דרושה יצירתיות כדי למשוך עובדים יצירתיים

דרושה יצירתיות כדי למשוך עובדים יצירתיים

סו אוליבר, מנהלת תחום פיתוח כישרונות בסוכנות פרסום, מסבירה שהחוכמה היא לא רק לגייס עובדים יצירתיים אלא לפתח ולשמר את היצירתיות בארגון

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

סו אוליבר, מנהלת תחום פיתוח כישרונות בסוכנות הפרסום הבינלאומית Ogilvy & Mather, מציגה את האתגר של גיוס ופיתוח עובדים קריאטיביים. Ogilvy & Mather הנה סוכנות פרסום, שיווק ויח"צ בינלאומית, אשר משרדיה הראשיים ממוקמים בניו-יורק. לסוכנות יש כיום 450 סניפים ב-120 מדינות והיא מעסיקה כ-18,000 עובדים.

סו אוליבר, פיתוח כישרונות
סו אוליבר, פיתוח כישרונות

סו אוליבר: כולם מחפשים עובדים יצירתיים, עובדים שמסוגלים לחשוב על רעיונות חדשים, רעיונות מבריקים ופורצי דרך, כולם מחפשים אחר עובדים שמסוגלים ללמוד מהר. סוכנות פרסום חייבת לגייס עובדים יצירתיים ולכן המלחמה שלנו על הטאלנטים היצירתיים היא מלחמת קיום.

אני מסכימה עם הטענה שקשה מאוד לגייס כישרונות כיום אבל זה לא כי אין עובדים מוכשרים. יש. יש כישרונות בשפע. הבעיה מתחילה כאשר מחפשים אחר כישורים מאוד ספציפיים / נישתיים. אנחנו מחפשים אחר אנשים קריאטיביים לא רק למחלקות הקריאטיביות אלא לכל אחת מהמחלקות ולכל אחד מהתפקידים בארגון כך שקריאטיביות היא תכונה הכרחית אבל היא לא היחידה וזה יוצר מורכבות. 

אז איך בכל זאת מצליחים לגייס ולשמר 18,000 עובדים קריאטיביים?
אני מאמינה שהחוש היצירתי, היכולת לחשוב, להמציא, לפתח רעיונות ולעניין… היא יכולת נרכשת. אנחנו שמים כאן דגש לא רק על קליטת עובדים יצירתיים אלא על פיתוח היצירתיות. אני מאמינה שארגון יכול להצמיח כישרונות קריאטיביים מתוכו באמצעות:

סביבת העבודה: סביבת עבודה לכשעצמה יכולה לעודד יצירתיות. עובד שנמצא בסטודיו שבו כולם עובדים ביחד והוא חשוף תמידית לגירויים שונים סביבו. עובד שנמצא בצוות עם עובדים קריאטיביים או אפילו עם לקוחות יצירתיים שמעריכים רעיונות יצירתיים ושדורשים יצירתיות בסטנדרטים הגבוהים ביותר – בסופו של דבר הוא יפתח את חוש היצירתיות שלו.

סגנון העבודה: אנחנו מאפשרים לעובדים שלנו להיחשף כאמור למקורות השראה בתוך הארגון אבל גם מחוץ לו. אנחנו מאפשרים להם חופש / גמישות לצאת מהמשרד ולחפש השראה בכל מקום שנראה להם רלוונטי.

הדרכות והכשרות: עובדים יצירתיים זקוקים לגירויים והם צריכים כל הזמן ללמוד ולהתפתח. לכן, אם אתה רוצה לשמר אותם, אתה חייב לספק להם כלי עבודה ובמקרה שלנו – אלו כלים לפיתוח היצירתיות. לשם כך אנחנו מעבירים הדרכות והכשרות מקצועיות. שיטת ההדרכה שלנו מבוססת על מודל ה-360 מעלות מה שאומר שכל עובד יודע פחות או יותר על כל תפקיד וגם מסוגל לבצע כל תפקיד. סדרת הלימודים הזו מרחיבה את הידע ואת ההבנה של העובדים ומסייעת לכל אחד להשתפר בתחומו וכן לצמוח בתוך הארגון, לעבור תפקידים ולהתקדם בסולם ההיררכי. הניידות הזו היא חשובה לעובדים ולכן היא מסייעת לנו לשמר את הטאלנטים בתוך הארגון. אם לא טוב להם בתפקיד שלהם הם פשוט יכולים לעבור מחלקה או תפקיד.

יצירת עניין ואתגרים מקצועיים: אנחנו דואגים 'לשדך' לעובדים את הלקוחות שמעניינים אותם ולהעביר להם פרויקטים שאנחנו יודעים שיעניינו אותם. אנחנו מוודאים שהעובדים נהנים ומוצאים סיפוק ועניין במשימות שלהם.

*מתוך ריאיון שהתפרסם באתר משאבי אנוש HR Asia

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה