האתגרים העיקריים בגיוס אנשי IT

האתגרים העיקריים בגיוס אנשי IT

החברה שלנו נשענת יותר ויותר על הטכנולוגיה. לא משנה איזו עבודה אתה עושה ובאיזה תחום אתה פועל, אין כמעט סיכוי שהטכנולוגיה לא תשתלב בעבודתך

שיתוף
גיוס אנשי IT

גיוס אנשי IT

כל תחום מקצועי כמעט מושפע כיום ע"י ה- IT, בין זה האופן שבו פועל הארגון או האופן בו העובדים מבצעים את משימותיהם.

עם זאת, גיוס אנשי IT מקצועיים ומוכשרים אינו פשוט ואנשי משאבי אנוש רבים רואים בו אתגר אמיתי.

נראה כי בכל פעם שמדברים על מחסור בכישרונות בתחום כלשהו, תחום ה- IT תמיד ישתלב בעניין.

מהם האתגרים העיקריים בגיוס אנשי IT?

יותר מדי משרות פנויות

תחום ה- IT הוא התחום העיקרי שבו רב הביקוש על ההיצע. הביקוש לאנשי IT עולה כל הזמן, בקצב המהיר של הטכנולוגיה המפתחת, ומגייסים רבים מדווחים על כ- 4 משרות פנויות על כל מפתח IT זמין לעבודה. מומלץ למנהלי הגיוס בתחום ה- IT, לחשוב היטב על ניסוח מודעת המשרה, כך שתמשוך את כישרונות ה- IT ביתר קלות לעבודה.

מועמדים פסיביים

יש כמה מפתחי IT טובים מאוד סביבנו, אך הם נוטים שלא לחפש עבודה באופן פעיל. לכן, מגייסים צריכים להשתמש בגישה מתוחכמת לחיזוי מועמדים פאסיביים, לאיתורם ולפניה חכמה אליהם. יש להבין היכן הם נמצאים, באילו פלטפורמות הם משתמשים ומה יעודד אותם לשלוח קורות חיים לחברה שלכם.

שיח טכנולוגי

רוב המגייסים לא מדברים בשפה טכנולוגית, הידועה בקרב אנשי ה- IT. אומרים כי אנשי IT מדברים "טכנולוגיה" כשפת אם, ולכן לא תמיד הם מוצאים שפה משותפת עם המגייסים בחברה. לכן, חשוב שמנהל הגיוס ילמד את שפת הטכנולוגיה בה אנשי ה- IT משתמשים, כך שכבר בהצעת המשרה ובמהלך ראיון העבודה, הוא יוכל להסביר להם מבחינה טכנולוגית, מה העבודה תכלול.

חיפוש במקומות הלא נכונים

אלא אם כן אתם מכירים את השוק היטב, לא תוכלו לדעת כי מחוץ לפלטפורמות הגיס החברתיות יש פורומים מומחים, קבוצות דיון, אתרי רשת וכד', שמושכים מומחי IT וטכנולוגיה לחלוק מידע ותגליות חדשות, ולעזור לאחרים לפתור בעיות. זה עשוי להיות המקום בו עליכם לחפש אותם. חשוב ללמוד ולהכיר את כל הפלטפורמות הללו.

הדרך הטובה לעשות זאת היא לשוחח עם אנשי ה- IT הקיימים בחברה ולשאול אותם אם מכירים את הפלטפורמות ויכולים להפנות אתכם. דרך טובה לגייס אנשי IT נוספים, היא ליישם תכנית חבר מביא חבר בקרב אנשי ה- IT שעובדים בחברה. הם מכירים וודאי אנשי IT טובים נוספים.

אי שימוש בתכניות גיוס מתקדמות

לצורך גיוס מאתגר, יש לעשות שימוש בתכניות גיוס מתקדמות גם כן. קשה ומאתגר לגייס אנשי Iא, לכן יש לתכנן וליישם תכנית גיוס מורכבת ומוצלחת, בטרם "רצים" לגיוסים עיוורים. חשוב ללמוד את הנושא היטב, להיעזר בעובדי ה- IT שלכם ואף במומחים חיצוניים, ולבנות תכנית מנצחת שתביא עבורכם תוצאות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה