוץ בחברת Horizon Business Solution, מציע לבחרות להתרכז בעשייה המקצועית ולהגביר את הפרודוקטיביות של העובדים באמצעות העברת ניהול האדמיניסטרציה והשכר למיקור חוץ. לטענתו העברת מערך השכר לגורמים מקצועיים, חוץ ארגוניים, חוסכת לחברה הון, הן ברמת חיסכון בכוח האדם והן ברמת הזמן שזה מפנה – משאב חשוב אותו ניתן כעת לנצל לפיתוח מוצרים ושירותים, לפיתוח אסטרטגי ולפיתוח מתודולוגיית עבודה בארגון. רובינס: "ניהול מערך השכר הוא בגדר עבודה אדמיניסטרטיבית 'שחורה'. ההתעסקות בשכר, על כל שלביו ומרכיביו, גוזלת מהעובדים זמן. זמן יקר זה יכול וצריך להיות מנותב לפיתוח עסקי גרידא."

בהודעה לעיתונות, למדור העסקי, בה פנה רובינס למנהלים בארגונים במטרה להציע להם את המודל של מיקור חוץ למערך השכר, הוא הסביר שבמודל הזה לא רק שהעובדים מרוויחים בחזרה זמן יקר להתמקד בעשייה המקצועית, מה שמניע ארגון לרווחיות בפרק זמן קצר יותר, מיקור חוץ הוא למעשה פתרון שמשרת את טובת הארגון שכן: "ספקי מיקור החוץ בתחום השכר מציעים לחברות מוצרים ושירותים מקצועיים המאפשרים לארגון גמישות. המערכת הגמישה לניהול שכר והוצאות מאפשרת לארגון להתמודד טוב יותר במציאות רוויית שינויים. הספקים המתמחים בשירותי שכר מכירים את כל המודלים הקיימים וכן הם בקיאים בכלים טכנולוגיים חדשים, חוקים ותקנות, כך שהידע הרב שנצבר הוא בסיס לניהול נכון יותר של מערך השכר מזה שיכולים לספק עובדי חברה. מיקור חוץ מספק ללקוחותיו שירותי שכר מתקדמים יותר ולכן מדויקים יותר ואיכותיים יותר וזה עוד פרמטר שמסייע לארגון לשמר עובדים."

אולם על פי רובינס, היתרון המשמעותי ביותר של מיקור חוץ למערך השכר הוא השקט ה- peace of mind, ממנו נהנים העובדים המקצועיים שיודעים שהם פטורים מלעסוק בענייני אדמיניסטרציה ושכר כמידי חודש. את הזמן שלהם הם יכולים להקדיש כעת במלואו לפיתוח עסקי (מקצועי) ועל ידי כך לצבור יתרון תחרותי בשוק.  

לסיום, מציין רובינס כי מיקור חוץ למערך השכר הוא יתרון משמעותי המהווה חיסכון בזמן ועליה בתפוקה ובאיכות העבודה אולם הוא לא נטול סיכונים לחלוטין. יש חשיבות מרובה לבחירת הספק, בין אם זה בחירת ספק מאותה מדינה (אשר פועל בשטחי המדינה או מעבר לים) ובקיא בחוקי השכר והמיסים באותה מדינה ובין אם זה בחירת ספק אשר לו ניסיון רב במגזר, בתחום או במודל העסקי עליו מושתתת החברה. על כן בחירת הספק למיקור חוץ של מערך השכר היא אחת ההחלטות הקשות והחשובות ביותר לארגון הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה