ביקור ביד ושם

ביקור ביד ושם

שיתוף

"יש מוזיאונים רבים בעולם, אך המקור הוא כאן, ביד ושם. זהו הלב וכאן הנשמה של הזיכרון היהודי" (אלי ויזל, ניצול שואה וחתן פרס נובל)

יד  ושם שוכן על הר הזיכרון ומשקיף אל הנוף הפסטורלי של הרי ירושלים. האתר משתרע על פני דונמים של עצים ושבילים המובילים אל מוזיאונים, תערוכות, אנדרטאות, פסלים ואתרי זיכרון, וכן אל מרכזי תיעוד, מחקר וחינוך מהמובילים בעולם.

נפתח את הביקור במוזיאון ההיסטורי לתולדות השואה. המוזיאון בנוי ברובו מתחת לפני הקרקע והוא בעל מבנה לינארי החודר להר מצדו האחד ויוצא מצדו האחר.

המוזיאון מורכב מגלריות שונות המציגות את סיפור השואה מנקודת מבט יהודית ייחודית, על ידי חפצים מקוריים, מסמכים, עדויות, סרטים, יומנים, מכתבים ויצירות אמנות גם יחד, תוך שימת דגש על הסיפור האישי והאנושי.

השילוב של כל אמצעי הביטוי האישיים הללו מאפשר למבקר לקלוט ולחוות את שפע המידע באמצעות חוויה חושית רב ממדית ומרגשת.

אל תפספסו ביקור בתערוכת הצילום "הבזקי זיכרון" העוסקת בצילום בתקופת השואה ובוחנת את נסיבות הצילום ואת תפיסת העולם של הצלם המתעד משלוש נקודות מבט:

צלמים מהמשטר הגרמני הנאצי, צלמים מצבאות בעלות הברית, וצלמים יהודים, הכול תוך התייחסות לנקודת מבטם השונה והייחודית של הצלמים היהודים. 

בתערוכה ייחודית זו, מוצגים קרוב ל 1,500 אימג'ים הכוללים: תצלומים, אלבומים, יומנים ודפי עיתון.

כמו כן, בתערוכה 16 מסכים בהם מוצגים 13 סרטים, לרבות צילום תלת ממדי שנעשה על ידי הגרמנים כבר בתקופת השואה.

בסיורכם ברחבי האתר תוכלו למצוא אנדרטאות ואתרי זיכרון שונים המנציחים את סיפור השואה במגוון דרכים, ותוכלו להבחין בעשרות עצים שניטעו לכבודם של חסידי אומות העולם, לא-יהודים אשר פעלו על-פי הצו האנושי הנעלה ביותר, וסיכנו את חייהם בתקופת השואה כדי לעזור ליהודים ולהצילם.

שמותיהם וארצות מוצאם של חסידי אומות העולם מוצגים על גבי לוחיות שהוצמדו לכל עץ ועץ.

אל תשכחו לעבור ב"יד לילד" מערה חצובה כמבנה תת-קרקעי, גל-עד לזכרם של כמיליון וחצי ילדים יהודים שנספו בשואה.

אם זמנכם בידכם רדו לקצה המערבי של יד ושם –  אל בקעת הקהילות המשתרעת על שטח של כ-10 דונם, ומנציחה על גבי 107 קירות סלע את שמותיהן של יותר מ-5,000 קהילות ישראל אשר נפגעו בשואה, זכר לעולם היהודי שהיה ואיננו. 

הצטרפו לביקור שכולו תוכן ,שליחות ומשמעות.  ביקור שיעניק לכם חוויה רגשית ואנושית, ויחבר אתכם לפרק ההיסטורי המשמעותי כל כך בתולדות העם היהודי.

לפרטים והזמנות ניתן ליצור קשר בדוא"ל: tour@yadvashem.org.il או בטלפון: 02-6443168.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה