פרילאנס, עובדים קבועים, עובדים מרחוק – מה הכי נכון לחברה שלכם?

פרילאנס, עובדים קבועים, עובדים מרחוק – מה הכי נכון לחברה שלכם?

כאשר אתם מגייסים עובדים, יש כמה אפשרויות שתוכלו לשקול

שיתוף
אפשרויות להעסקת עובדים

אפשרויות להעסקת עובדים

ע"פ סקר של תחזיות העסקה לשנת 2017 שנערך ע"י CareerBuilder בארה"ב, 40% מהמעסיקים אמרו כי בכוונתם לגייס עובדים קבועים במשרה מלאה השנה, בעוד שמחצית מהמעסיקים צופים העסקת עובדים זמניים או פרילאנס.

כיצד אם כך תקבעו, מהו הפתרון הטוב ביותר עבור החברה שלכם? להלן מספר אפשרויות:

עובדי פריאלנס

עובדי פרילאנס ע"פ חוזה הם אידאליים להגדלת הכישרונות באופן נקודתי, לפרויקטים קצרי טווח הדורשים רשימה ספציפית מאוד של מיומנויות.

העסקת עובדי פרילאנס היא גמישה ופשוטה ומדובר בתהליך פחות מורכב ופחות יקר מאשר גיוס עובדים קבועים.
עם פרילנסרים, זה רק עניין של עריכת חוזה והם יכולים להתחיל מיד. אין צורך בתהליך גיוס וקליטה ארוכים, לא חבילת הטבות ולא ביטוחים. הם עובדים עם חשבוניות בלבד.

עם עובדי הפרילאנס, אתם לא צריכים לדאוג לניכוי או תשלום מסים. ויש הרבה פחות לחץ כאשר תחליטו לסיים את ההתקשרות או להעסיק עובד אחר.

החסרונות הם פחות שליטה על עבודתם של עובדי הפרילאנס, הם לרוב עובדים מהבית או מרחוק, הם עצמאיים ולכן לא תוכלו להכתיב להם בדרך ככל שעות עבודה, ולא לצפות שתהיה לך גישה אליהם 24/7, כיוון שיש להם עבודות נוספות.

עובדים קבועים

עובדים קבועים הם הבחירה הטובה ביותר, כאשר אתם מחפשים עובדים לטווח הארוך. העובדים הקבועים מספקים לרוב קביעות, החזר השקעה בטווח הארוך, ושקט נפשי בעניין של חיפוש עובדים עצמאיים מדי שנה או תקופה.

היתרון הברור הוא, שעובדים קבועים מספקים לכם שקט. הם יודעים את העבודה וממשיכים בה באופן קבוע ורציף, אין צורך להנחות אותם כל פעם מחדש, והם ישמחו לעבוד קשה ולהיות נאמנים לחברה, כדי להתקדם ולהתפתח.

החסרונות הם בעיקר קשורים לעלויות. לעובדים קבועים יש משכורת קבועה ואת כל התנאים הקבועים בחוק. עליך לשלם מסים עבורם, וביטוח לאומי, פנסיה והטבות נוספות. ובמקרה של פיטורין, עליך להודיע מראש ע"פ המסוכם בחוזה, ולבצע תהליך מסודר. חסרון נוסף, הוא שאין החזר השקעה עבור מה שהשקעת בפיתוחם, במקרה של עזיבה.

עובדים מרחוק

יתרון העבודה מרחוק הוא חסכון בעלויות.

על פי סקר גלובלי של Google Analytics, עלות והטבות: כמעט 6 שישה מתוך 10 מעסיקים מדווחים כי יאפשרו לאנשי הצוות שלהם לעבוד מהבית, כדי לחסוך בעלויות. בנוסף, כאשר מעסיקים עובדים מרחוק ישנם הרבה יותר אפשרויות למועמדים פוטנציאליים, שאינם גרים בסביבה ויכולים בכל זאת לעבוד אצלכם.

החסרונות כוללים לעתים תחושת ניתוק וחוסר שליטה על העובד שעובד מרחוק. השרשת תרבות החברה אצל העובדים המרוחקים היא מאתגרת, אך לא בלתי אפשרית.

כדי לעזור לצוותים מרחוק להרגיש תחושה של מעורבות, עליך ליזום יותר פגישות ולתכנן אירועים בהם הם ייקחו חלק.
התקשורת צריכה להיות אינטנסיבית יותר, כדי שלא לאבד שליטה על הפרויקטים עליהם הם עובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה