אנחנו נשארים בארץ?

אנחנו נשארים בארץ?

רוצים לנייד עובד למדינה זרה? אין בעיה, תנו לו העלאת שכר, קידום מקצועי ובית ספר טוב לילדים...

שיתוף
ניוד עובדים

על פי סקר חדש של שבוצע על ידי חברת Allied Van Lines ובו השתתפו למעלה מ-500 מנהלי משאבי אנוש, עולה כי במהלך 2012 תתחזק מגמת גיוס העובדים במשק. 66% מקרב המגייסים צופים להרחיב את מצבת כוח האדם. 80% מקרב המגייסים בתאגידים הגדולים (המעסיקים למעלה מ-10,000 עובדים) צופים להרחיב את מצבת כוח האדם במהלך השנה. אשר על כן, צפוי גידול משמעותי במגמת הרילוקיישן. 6% מקרב החברות מחפשות עובדים בזירה הבינלאומית ואילו בקרב תאגידי הענק 25% מחפשים עובדים בזירה הבינלאומית.

מתוך הסקר, שתוצאותיו פורסמו באתר Human Resources Executive, עולה כי קהילת משאבי אנוש אופטימית ביחס לסיכוי לנייד עובדים ממדינה למדינה בתנאי השוק הקיימים. הדעה הרווחת היא שבאמצעות: 1. משכורת טובה 2. קידום מקצועי 3. תמיכה בתהליך הרילוקיישן, לא תהיה בעיה לנייד עובדים יחד עם בני משפחותיהם ליעדים שונים ברחבי העולם כולל מדינות מתפתחות. למעשה רק 6% מקרב מנהלי משאבי אנוש סבורים שאי אפשר או קשה מאוד לנייד את הטאלנטים בחברה ליעדים זרים. השאר סבורים שזו לא בעיה או לא בעיה גדולה לנייד עובדים מחוץ למדינה או לקלוט עובדים ממדינות זרות.

בהתייחסם לנושא התמריצים הדרושים לארגון כדי להוציא פרויקט רילוקיישן לדרך – 57% מקרב מנהלי משאבי אנוש סבורים ש'חבילת הרילוקיישן' היא המרכיב הקריטי ביותר עבור העובדים.  [adrotate banner="47"]

בקרב 500 מנהלי משאבי אנוש שהשתתפו בסקר 34% ציינו שלחברה שלהם אין מדיניות רילוקיישן ו-45% ציינו שיש להם תכנית חלקית או תכנית לא אפקטיבית לרילוקיישן, משמע רק ל-21% מקרב החברות יש מדיניות רילוקיישן אפקטיבית הלכה למעשה.

בקרב החברות בהן יש מדיניות רילוקיישן, שתי ההטבות הנפוצות ביותר המרכיבות את החבילה הן: השתתפות בהוצאות המעבר moving expense והוצאות מחיה living costs. מקרב מנהלי משאבי אנוש בארגונים אלו עולה כי 82% מקרב העובדים יסכימו לקום ולעבור ליעד חדש בתמורה להעלאת שכר ו-79% מהם יסכימו לעבור תמורת קידום מקצועי.

מהסקר עוד עולים הנתונים הבאים: 69% מקרב העובדים יסכימו לרילוקיישן רק אם הם יצליחו למכור / להשכיר את הבתים שלהם. 72% מקרב העובדים יסכימו לרילוקיישן רק בתנאי שימצאו בתי ספר / גני ילדים הולמים ביעד החדש. הווה אומר שחברות אשר רוצות לגייס טאלנטים צריכות לפתח או להרחיב את סל השירותים כך שהן יספקו לעובדים סיוע במכירת / השכרת הנכס ושמירה על ערכו או פיצוי על אובדן ערך הנכס וכן סיוע באיתור ומימון מוסדות לימודים לילדים במדינות היעד, וזאת כמובן בנוסף על העלאת משכורת וקידום מקצועי. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה